Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › Mijn eerste… a dream come true
- Dit onderwerp bevat 176 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 2 maanden geleden door Wesley Vanrusselt.
-
MakerDiscussie
-
31 juli 2013 om 12:10
Hallo
In de komende weken ga ik een paar Porsches bekijken.
Mijn voorkeur gaat uit naar een 911 Carrera 2 en gezien een eerste aankoop ook de 996.
Blijkt dat de 996 op weinig positieve bijval kan rekenen op vlak van motor??
Wat is jullie mening omtrent de 996?
De Carrera 2 bj 79 blijft wel mijn voorkeur..
Bedankt voor jullie reacties! -
MakerDiscussie
-
[quote=”Malkovitsj77″ post=138496]Wat denken jullie van dit aanbod??
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=235237876&asrc=st%7Cs%5B/quote%5D
Ben deze morgen gaan zien naar deze auto.
Opmerkingen:
Bumperschade voor en achter = herschilderen
Spiegel L lakschade
Velgen reeds herspoten maar niet mooi. Binnenkant geoxideerd!
Bult op band RV (Zullen ze moeten vervangen voor de keuring)
Dak ingedeukt thv d telefoonantenne
Leder staat heel mager en zou zeker moeten gevoed worden.12 maand waarborg is het meest positieve.
Voor iemand die zelf wat handig is mss redelijke basis?
Bedankt voor je info!
Ik reken op een jaar garantie en ga ervan uit dat wagen perfect de showroom verlaat..
Wordt wel geen auto voor dagelijks verkeer hoor.. De uwe waarschijnlijk wel?Ziet er op de foto’s niet slecht uit.
Best eens ter plaatse gaan en als ie dan nog bevalt een goede aankoopkeuring laten doen.
Heb ik bij aankoop ook laten doen en toch word dan niet alles gezien.Denk er ook wel aan dat het een auto is van 14 jaar oud.
Ikzelf heb ook een 996 van 1999 en weet intussen wat het kost om alles in orde te houden.
Heb de auto nu 1 jaar en heb er makkelijk al €6000 inzitten. De mijne is wel een GT3 en die onderdelen zijn iets duurder, echter vele onderdelen zijn dezelfde als voor de andere 996en.
Banden, watertank koeling, koppelings-pompjes, groot onderhoud, schokdempers en volgende week nog eens de 6 bobines. Ik doe dan nog veel zelf aan de auto.Wat denken jullie van dit aanbod??
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=235237876&asrc=st%7Cs
In Adegem?
Had ook al gemaild en wou dit weekend gaan kijken maar paste niet.
Ja ziet er op foto niet mis uit.
Is de lak dan zo aangetast? Interieur opfrissen , bedoel je enkel een dieptereiniging?
Enkel passagierszetel beschadigd?
Je hebt toevallig geen foto’s genomen?
Motor staat droog dus?ik ben deze gaan bekijken ,is bij mij in de buurt
http://www.oldtimers-te-koop.be/oldtimer-autos/Oldtimer-porsche_166961.aspx
Perfecte staat is hier niet aan de orde !
mijn mening(ben geen kenner hoor)
motor loop goed en lijkt in orde.
Knappe sound, is sportuitlaat.
De rest vraagt heel wat aandacht, interieur vraagt
een meer dan grote opfrisbeurt, sommige dingen ontbreken, zetel passagier gescheurd.
Allemaal niet onoverkomelijk maar zal toch wat kosten.
Dan de lak, tja, herspuiten zou ik zeggen.
Velgen zijn niet origineel voor dat model maar misstaan voor mij niet.
Samengevat : een project ! dus wat van de prijs naar benenden halen en
naar je eigen zin opknappen. (ik schat toch een 5000 euro aan kosten)[quote=”Malkovitsj77″ post=138413]Wagen heeft oe motor en gn problemen.
[/quote]Wat is een oe motor? Laten keuren bij een porsche-dealer, dan weet je wat je koopt.Kheb een prachtige 996 zien staan met 95000KM.
Wagen heeft oe motor en gn problemen.
Toch voorgesteld om eerst es bij P-dealer langs te gaan ..
Hebben jullie nog andere tips want deze komt wel heel dicht in de buurt bij wat ik wil…Streek van Kluisbergen.. velgen ook ferm beschadigd.
Vreemde historiek papieren ook.Still lookin!
Ik krijg deze week wat info van een kennis die zijn 996 weg doet, met nieuwe motor. Ga wat foto’s nemen en laat wel iets weten bij interesse.
Succes met ‘t zoeken :relaxman:
[quote=”Malkovitsj77″ post=138368]Ben ondertussen 996 gaan zien,herspoten, slecht herspoten, rare historie van de autopapieren, geen ohfacturen, afblijven dus.
Ondertussen nog een paar mensen aangesproken over de 996.. Afblijven zegt men, jullie niet?[/quote]
– is die eerste een zilvergrijze ? Ik ben indertijd ook naar een C4 gaan zien, zilvergrijs, heel slecht gespoten, etc
– wees gerust : voor elke slechte zijn er 100 goeie 😉 !
Algemeen : 996 is echt miskend, nu kun je die spotgoedkoop kopen, kun je nooit een cent aan verliezen (toekomstgewijs).
Onderhoudsgewijs staat deze bekend als de gemakkelijkste om het zelf te doen 🙂
Een goede raad : als je een slecht gevoel hebt over een wagen, of wat vreemde geschiedenis, weglopen !
De 996 heeft intussen zo een slechte reputatie door mensen die “hebben horen zeggen” dat alle 996-en slecht zijn, dat het alleen maar beter kan worden.
Net door die reputatie is het intussen een echt koopje geworden. Maar … in veel magazines is de 996 aan een echte opmars bezig. De meeste “slechte” exemplaren hebben intussen een nieuwe motor en de liefhebber heeft de 996 ontdekt. Ik ben zelf een fervent lezer van “EVO magazine” en ook daar is er een ommezwaai merkbaar, van weinig geliefd is hij intussen ge-evolueerd tot de onterecht miskende 911.
Dus, de 996 zeker niet links laten liggen. Maar je wel bewust zijn van het feit dat een goede onderhoudshistorie zeer belangrijk is. En als je een slecht gevoel hebt bij een wagen, niet twijfelen maar wegstappen.
Ben ondertussen 996 gaan zien,herspoten, slecht herspoten, rare historie van de autopapieren, geen ohfacturen, afblijven dus.
Id namiddag even oldtimerfarm bezoekje gebracht.. Likkebaarden maar nog pakken werk op te dure auto’s.Ondertussen nog een paar mensen aangesproken over de 996.. Afblijven zegt men, jullie niet?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.