Mijn eerste… a dream come true

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Mijn eerste… a dream come true

• Maker
    Discussie

• Christophe
    Deelnemer

Hallo

In de komende weken ga ik een paar Porsches bekijken.
      Mijn voorkeur gaat uit naar een 911 Carrera 2 en gezien een eerste aankoop ook de 996.
      Blijkt dat de 996 op weinig positieve bijval kan rekenen op vlak van motor??
      Wat is jullie mening omtrent de 996?
      De Carrera 2 bj 79 blijft wel mijn voorkeur..
      Bedankt voor jullie reacties!

11 reacties aan het bekijken - 166 tot 176 (van in totaal 176)
    • S2

Mogen we weten wat je budget ongeveer is? Dan kunnen we meezoeken naar een mooie SC voor je.

Maar ook de SC is niet goedkoop als je een goed exemplaar wil.

Dus als je denkt goedkoper uit te komen met een SC uit 79 of 81, dan vrees ik dat je ontgoocheld zal zijn.

Mijn eerste maal op een forum eigenlijk, mss te zien 😀
          Alvast bedankt voor de vele reacties!!! Mijn zin om te kopen is er alleszins niet op verminderd!!

Gezien financiële plaatje ga ik bijna helemaal zeker voor de old school 911 (’79 of ’81) gaan.

Best een nieuw onderwerp zoeken of starten??

[quote=”S2″ post=137889]Kan me alleen uitspreken over de 996, en dat is dat je ongelooflijk veel 911 krijgt voor je geld![/quote]

+ 100 miljoen miljard *luv

Eerst het model zoeken wat je mooi vindt.
              Dan kritisch gaan zoeken eventueel met een kenner.
              Alvorens aankopen eerst laten keuren bij P dealer

Anoniem

Heel simpel: die wagens rijden ZALIG en is volgens mij aan de huidige prijzen zowat het koopje van het ogenblik.
                Maar verwacht niet dat een 996 hetzelfde is als een 911 van 1979. Totaal verschillende wagens, in de verste verte niet met elkaar vergelijkbaar (behalve dan misschien dat bij beide de motor achteraan ligt).

Vele wilde verhalen van de 996 3.4 motor, zelf heb ik een 996 carrera 2 cabriolet met 3.4 motor, is een plezante wagen die mijn vrouw dagelijks gebruikt zowel zomer als winter (uitgenomen bij ijzel of sneeuw). Het verbruik valt goed mee en de prestatie’s zijn voldoende. Aan te raden Porsche prijs / kwaliteit. Laat je niet afschrikken, maar voor de aankoop neem je best iemand mee met kennis van Porsche. Succes … :driver:

S2

Carrera 2 of Carrera 4 is gewoon een aanduiding voor 2-wielaandrijving of 4-wielaandrijving. Maar is niet echt een model.

De 996 is een model 911, maar die kan je krijgen als Carrera2, Carrera4, Cabrio, Turbo, ….

De raadgevingen van Bzguy hierboven gelden voor de 996 3.4 (niet Turbo of GT3 modellen dus) en staan op zich los van het feit of het een Carrera2 of 4 is.

Waarschijnlijk bedoel je:
                    Iemand ervaring met een 911 SC uit 1979? 🙂

Kan me alleen uitspreken over de 996, en dat is dat je ongelooflijk veel 911 krijgt voor je geld!

Hey bedankt!
                      Geen ervaring met de Carrera 2 3.0?

Bedankt voor de info!!
                        Geen ervaring met de Carrera 2?

Veel succes met de zoektocht.

996 lijkt me indien een goede wagen, veel Porsche voor relatief weinig geld.

Er zijn inderdaad (soms heel grote) problemen geweest met de 996’en, vooral met de eerste reeks (de 3.4, vooral dan met manuele bak).

Ik heb er recentelijk zeer veel over gelezen want heb er zelf net eentje gekocht (een 3.4 van 1998), en de slechte verhalen blijken echt wel wat opgeblazen te zijn : voor elke slechte zullen er wel 99 andere goeie rondrijden 😉

Heb op een ander forum een mooie samenvatting gevonden :

[i]”Indien er zich een probleem voordoet bij een 996 motor wordt al vlug over een ploffer gesproken maar in de meeste gevallen is zo een complete motorwissel helemaal niet nodig.
                            Het is in de meeste gevallen alleen maar een gescheurde kop of alleen maar een scheurtje in 1 cilinder.
                            Dit kan allemaal vervangen worden. Ook bij zo’n reparatie komen er nieuwe krukaslagers in en worden alle pakkingen/keeringen vervangen.

Er is altijd een oorzaak te geven aan het stuk lopen van een 996 motor.
                            Het is vaak een koelingsprobleem, denk maar eens aan al die bladeren en troep voor de radiateur L en R.
                            Denk ook maar eens aan een defekte koelfan achter de radiateur L of R.
                            Denk ook maar eens aan het niet eerst warm rijden, voordat het rechter voetje helemaal ingetrapt wordt of doorrijden met een lekkende waterslang of lekkende waterpomp !!

Ook worden de beurt-intervallen wel eens overgeslagen, vnl. door diegene die weinig rijden.
                            Elke 10.000 km je olie en filter vervangen ? Dit is het belangrijkste van de hele motor en wat kost die olie nou vergeleken met een nieuwe motor.Sommigen zeggen na een probleem, gelijk een 3.6 bestellen….
                            Je moet er op letten dat de 3.6 bedrading anders is van het inlaat-systeem en hij heeft andere vario-cam met andere stekkers dan de 3.4.
                            Je moet dan alles compleet hebben incl de DME computer, maar als het een tiptronic is moet de DME wel weer met de bak-computer passen !![/i]

Voor aanschaf een aankoopkeuring laten doen, onderhoudsgeschiedenis checken, etc, je kunt ook makkelijk zelf alle vuil van aan de radiatoren verwijderen, etc en je moet altijd wel een beetje ‘geluk’ hebben (zoals bij elke wagen)

Ik heb rechtstreeks van een liefhebber/particulier gekocht, wat niet wegneemt dat je niet bij een garagist kunt kopen (en eventueel garantie hebt).

Mijn raad: veel wagens gaan bekijken/rijden, de ideale zal er echt tussenuit springen ! Dat weet je direct !

11 reacties aan het bekijken - 166 tot 176 (van in totaal 176)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.