Mijn eerste Porsche

Home Forum Stel jezelf even voor ! Mijn eerste Porsche

• Maker
    Discussie

• Vangansewinkel
    Deelnemer

Goedemiddag heren,

Ik lees al eventjes mee op het forum en sinds kort heb ik mezelf na een tijdje speuren ook een Porsche aangeschaft. Daarop heb ik me geregistreerd op 2 andere fora. Deze waren beide Nederlands van van origine en omdat het soms interessant kan zijn om met vragen mbt Belgische wetgeving etc. om op een Belgisch forum terecht te kunnen, stle ik mezelf bij deze stel ook hier even voor…

Een aantal jaren terug begon ik stilaan uit te kijken naar een charmevolle hobbywagen. Daarbij ging mijn voorkeur uit naar een Karmann Ghia simpelweg omdat deze financieel een stuk aantrekkelijker waren (ik heb tenslotte nog een huis te verbouwen en afbetalen) en ik me wel kon verzoenen bij het uiterlijk van deze wagentjes. Sindsdien heb ik geruime tijd het internet afgeschuimd en heb ik afentoe op het punt gestaan om eentje te kopen, maar uiteindelijk nooit de knoop gehakt.

Totdat ik een goed jaar geleden opeens de klik maakte en besloot om toch maar meteen voor een Porsche te gaan. In the end koop je voor de prijs die je voor een Karmann in zeer goede staat betaalt, ook wel nagenoeg een 912, weliswaar in iets mindere staat. Liefst van al zou ik mezelf een 911 aanschaffen maar het prijsverschil hield me tegen. Begin November afgelopen jaar kocht ik mezelf dan uiteindelijk een 912 die voor mij in orde leek. Inderdaad ja, leek, aangezien ik besloot om er eentje aan te kopen vanuit Amerika. Het was allemaal een beetje uitzoeken aangezien ik tot op die dag geen ervaring had met aankopen in Amerika, maar al bij al was dit helemaal niet moeilijk om in orde te krijgen. Tot hiertoe althans, want ik dien de wagen nog in verkeer te stellen hier in België en na wat leeswerk heb ik gezien dat dit soms een serieuze pain in the *ss kan zijn! Maar goed, dat zien we dan wel weer. De eerste stap is mezelf registreren op een aantal fora aangezien ik momenteel nog een Porsche analfabeet ben. Fora zijn dus de ideale plek voor mij om kennis te vergaren en eventuele vragen te stellen. Verder heb ik the orange book besteld.

De wagen zelf is een matching numbers van 1968. Originele kleur was bahama yellow maar hij is herspoten geweest in het rood. Dit is meteen ook het grootste nadeel in mijn ogen. De wagen zelf ziet er doorgaans behoorlijk goed uit, ook het interieur, maar het spuitwerk dat destijds gebeurd is, daar ben ik niet zo tevreden over. Het is in ogen nogal slordig gedaan. Hier en daar zijn onderdelen niet afgenomen maar gewoonweg afgeplakt hetgeen je ziet. Er zijn ook kleine stukjes op een paar plaatsen waar de lak er af is gesprongen. Niet zichtbaar vanop 3 meter maar als je van dichtbij gaat kijken zie je het wel. Ook is de wagen ooit hersteld geweest aan de bestuurdersdeur en rechts achteraan de wagen. Dit is zichtbaar doordat de lak daat barsten/barstjes vertoont. Ik vermoed dat dit te maken heeft met plamuurwerk dat destijds misschien te dik is aangebracht. Dat is dan ook hetgeen ik in de eventuele geplande werken heb zitten: een volledige herspuiting. Er is nog één zaakje dat ik eens ga laten nazien eens ik ermee de weg op kan en dat is het feit dat de wagen lichtjes olie verliest. Ik heb de vorige eigenaar erop aangesproken en volgens hem had dit te maken met ‘oil plate gasket’. Volgens hem zou de pakking even vernieuwd moeten worden. Let’s hope… Enkele fotootjes volgen nadien aangezien de tijd me nu ontbreekt.

Groeten,
      Robin

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
      • Geweldig mooi, ook al is het een schaalmodel!

Hi Remmel, hier bij twee foto’s.

[IMG]http://i57.tinypic.com/2guy7b9.jpg[/IMG]
          [IMG]http://i62.tinypic.com/23jst37.jpg[/IMG]

Ik had in het begin ook enkel het kleine fotootje en voordat ik mijn *porsche had, was dat zowat mijn ideaalbeeld van een Porsche. Het is ook pas nadien dat iemand me erop wees dat het om een schaalmodel gaat…

Welkom Robin!
            Allemaal mooi echter het mooiste van alles vind ik toch… jouw avatar!
            Zou je die foto eens in het “groot” willen posten svp?
            Echt prachtig :up:

Mooie auto! Ik zou voor de originele kleur gaan. Veel plezier met je 911!

mooie 912, kleur is ook zeker mooi, het heeft iets dat rood.

ken

welkom Robin en idd mooie intro en knappen 912 , die moet je idd koesteren!!!
                  veel plezier hier

[quote=”cabrio wim” post=157290]
                    Maar bij mij is het net andersom, ik ga van/na 4 Porsches naar karmann Ghia 😳
                    [/quote]

Ja, ik vind een KG ook iets blijven hebben. Maarja, als ik dan moet kiezen tussen een P of een KG, dan heeft een P natuurlijk toch nog iets meer. Ik heb een tijdje terug een aantal verkopers proberen contacteren die een Lowlight aanboden maar dat is telkens tevergeefs geweest. Blijkbaar zijn niet alle Amerikanen even happig om een te verkopen aan een Belg. Ofwel is het dat ze teveel vragen krijgen en er enkel uit pikken wat hen interessant lijkt. Jammer wel want de Lowlights zijn nu al schaars en dat zal er niet meer op vooruit gaan! Won ik de lotto maar eens… :relaxman:

Mooi ding ,zeker op die laatste foto ! :up:

beautyfull lady, one to care for zou ik zeggen. Dikke proficiat :first:

Mooie auto in het park van midden Limburg .

[quote=”dirk l” post=157428]
                            Terug naar dat Bahama Yellow, is trouwens een typische 912 kleur ❗
                            Enne, wat ga je hier nog aan “back daten” ???[/quote]

Hier ga ik uiteraard niks aan backdaten. Ik doelde daarmee op een 80-er of 964 backdate. Die is er uiteraard nog niet maar ik houd ondertussen wel een oogje open. Ik heb het nu eenmaal voor de early look maar als daar wat moderne specs mee gepaard zouden gaan, zou dat voor mij zeker een optie zijn. Ik weet, niet iedereen denkt daar hetzelfde over maar dat is nu eenmaal smaak en goesting zeker… :driver:

[quote=”Robin” post=157423]Thanks voor de reacties!
                              Erg veel voorstanders van de originele kleur. Ik moet eerlijk zeggen: heel in het begin was ik er geen fan van maar hoe meer ik er naar keek (ik heb ook al een mapje bahama yellow aangelegd), hoe meer ik er wel iets in begon te zien. Plus, je zit dan natuurlijk weer wat beter qua originaliteit. Anderzijds zit ook wel wel met een plan/kleine droom die net helemaal afwijkt van originaliteit en dat is een soort outlaw of backdate.

Terug naar dat Bahama Yellow, is trouwens een typische 912 kleur ❗
                              Enne, wat ga je hier nog aan “back daten” ???

jawadde :applaus:

roy

Motor ziet er op eerste zicht zeer goed uit :happydance:

Thanks voor de reacties!
                                    Erg veel voorstanders van de originele kleur. Ik moet eerlijk zeggen: heel in het begin was ik er geen fan van maar hoe meer ik er naar keek (ik heb ook al een mapje bahama yellow aangelegd), hoe meer ik er wel iets in begon te zien. Plus, je zit dan natuurlijk weer wat beter qua originaliteit. Anderzijds zit ook wel wel met een plan/kleine droom die net helemaal afwijkt van originaliteit en dat is een soort outlaw of backdate. Bovendien heb ik ook al heel wat early Porsches op m’n laptop staan die ik absoluut top vind en die niet eens in een originele Porsche kleur staan. Maar soit, dat zijn zorgen voor later, eerst deze 912 de weg op hebben en dan zien we wel weer verder

[quote=”Chiepe” post=157294]
                                    Van waar ben je Robin…?[/quote]

Ik ben afkomstig van Wijchmaal maar woon in Houthalen.

Hierbij alvast wat fotootjes die ik op een ander forum had gepost.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.