Mijn Carrera 3.2 valt stil bij het openen van de oliedop

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Mijn Carrera 3.2 valt stil bij het openen van de oliedop

• Maker
    Discussie
  • Ik heb al in het Engels en in het Duits gezocht, en steeds verwijst men naar een klap die in de slang zit aan de olietank. Volgens sommige technische tekeningen zou dat onderdeel nummer 930.207.229.00 zijn, het rode onderdeel op deze tekening:
    http://www.pelicanparts.com/More_Info/93020722900.htm?pn=930-207-229-00-OEM.
    Volgens verschillende websites niet meer te krijgen.

In sommige fora raadt men aan de diameter te verkleinen (als dat onderdeel nog aanwezig is), anderen zegen, de rubberen slang dichtknijpen met een griptang.

Het onderdeel IS aanwezig, en de slang dichtknijpen helpt ook niet. Waar moet ik verder zoeken?

Het is mij dus niet mogelijk het oliepeil te controleren met draaiende motor zoals het hoort.

Dank bij voorbaat

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • 123

met de olie dop erop
      eens een pul remmenreiniger nemen, en gelocaliseerd op een aantal buizen en fittings van je inlaat spuiten

Als de motor plots sneller draait heb je daar een vaccum lek, het zuigt de remmenreiniger, wat het sneller lopen veroorzaakt.

Kan bv van een aantal pakkingen of vacuum leidingen komen, maar ook van bv de injector seals.

onnodige quote gewist

Vermits de motor (100.000Km) zo soepel draait, denk ik inderdaad ook dat er ergens een vacuum lek moet zijn. Zaak is, vind het maar…. :salut:

Wim

Als hij stilvalt met de slang dichtgeknepen, kan het zijn dat er iets anders loos is.
          Ergens een vacuüm lek of druk in de motor niet goed.

Als je normaal de oliedop verwijdert zou de motor iets langzamer en onrustiger moeten gaan lopen, maar verder niks.

Dank voor het antwoord, maar ik zag ergens dat die 930.107.289.00 een ander model zou zijn. Het kost geen fortuin, maar vermits hij ook stilvalt met de slang dichtgeknepen twijfel ik of het wel aan die restrictor ligt.

Wim

Bij van Kessel heb ik ze vorig jaar nog besteld.

https://www.vankesselsportscars.com
              Restrictor nr: 930.107.289.00

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.