- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 7 maanden geleden door .
-
Discussie
-
29 januari 2014 om 10:26
Goedemiddag heren,
Ik lees al eventjes mee op het forum en sinds kort heb ik mezelf na een tijdje speuren ook een Porsche aangeschaft. Daarop heb ik me geregistreerd op 2 andere fora. Deze waren beide Nederlands van van origine en omdat het soms interessant kan zijn om met vragen mbt Belgische wetgeving etc. om op een Belgisch forum terecht te kunnen, stle ik mezelf bij deze stel ook hier even voor…
Een aantal jaren terug begon ik stilaan uit te kijken naar een charmevolle hobbywagen. Daarbij ging mijn voorkeur uit naar een Karmann Ghia simpelweg omdat deze financieel een stuk aantrekkelijker waren (ik heb tenslotte nog een huis te verbouwen en afbetalen) en ik me wel kon verzoenen bij het uiterlijk van deze wagentjes. Sindsdien heb ik geruime tijd het internet afgeschuimd en heb ik afentoe op het punt gestaan om eentje te kopen, maar uiteindelijk nooit de knoop gehakt.
Totdat ik een goed jaar geleden opeens de klik maakte en besloot om toch maar meteen voor een Porsche te gaan. In the end koop je voor de prijs die je voor een Karmann in zeer goede staat betaalt, ook wel nagenoeg een 912, weliswaar in iets mindere staat. Liefst van al zou ik mezelf een 911 aanschaffen maar het prijsverschil hield me tegen. Begin November afgelopen jaar kocht ik mezelf dan uiteindelijk een 912 die voor mij in orde leek. Inderdaad ja, leek, aangezien ik besloot om er eentje aan te kopen vanuit Amerika. Het was allemaal een beetje uitzoeken aangezien ik tot op die dag geen ervaring had met aankopen in Amerika, maar al bij al was dit helemaal niet moeilijk om in orde te krijgen. Tot hiertoe althans, want ik dien de wagen nog in verkeer te stellen hier in België en na wat leeswerk heb ik gezien dat dit soms een serieuze pain in the *ss kan zijn! Maar goed, dat zien we dan wel weer. De eerste stap is mezelf registreren op een aantal fora aangezien ik momenteel nog een Porsche analfabeet ben. Fora zijn dus de ideale plek voor mij om kennis te vergaren en eventuele vragen te stellen. Verder heb ik the orange book besteld.
De wagen zelf is een matching numbers van 1968. Originele kleur was bahama yellow maar hij is herspoten geweest in het rood. Dit is meteen ook het grootste nadeel in mijn ogen. De wagen zelf ziet er doorgaans behoorlijk goed uit, ook het interieur, maar het spuitwerk dat destijds gebeurd is, daar ben ik niet zo tevreden over. Het is in ogen nogal slordig gedaan. Hier en daar zijn onderdelen niet afgenomen maar gewoonweg afgeplakt hetgeen je ziet. Er zijn ook kleine stukjes op een paar plaatsen waar de lak er af is gesprongen. Niet zichtbaar vanop 3 meter maar als je van dichtbij gaat kijken zie je het wel. Ook is de wagen ooit hersteld geweest aan de bestuurdersdeur en rechts achteraan de wagen. Dit is zichtbaar doordat de lak daat barsten/barstjes vertoont. Ik vermoed dat dit te maken heeft met plamuurwerk dat destijds misschien te dik is aangebracht. Dat is dan ook hetgeen ik in de eventuele geplande werken heb zitten: een volledige herspuiting. Er is nog één zaakje dat ik eens ga laten nazien eens ik ermee de weg op kan en dat is het feit dat de wagen lichtjes olie verliest. Ik heb de vorige eigenaar erop aangesproken en volgens hem had dit te maken met ‘oil plate gasket’. Volgens hem zou de pakking even vernieuwd moeten worden. Let’s hope… Enkele fotootjes volgen nadien aangezien de tijd me nu ontbreekt.
Groeten,
Robin
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.