- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
13 maart 2016 om 11:57
Onlangs voor de eerste keer op circuit Zolder enkele rondjes gaan rijden. Porsche 997, Carrera 2, handgeschakeld op Yokohama Advan AD08R.
Eerste keer op circuit met auto…en is me goed bevallen, zal alleszins niet de laatste keer zijn. Smaakt naar meer en doet me terug denken aan vervlogen tijden… :driver:
Eerste impressie was de enorme grip van deze wagen in het algemeen, echt als een blok op de baan, wat mij wel onmiddellijk is opgevallen is het onderstuur. Maar dat zal waarschijnlijk te maken hebben met de “standaard” afstelling van de voorophanging.
Ook een zalig gevoel dat je de wagen nog steeds kan doen “luisteren” als hij aan het schuiven is.
Vermogen van 325pk is voorlopig meer dan genoeg voor een beginneling 😀 Het enige wat me wel in negatieve zin heeft verrast waren de remmen…na een 3-tal rondjes op Zolder moest ik echt binnenkomen om oververhitting te voorkomen. Maar tja…tis een standaard C2 natuurlijk en remmen presteren meer dan behoorlijk bij “normaal sportief” rijgedrag op openbare weg. Wel frustrerend dat ik zo rap en dikwijls moest binnenkomen…ik kon geen ritme opbouwen.
Bandenspanning een keer of 4 bij moeten stellen, naar beneden natuurlijk 💡
Rondetijden zaten telkens rond de 2:01 (sorry, geen tiende sec. geregistreerd). Betere remmen zouden wonderen doen op deze wagen, toch op circuit.
Groetjes,
abel.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.