Mijn eerste testrit met een elfje!

Home Forum Zeverhoekje Mijn eerste testrit met een elfje!

• Dit onderwerp bevat 31 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren geleden door XXX.
  • Maker
    Discussie

• Gert
    Deelnemer

Goh ja, ik had de mail van PCM wel zien passeren. Iets met test drive week maar ja, niet echt aandacht aan besteed. Deze week PCM gepasseerd aan de opritten van de E19 en zag er een bonte verzameling Porsche’s staan. Blauw, groen, lava orange, wit….
      Woensdagavond eens mijn mailbox beginnen uitkuisen en toen viel mijn oog op de mail van PCM.
      Zou ik? Of toch niet? Kan alleen maar zaterdag en dan zou er toch niets meer vrij zijn….
      Hm, ik wil weleens met een 911 cabrio rijden.:think: Er was keuze tussen de 4S, GTS en TurboS.
      Awel ja, snel mailtje gemaakt naar Jef zonder al te veel hoop. Wie niet waagt niet wint. En stel niet uit tot later wat je nu kan doen!
      De 4S of GTS leken me meer dan voldoende. Volgende dag bericht van Jef dat hij een uur vroeger zou open doen en dat ik de GTS of TurboS kon nemen. Tja….die TurboS is er toch wel erover, hé…:think:
      Effe polsen bij de medemoderators…. Blijkbaar geen thema voor hen….TURBO S moest het worden.:driver:
      En zo geschiede vanmorgen….de allereerste keer dat ik in een rijdende 911 zat en dan nog als chauffeur….en ineens deze beauty….
      What can I say more?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
      • Niks mis met dat geluid. Ok, het is atmo 3.8/4.0 maar het geluid is zeker ok als je door een tunneltje rijdt. Getest en goed bevonden.
        Zal pikken als ik zondag in de Boxster kruip.

wanneer jullie stofzuiger zoveel kabaal maakt als een turbo S gaan jullie niet lang vrienden blijven met de buren :sleep:

Dyson of Panasonic .. ❓ 💡 :happy:

Na het afzeiken van het 4 cylinder geluid van de 718 in een ander topic mag hier dan ook wel een gesteld worden dat de turbo klinkt als een saaie stofzuiger ?!

Bij gebrek aan een goedwerkende glazen bol moet ik je het antwoord schuldig blijven.
                Mocht ik de boxster willen inruilen voor iets anders dan zal ik toch ook eens gaan rijden met een “snelle” BMW, een Jag, Audi S5 of Merc….
                Maar eerst eens meespelen met de lotto en de jackpot binnen halen:first:

Ik ben eens benieuwd wat er in de plaats komt…..:coolness: het gaat er vroeg of laat toch eens van komen…:driver:

Denk dat Annick een ander modelletje 911 voor ogen heeft…

Damned zeg bangelijk machien Gert, gelijk goed gekozen voor de eerste keer, jawadde.
                      Ik twijfel er niet aan dat Annick overtuigd is.

tja Erwin, de kat (of is het the cat) wordt vrolijk als je ze bij de melk zet …
                        oftewel uw citaat “your girlfriend wished your car was … like mine”.

Veel te veel Porsche naar mijn goesting! Dat ding is zo capabel en de limieten liggen zo ver boven wat je mag en kan rijden op de weg dat het zinloos is. Mag ik ook even aanstippen dat een turbo-spoiler op een cabrio past als een tang op een varken.

Soit, uw gemalin kijkt een beetje sip, kan dat? Gelukkig beschik ik over beter documentatiemateriaal van deze prachtige dame…

Tja, die prijs. Die ligt ongeveer 2,5 maal hoger dan een nieuwe Boxster S…..
                            Heb je dan 2,5 maal meer rijplezier?? Nope.
                            Ben ik stiekem aan het dromen en rekenen…. absoluut!
                            Zal het er ooit van komen? Wie weet….

Men zou er idd beginnen bij dromen…
                              De prijs ervan echter zou mij dan eerder een nachtmerrie geven.
                              Toch enorm fijn dat je dit hebt kunnen doen en…ik wens je het ‘groot lot’ van harte toe.

Tja wat moet ik zeggen? I’m in love!:engeltje:
                                Het ging mij voornamelijk om het “open” rijden te vergelijken met dat van de boxster. En het is inderdaad een groot verschil. Veel minder wind die rond je hals wervelt. Het was maar 10graden vanmorgen maar je kon perfect cabrio rijden…:bounce:
                                Voor de rest voelt het interieur heel verwant aan met mijn Boxster S.
                                Het vermogen….tja….wat denk je? 580pk die over de 4 wielen wordt verdeeld….pdk….sport plus…4-wielsturing…. Deze Porsche is te goed. Sublieme wegligging en tractie bij volgas. Bochten en ronde punten…ik heb uiteraard voorzichtig gereden met dit kapitaal maar je voelt dat die op de weg plakt en je veel sneller door een bocht kan daggeren dan met enkel achterwiel aangedreven P’s.
                                De wederhelft vond dat wagen nogal brut sturen. Kan te maken hebben met de 4-wielsturing. Ze vreest dat ze wat sneller misselijk zou worden op bochtige bergweggetjes.
                                De stoelen zitten volgens haar toch wel héél goed. Beter dan in mijn Audi.
                                Alleen blijft ze dromen van die verrekte Targa :bounce:
                                Nu maar hopen dat ik snel het groot lot win….:think:

damn…..:shock: 😯 😯

Vertel ons over je rijervaring met een, voor de puristen, echte P.
                                    Zo’n uitnodiging nog nooit ontvangen van mijn Oost-Vlaams officieel P-center…zal waarschijnlijk voor hen geen potentiële koper zijn (?).
                                    Heel fijn dat je die kans hebt gekregen om zo’n beauty eens te testen.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.