Mijn eerste… a dream come true

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Mijn eerste… a dream come true

• Maker
    Discussie
  • Hallo

In de komende weken ga ik een paar Porsches bekijken.
    Mijn voorkeur gaat uit naar een 911 Carrera 2 en gezien een eerste aankoop ook de 996.
    Blijkt dat de 996 op weinig positieve bijval kan rekenen op vlak van motor??
    Wat is jullie mening omtrent de 996?
    De Carrera 2 bj 79 blijft wel mijn voorkeur..
    Bedankt voor jullie reacties!

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 176)
    • Wat zijn jullie voorkeuren/ervaringen?
      Tiptronic of handgeschakeld op de 996?

Zilver is toch een prachtige kleur voor een 911

Toch een knappe 996 gevonden ..
          Ga asap lansg om een testrit te maken.
          Jammer dat het meerendeel van de Porsche 996 in zilverkleur staat of is het een kwestie van wachten? 🙂

[quote=”Malkovitsj77″ post=138517]Hoe was de staat van de motor???[/quote]

Oeps had m’n glazen bol niet bij ….. 🙄

Onderkant wel droog!

S2

Is inderdaad een RHD en dus helemaal geen koopje!

inderdaad te snel geweest want het stuur staat precies ook aan de verkeerde kant :think:

[quote=”joebarreke” post=138533]http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/mooie-porsche-996-tekoop-nieuwe-160540524.html

mss ook interessant en met nieuwe motor :up:[/quote]
                  Natascha heeft wel nog één en ander te koop, en allemaal in “nieuwstRaat” :happy:
                  Als zijn kleurbeschrijving klopt is dit geen origineel kleur.
                  Als ik de pic deftig bekijk staat er een (imi) Turbo bumper op…
                  Buyer beware…

Thx.. ik bel even op!!

[quote=”Malkovitsj77″ post=138501]Bedankt voor je info!
                      Wordt wel geen auto voor dagelijks verkeer hoor.. De uwe waarschijnlijk wel?[/quote]
                      Is bij mij enkel voor evenementen en soms nog eens een zondag, de laatste tijd wel meer en meer.
                      Dus slechts 4500 km tot nu toe.

Ik wacht op een antwoord maar hoop morgenavond toch te kunnen gaan kijken en zelf vast te stellen.
                          Zag dit weekend de wagen van aan het hekken (garage in verlof) en zag er op eerste zicht goed uit.
                          Kilometers zijn zeker ook een pluspunt.
                          Heb al kopie van onderhoudsboekje ontvangen en tot de laatste twee zijn de ohbeurten telkens uitgevoerd door erkend Porsche dealer. Op vraag van nieuwe motor viel verkoper beetje uit de lucht.. Zei dat dergelijke motorproblemen kop opsteken rond 90000km, dat deze dus normaal geen probleem zou krijgen..

+1 S2
                            daarom dat ik zei een “wheeler dealer” als je het programma kent

S2

Spijtig dat het niet over de motor gaat 🙁

Bumperschade voor en achter, tja, wat wil je voor een auto van die leeftijd, voor die prijs.
                              Met de spiegel ergens tegenaan geschraapt.
                              Velgen herspoten … GT3 velgen kan je altijd eens professioneel laten opknappen.
                              Leder moet gevoed worden …

Enz.

Geen enkel punt waarvoor ik een goede auto zou laten staan. Misschien dat je met die argumenten 100 Euro van de prijs krijgt. Maar het zou mijn beslissing om de auto wel of niet te kopen in elk geval niet beïnvloeden.

Wat belangrijker is:
                              – Onderhoudsboekje inderdaad volledig afgestempeld door officiële dealers?
                              – Motor droog?
                              – Geen rook bij starten / rijden?
                              – Werken de voornaamste elektrische zaken (bvb. ramen, spiegels, zetelverwarming, zetelverstelling, airco, …)
                              – Is het de originele motor of reeds een AT-motor (AusTausch motor ofte ruilmotor vanuit fabriek)
                              – …

Als ik het zo hoor een wagen voor “wheeler dealer” :engeltje:

Hoe was de staat van de motor???

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 176)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.