Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › Mijn eerste… a dream come true
- Dit onderwerp bevat 176 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 5 maanden geleden door Wesley Vanrusselt.
-
MakerDiscussie
-
31 juli 2013 om 12:10
Hallo
In de komende weken ga ik een paar Porsches bekijken.
Mijn voorkeur gaat uit naar een 911 Carrera 2 en gezien een eerste aankoop ook de 996.
Blijkt dat de 996 op weinig positieve bijval kan rekenen op vlak van motor??
Wat is jullie mening omtrent de 996?
De Carrera 2 bj 79 blijft wel mijn voorkeur..
Bedankt voor jullie reacties! -
MakerDiscussie
-
als je er eentje koopt SOWIESO een groot onderhoud laten doe, inclusief nieuwe remolie, nazicht bobijnen, remblokken, schijven etc. Zonder veel extra’s toch al zeker op €1000 a €1500 euro rekenen…
Tenzij er bewijzen (factuur OHB) bij zijn waaruit blijkt dat de wagen dit pas heeft gehad. En dan niet door de verkoper hé.
Doe ik steeds bij aankoop van een tweedehands, ben je even gerust…
Het is hier al heel dikwijls gezegd op dit forum, maar misschien toch maar eens herhalen. Zeker als je aan de onderkant van de markt aan het zoeken bent een reserve achter de hand houden van enkele duizenden euro’s. Je kan niet op 1000 EUR becijferen hoeveel het onderhoud het eerste jaar na aankoop zal kosten, zelfs met garantie! In dat segment wordt het risico op achterstallig onderhoud wel heel groot. Beter nu een goede kopen van 22 dan een groot risico van 19 k EUR. Die 3 k EUR ga je toch snel kwijt zijn. Voor 23 k EUR weet ik er wel een waar je echt het eerste jaar op je beide oren kan slapen (en wellicht nog veel langer ook): nooit kosten of moeite gespaard om in absolute topform te houden (verder geen enkel belang bij die auto)
Inderdaad goed idee om even terug te gaan voor dit klipje.
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee als er schade geweest
zou zijn op voorwaarde dat dit goed hersteld is geweest.Had toch maar eens de bekleding opzij gedaan 🙁 Is 30 sec werk (1 clipje lossen) geen gereedschap voor nodig en je ziet onmiddellijk hoe zwaar de schade was.
Als je twijfelt, teruggaan en dit controleren. Is het daar ok en je bent voor de rest tevreden, go for it met een bod.
Zie je daar ook herstelde schade (plamuur of niet meer strak), dan is zelfs 16K volgens mij teveel.Ik kan natuurlijk blijven muggenziften, wagen is tenslotte al 14j.. Verkoper garandeert me dat de 996 geen zwaar ongeval heeft gehad. Wagen rijdt mega, zelfs met de TipTronic.
Ik ga ervan uit dat de wagen me veel fun en boxerconcerten zal bezorgenMisschien dat er iemand met van het forum hier eens mee kan gaan zien?
Ik bedoel maar als je naar koopjes in de laagste prijs categorie kijkt zit er idd veel rommel tussen maar soms wil die er gewoon zo snel mogelijk vanaf en zal je een gok moeten wagen .
Die prijscategorie lijkt me vrij gangbaar voor de wagen waarover het gaat. En in dit geval nog een jaar garantie, ipv de gebruikelijke zever ” verkoop in opdracht klant” om zo de garantie te vermijden.
Als ik jou was deed ik een bod van 15.000,00. Waarschijnlijk kan je hem kopen voor max 16.000€. Geeft je een marge van 1.000€ daar kan je een tankklep wel van laten spuiten. Voordeel voor jou is ook dat de 996 wagens blijkbaar moeilijk verkocht geraken, blijven bijna allemaal heel lang te koop staan.
Ik heb voor de twee Porsches die ik tot nu toe heb gekocht ook nooit de vraagprijs gegeven.
Denk dat je eerst zeker moet zijn dat hij geen ongeval gehad heeft.
Dat een kop herspoten is gebeurd wel meer ivm steenslag.
Even over die aankoopkeuring waar ze constant over liggen roepen …..heel goed zelfs maar wat kan je verwachten ?
Stel dat de wagen in vrij goede staat is en je weet wat zo’n 996 nieuw heeft gekost dan loopt de eigenaar nu wss deftig te balen dat die zijn 996 moet laten aan een belachelijke prijs.
Het laatste waar die op zit te wachten is een gast die zit te melken over een aankoop keuring en als het even kan nog wat garantie en een volle tank aub.Ik bedoel maar als je naar koopjes in de laagste prijs categorie kijkt zit er idd veel rommel tussen maar soms wil die er gewoon zo snel mogelijk vanaf en zal je een gok moeten wagen .
Everything comes with a prize , als je de hele rim ram wil zal je flappen moeten boven sleuren.Bekleding niet losgemaakt maar had zelf gezien dat sticker ontbrak.. Vertelde dit ad verkoper en hij zei dat ze toch nooit gn voorbumper vervangen zonder de motorkap ook te vervangen 😉
Vond persoonlijk dat hij dat onmiddellijk moest gezegd hebben, vandaar mijn twijfel.. Ook tankklep vertoont lichte blaasjes/ te snel herspoten vlgs mijEn nu maar malen en malen.. Doe ik het of niet
Heb je de tapijten in de kofferruimte vooraan even losgemaakt en de balken geïnspecteerd? Als daar ook respray op zit, zal het geen fiets geweest zijn 🙂
Origineel zit daar ook de sticker met de kleurcode, dus dit is een plek die je normaal altijd bekijkt 🙂
Eerste of Tweede eigenaar maakt wat mij betreft niets uit, zolang het geen 10 eigenaars zijn is het redelijk normaal dat een wagen al 1-4 eigenaars gehad heeft op die leeftijd.
TipTronic gereden, valt heel goed mee.
Wagen wordt verkocht met jaar garantie maar blijkt nu toch uit tweede hand te komen, voorbumper en motorkap vervangen na lichte aanrijding met fiets. Eerst enkel voorbumper, dan ook motorkap na mijn opmerking.
Zaait een twijfel bij mezelf.. Doen of niet??!Verleden week al de manuele geproefd..ging biezonder goed maar vertrouwde de verkoper niet en papierwinkel + spuitwerk was enorm verdacht
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.