Mijn eerste… a dream come true

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Mijn eerste… a dream come true

• Maker
    Discussie

• Christophe
    Deelnemer

Hallo

In de komende weken ga ik een paar Porsches bekijken.
      Mijn voorkeur gaat uit naar een 911 Carrera 2 en gezien een eerste aankoop ook de 996.
      Blijkt dat de 996 op weinig positieve bijval kan rekenen op vlak van motor??
      Wat is jullie mening omtrent de 996?
      De Carrera 2 bj 79 blijft wel mijn voorkeur..
      Bedankt voor jullie reacties!

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 176)
      • Congratz! 🙂

Proficiat! en vele veilige Km’s

Heel mooie P. Geniet ervan!

foto2.JPG

Toch een geweldig mooi masjien é??

En wat een kont!!

foto3.JPG

Proficiat en tot op 1 van de volgende meetings. :drink:

Goed gedaan. Proficiat en veel succes!

jan

alléé, uiteindelijk de stap gezet.
                    Veel genot van je mooie wagen.
                    Niet vergeten je ervaringen te posten hoor

Proficiat,

Veel plezier ermee. :relaxman:

foto.JPG

:applaus: :applaus:
                        Gisteren de 996 aangeschaft.. :drink:

Wagen wordt technisch volledig nagezien, krijgt nog onderhoudsbeurt, nieuwe banden, interieur krijgt dieptereiniging, velgen worden hersporten in mijn voorkeur. (iemand toevallig foto’s of link van (turbo) velgen in antraciet??)
                        Tegen einde van de maand is er een big smile achter het stuur van een zilvergrijze 996 te vinden!!!

Thanks for all your good tips guys!

Een correcte 964 voor 20k zou idd wel een koopje zijn!

XXX

Weet een 996 staan voor 20k en heb de details in een ander zoekdraadje gestoken (foutje van me want die zocht een 964) 😎

Volledig akkoord met stefx911 en adore356 … mijn 996 c2 (my2001) heb ik 2.5j geleden gekocht … wagen stond uitermate prima in orde en had slechts 58.000km … to date reeds een kleine 4000€ neergeteld voor vervanging benzinepomp, remschijven/-blokken, alarm installatie storing en groot onderhoud. Het is geen goedkope madam :lekker:

Het is niet mijn bedoeling om te veel schrik aan te jagen. Ik heb het nu ondertussen te dikwijls gezien. Onlangs nog iemand die op zoek was naar een VW GTI van enkele jaren oud en toch maar een 996 gekocht heeft omdat die “hetzelfde” kosten. Het werd direct duidelijk dat je onderhoud/herstellingen aan een GTI doorgaans met enkele 100 EUR oplost en er voor een 996 een serieuze factor mag op toepassen… Logisch ook aangezien de ene nieuw 3 tot 4 keer de andere kost, zal het gemiddelde onderdeel ook 3 tot 4 keer zoveel kosten en aangezien de ene ook nog eens 3 tot 4 keer ouder is dan de andere zullen vervangingen sneller aan de orde zijn.
                                Daarvan moet je je bewust zijn. Daarnaast is goedkoop meestal duurkoop, tenzij iemand goedkoop verkoopt om echte andere redenen (bijv. financiële problemen). De miserie van de een kan het geluk zijn van een ander.
                                Het komt er nu vooral op aan een auto zeer objectief te (laten) bekijken en voor jezelf eerlijk een oordeel te maken mbt de auto: ook goed kijken naar dingen die je liever niet zou willen zien.
                                Een velg die herspoten is hoeft geen probleem te zijn. Ikzelf heb al velgen laten herspuiten na een jaar/35000 km omdat er enkele krassen (borduur) op stonden… en omdat ik nogal pietje precies ben kan ik dat gewoon niet hebben…

Tja.. jij doet me wel twijfelen met die bedragen.
                                  Auto ziet er wel goed uit , krijg jaar garantie + assistance.
                                  Nieuwe banden, velgen herspoten..
                                  Lijkt dit verdacht voor je?
                                  3.4 bj 99

Morning !!
                                    Ben vrijdag gaan testrijden.. Wagen loopt lekker, enkel nieuwe banden nodig.
                                    Wacht op foto’s onder kofferbekleding.
                                    Ziet er goed uit

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 176)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.