Mijn eerste… a dream come true

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Mijn eerste… a dream come true

  • Maker
    Discussie
  • Hallo

    In de komende weken ga ik een paar Porsches bekijken.
    Mijn voorkeur gaat uit naar een 911 Carrera 2 en gezien een eerste aankoop ook de 996.
    Blijkt dat de 996 op weinig positieve bijval kan rekenen op vlak van motor??
    Wat is jullie mening omtrent de 996?
    De Carrera 2 bj 79 blijft wel mijn voorkeur..
    Bedankt voor jullie reacties!

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 176)
    • Vandaar dat ik toch niet meer ga kijken bij hem..

      Vanavond wordt het deze .. even de TipTronic rijden, en dan mss alles fine-tunen!
      Hangt ervan af hoe de TipTronic bevalt

      http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=235237876&asrc=st%7Cs

        Vreemd, dat schept al geen vertrouwen hé

          Begrijpelijk van de 3.6 .. gezien budget zal dit toch een 3.4 worden
          Vreemde advertentie toch!
          Reageert ook niet meer op mijn oproepen, mails of sms.
          Had begin van de week nochtans gesprek, ik wou mss teveel door naar P-dealer te rijden voor keuring alvorens te kopen #nattigheid?? 😆

            [quote=”Malkovitsj77″ post=138912]Is de 3.4![/quote]

            Zag ik wel. Zelfde als deze ad waar hij al in prijs verlaagd is.
            http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/porsche-carrera-4×4-xenon-6-speed-carpass-gekeurd-74896668.htm

            Wou gewoon de raad geven om voor de 3.6 te gaan…

            Maar als de km stand klopt en de wagen zuiver is, ongevalvrij en perfect onderhouden misschien wel de moeite

            Zelf heb ik meer vertrouwen in de 3.6…

              Is de 3.4!

                Zou zeker voor een 3.6 gaan.

                Manueel of tiptronic me je echt zelf ervaren en kiezen. Voor mij manueel, altijd voor een sportwagen. Kies je tenminste zelf wanneer je schakelt 😉

                Moest je eentje tegenkomen met PSE… de leukste optie die je kan hebben op een 996 IMHO

                  Bedankt S2!
                  Maar tziet er niet naar uit dat het droog blijft .. :bounce:
                  Werd gisteren afgeraden om een TipTronic te kopen gezien luiaard.

                  Voor allen, wil jullie dit nog meegeven! Wagen staat al tijdje op Kapaza, deze week opgebeld om wagen te gaan bekijken en mijn interesse te tonen. Ondertussen geen reactie meer? Misschien nadat ik hem voorstelde om wagen te laten keuren bij P-dealer??
                  Nochtans op zicht een mooie deal, niet??

                  http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/porsche-carrera-4-gekeurd-carpass-98000-km-gps-67639595.htm

                  Kennen jullie deze 996??

                  S2

                    Geniet ervan!!

                    3.4 of 3.6?

                    3.4 is nog de gewone Tiptronic, 3.6 is de Tiptronic S

                    (meer schakelprogramma’s waar de computer uit kiest, en de mogelijkheid om ook in “auto” mode toch manueel te schakelen (na 8 sec keert hij dan terug naar auto).)

                    En om discussie te ontwijken, vanaf 2002 is het de Turbo tiptronic:

                    [quote=Trackpedia]

                    Year differences between tiptronics

                    All the tips until 2001 are basically the same on a 996. The 2002 model saw Porsche use the Turbo tiptronic unit instead of the older one. This gives 2002 cars a ‘stronger’ tiptronic and some other features.
                    Manual shift in D

                    When in D, you can still use the buttons to manually shift. It returns to D after 8 seconds in a gear.
                    Stationary overrev protection

                    You will not be able to rev the car while it’s stationary beyond 4k RPMs. Don’t do this anyway or you’ll be buying a new torque convertor (2k installed).
                    More shift patterns in D

                    It has 250 shift patterns instead of the 5 or so on the older box. This means it can be cleverer in D.
                    More robust tranny

                    The 2002 onwards has a transmission from a much more powerful car, the Turbo. So, I’d imagine in a normal 996 that it will last longer than a pre 2002 transmission would.

                    [/quote]

                    Hier het volledige artikel

                      Als het droog blijft ga ik vanavond testrijden met de 996 Tiptronic.. :lekker:

                      S2

                        Ik heb een Tiptronic S op mijn 996 en ik zou niet terugkeren naar een manuele.

                        Dat zegt genoeg denk ik 🙂

                        Anoniem

                          [quote=”Malkovitsj77″ post=138826]Maar heb je de 996 al gereden met TipTronic??[/quote]
                          Heb al eens gereden met een 996 C4S tiptronic. Vond het niet echt prettig in die zin dat ik het gevoel had dat hij niet altijd schakelde op het moment dat ik het wou. Ik denk dat als je rustig en normaal wil rijden en/of in de stad, je inderdaad best wel een tiptronic zal leuk vinden. Als je echter wat “sportiever” wil rijden dan ben ik het nog niet zo zeker. Ik zou in elk geval terug een manuele nemen (hoewel mijn daily driver een automaat is 😉 )
                          Bovendien, op lange termijn, denk ik dat de manuele iets beter hun waarde zullen houden. Maar dat is puur mijn eigen mening natuurlijk.

                            Bij powercars staat er ook een 996 C2 😉

                              Ja en dat rijdt fijn, zeker in de stad. Ga anders eens met beide rijden.

                                Akkoord hoor met manuele schakeling op een sportwagen.
                                Maar heb je de 996 al gereden met TipTronic??

                                  manual… always > Driverscar

                                  Maar dat zijn al menige discussies over geweest hier op het forum 😉

                                  Voor mij persoonlijk handgeschakeld, zeker voor een sportwagen

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 176)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.