Mijn aanwinst!!

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Mijn aanwinst!!

• Maker
    Discussie

• Pollaris Kurt
    Deelnemer

Nog maar een dikke twee weken geleden stelde ik mezelf hier voor op het forum als een Porsche944-liefhebber op jacht naar zijn mooie rode 944 Targa. En alles is toen heel snel gegaan! Vorige week vond ik er eentje op een site, het halve land doorkruist en… ja, onmiddellijk gekocht! (Wel een beetje goed nagekeken en een testritje natuurlijk 😀 )
      En vandaag werd hij dan geleverd! En wat ben ik er blij mee!!
      Voorlopig moet hij nog buiten “slapen” want de zoektocht ging zo voorspoedig dat de garage nog niet klaar is. (Bezig met vloer te leggen)
      Zodra hij erin kan, kan ik hem eens onder handen nemen. Grote kuis en alles eens goed controleren.
      Ik weet dat iedereen er achter gaat vragen (en ik bekijk die van de anderen ook graag), dus bij deze: HIER ZIJN DE FOTO’S !!! 😀
      WP_001080.jpg

WP_001079.jpg

WP_001081.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
      • Die velgen, wij hebben dezelfde staan….

Ik zal idd daar eerst mee beginnen. Dan kan ik daarna nog zien wat het meest dringend is.
          Thx!

Alles goed reinigen en na elk ritje visuele inspectie van de probleemzones.

als je hem liefde en steun geeft zal hij je nadien bedanken. Smeersel beschermt ook hé.
              you’re at the verge to become a grease monkey

Vandaag ben ik eindelijk aan hem kunnen beginnen. Dus de garage in en sleutelen!!!!
                Hem op poten gezet en de wielen eraf gehaald. Daarna alles eens goed bekeken, en er is nog wel wat werk aan 😀

Ik denk dat praktisch alle dichtingen lekken zowel aan de motor als aan de versnellingbak. Aan de carter heeft de vorige eigenaar zich eens laten gaan met de vloeibare pakking. 😐

Hier de foto’s, wat denken jullie?

Attachments:
                • WP_001084.jpg
                • WP_001087.jpg
                • WP_001088.jpg
                • WP_001090.jpg
                • WP_001093.jpg
                ken

Feli met de aankoop en veel plezier ermee!
                  Moooi kleurtje en idd mooie velgen staat zeeer goed

Proficiat met je aankoop :applaus:
                    De zwarte velgen staan hem goed :up:

Velgen staan er zeker goed bij! Houden zo…

wow, ziet er leuk uit… Veel plezier

@ Ivo: Ben wel blij met de velgen, niet standaard maar ze passen er wel bij denk ik. Eerst vond ik dat rode lijntje maar niets, maar ik geraak er aan gewend.

@ Drip: Hij is van 1984, type 1 dus. Origineel in Zwitserland geleverd, en enkele jaren in België.

Ja, de plannen zijn… vele uren rijplezier!!! 😀

Maar ook wat eraan werken. De lak is nog redelijk in orde, hier en daar wat kleine stukjes uit. Dus die moet ik wat bijwerken.
                            Onderaan de dorpels is er wat roest, nu is dat wat bijgewerkt maar uiteindelijk moet dat eens professioneel gedaan worden.
                            Er is vooral veel werk aan het interieur, eerst eens goed opkuisen, en dan alle onderdelen die kapot of versleten zijn vervangen.
                            Maar alles stap voor stap.

Vandaag heb ik ook gemerkt met hem eens warm te laten draaien dat de motor “zweet” aan de pakkingen. Er is daar ook wat gedroogde olie te zien. Dus dat moet ik eerdaags eens proper maken en dan nog eens laten warm draaien. Dan kan ik mss beter de juiste plaats van het lek zien.

:respect2:

Proficiat en veel rijplezier :driver:

XXX

Ziet er mooi uit Goya, bouwjaar?

proficiat!!!! Daar zal je plezier aan beleven!!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.