Mijn eerste… a dream come true

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Mijn eerste… a dream come true

• Maker
    Discussie

• Christophe
    Deelnemer

Hallo

In de komende weken ga ik een paar Porsches bekijken.
      Mijn voorkeur gaat uit naar een 911 Carrera 2 en gezien een eerste aankoop ook de 996.
      Blijkt dat de 996 op weinig positieve bijval kan rekenen op vlak van motor??
      Wat is jullie mening omtrent de 996?
      De Carrera 2 bj 79 blijft wel mijn voorkeur..
      Bedankt voor jullie reacties!

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 176)
      • En nog een lekker beest..wel de 996 :coolness: :coolness:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=223835111&asrc=st

S2

Is nochthans een echte Porsche hoor, laat je vooral niet afschrikken door het “kappersauto” imago. Je weet niet wat je mist.

Zelfs hier op het forum zijn er meer en meer die de Boxster weten te waarderen.

Maar goed … je wil dus een 911 in relatief goede staat voor een budget van 16-17K en geen 996. Eerlijk? Ze zullen wel bestaan, maar het zal niet makkelijk worden. (En ik vrees dat je nog een ruim budget nodig zal hebben voor kleine herstellingen nadien)

Een Boxster komt er niet in maar toch bedankt voor de info!

S2

Met een budget van 16000 zou ik persoonlijk, maar wie ben ik natuurlijk, op zoek gaan naar een zeer mooie 986 (Boxster).

Met dat budget moet een 2003 2.7 met de facelift en een km-stand onder de 100.000 misschien net lukken

Als de hogere km-stand je niet afschrikt komen zelfs al de eerste 987 Boxster met een hogere km-stand in beeld.

Die Amerikaanse zou dus blijkbaar “samengeschoten” zijn?
                Kan ik adhv cijfers / chassis info gaan opvragen/opzoeken?

Dankje!!!

Denk je dat mijn budget van 16-17000€ niks kan opleveren?
                  Zijn er nog alternatieven?

en iemand die een goede wagen heeft verkoopt die zeker niet via oldtimerfarm waar hij nog
                    een pak moet op afstaan

Lijkt me kort door de bocht, dan zou daar geen enkele goede wagen staan?
                    Misschien dat de verkoper geen zin heeft om mogelijke kopers te ontvangen, mails te beantwoorden.

Ik heb mijn sc ook niet zelf verkocht, maar bij een garage gezet. Hetgeen dat dat me minder heeft
                    opgebracht vond ik goed besteed als ik de uitgespaarde tijd meer vergelijk.

S2

Om het even overzichtelijk te houden 🙂

Op de eerste link vind ik volgend commentaar:

Nee ze hebben hem niet gekocht
                      Motor staat nat
                      Roest blaasjes
                      er is wel wat werk aan prijs was al gezakt tot 14000

Op de tweede link vind ik dit commentaar :

[quote=”python” post=137042]

-Staat bitter weinig info bij vermeld.
                      -Vermoedelijk 3.0 SC motor als die nog matching is.
                      -Zijn voorbumper en achterlichten verraden zijn USA afkomst ,wat op zich misschien nog niet zo slecht is want die zijn meestal nog iets beter van kas.
                      -Duidelijk overspoten ,lijkt metalic zwart en heb men twijfels of die in 1979 op de kleurkaart stond ?
                      -Velgen ,achtervleugel en sportuitlaat kloppen niet met jaartal en de voorste lip met ingebouwde mistlichten zijn volgens mij ook van een later jaartal.
                      -lijkt of de antenne op het linker spatbord zit ,ik weet niet of dit zo wel hoort in 79 dus kan duiden op andere spatborden en waarom dan wel (schade)?
                      Voor zover je kan zien lijken de stoelen wel te kloppen voor een SC model.

Al bij al zijn vraagprijs is dan ook weer niet zo gek en ik ben geen kenner in zaken .[/quote]

jan

ik heb ook een amerikaanse en ik ben er super tevreden over
                        Veel extra’s dus zeker geen nadeel
                        en iemand die een goede wagen heeft verkoopt die zeker niet via oldtimerfarm waar hij nog
                        een pak moet op afstaan

Deze lijkt me toch mee te vallen, jullie reacties zijn ook positief? Of absoluut niet?
                          http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-911-carrera-2-158853025.html

Die , volgens jullie Amerikaanse 911, best geen tijd aan verspillen vermoed ik?

Oldtimerfarm uit Aalter/Deinze verkoopt er ook een

http://www.oldtimerfarm.be/nl/collectiewagen-te-koop/1665/porsche-911-30-sc-black.php

Super van zoveel reacties te ontvangen guys, ik wil toch wel zeker zijn als ik mijn droom aankoop!
                          Muchos gracias!!

[quote=”Malkovitsj77″ post=137967]En? Positief of negatief?[/quote]

Aangezien de wagen nog steeds te koop staat waarschijnlijk negatief… 🙄

Geduld, je komt de juiste wagen nog wel tegen… 😉

jan

de tweede werd hier al eens besproken (stond op andere site)

Zie topic Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2
                              pagina 38 (vraag werd zelfs gepost door mij)

En? Positief of negatief?

Ik dacht dat er hier van het forum naar de eerste link waren gaan kijken.

Bedankt Mister S2

Ik heb deze twee linken voor je en ben er gek op:

http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-911-carrera-2-158853025.html

http://auto.vlan.be/nl/tweedehands-auto/Porsche/911/91AO131574-8551732-te-koop?id=8551732&zid=7147620&cc=1

Mijn budget loopt in die richting.
                                    Natuurlijk ook wat rekening houdend met BIV en JT..zullen deze twee beter passen dan een bv ee 996

Alvast bedankt!!

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 176)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.