Mijn elfje..

• Maker
    Discussie
  • Nu de motor volledig is aangepakt en de geplande upgrade gedaan is werd het tijd om de puntjes op de i te zetten.

Olieleiding in de wielkast leek me aan vervanging toe:

2015-09-2421.29.55(Large).jpg

dan ook ineens de sensor olieniveau vervangen, werkt nu terug perfect

2015-09-2422.43.45(Large).jpg

Ook nieuwe pompjes in de koffer geplaatst, glas koplampen aan de binnenzijde eens gekuist

2015-10-0121.21.01(Medium).jpg

De slechte radio ontvangst aangepakt

2015-10-0121.08.25(Medium).jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • Das leuk met die 3.6 erop!

2016-05-1317.39.06(Large).jpg

Silentblokje omgewisseld en gemonteerd.

Na enkele ritjes heb ik nog wel het gevoel dat de oliethermostaat te vroeg open gaat….
          Als je die monteert staat die per definitie toch “dicht” en als hi warm wordt gaat deze open.

Dacht even dat hij misschien wat stroef in het thermostaat huis zou zitten maar dan zou hij dicht moeten blijven denk ik dan…

De bestelde onderdelen opgehaald
            dus we konden verder gisteren..

2015-10-1519.09.32(Medium).jpg

Nieuwe oliethermostaat gemonteerd met nieuwe dichting, nieuwe legdeksetje en nieuwe clips..

Ook een nieuwe silentblok gescoord gezien het oude gescheurd was. De draad bleek te kort aan het thermostaathuis…
            Vandaag langs PCA, verkeerde silentblok geleverd en nu de juiste in bestelling… dus weer even wachten…

Het remoliereservoir is alvast voorzien van nieuw filterbuisje

Dit Filtebuisje bedoel ik. Is wel enkel voor de C4 dacht ik;

Achteraf gezien win je niet echt veel met het eruit te halen. aan de meeste reservoirs geraak je toch niet aan…

Ik ga één dezer ook nog eens de remolie vervangen.
                Wat bedoel je juist met “filterbuisje” van het oliereservoir ?

Gemerkt dat mij elfje zijn temperatuur niet echt op peil bleef bij het rijden op de snelweg. Na 50km snelweg even gestopt en aan de olieleiding vooraan gevoeld: warm!
                  Tijd dus om de thermostaat te vervangen.

Gisteren de bestelde onderdelen opgehaald en ‘s avonds dan lekker sleutelen…

2015-10-0819.08.53(Medium).jpg

Na het aflaten van de olie en het verwijderen van de circlips geen beweging te krijgen in het “dekseltje”.. wat prutsen en .. en dan toch maar beslist om het dekseltje op te offeren. Gaatje boren, draad tappen en dan met plaatje met gaatje het dekseltje kunnen verwijderen.

2015-10-0821.12.17(Medium).jpg

oude en nieuw… niet echt goed te zien waarom deze niet meer goed zijn job deed

2015-10-0821.32.59(Medium).jpg

Het dekseltje dan even terug “gemonteerd” in afwachting van de vandaag bestelde vervanging.

2015-10-0900.13.34(Medium).jpg

Dan ook nog de remolie ververst, was ook eens nodig… ook een nieuw “filterbuisje” voor het remoliereservoir besteld want dat krijg je daar dus niet uit zonder het te beschadigen… misschien dat er wel een trucje voor bestaat…maar ik ken het niet 😉

Kreeg de error dat er geen onderwerp is, terwijl dit er wel was… enkele keren geprobeerd zonder succes.
                    PB of mailtje komt eraan…

lukt het jou ook niet om een PB te sturen wanneer je op een post gaat staan die de ontvanger gepubliceerd heeft, dan op “+ meer details” klikken en dan op het envelopje om het berichtvenster te openen.
                      suc6 !

PS mijn PB naar jou is onderweg

Hey Deepee, probeerde je een PB te sturen maar lukte niet. Moest je interesse hebben stuur me dan maar een berichtje of mailtje

[quote=”Foost” post=217876]… hoe zouden de afgebeelde spiegels en velgen van de foto heten ?[/quote]

spiegels = flaporen, velgen = design90

Mijn is ene 89 modeljaar 90

Zeker niet de bedoeling hem origineel te zetten. Zijn al wel wat aanpassingen aan gebeurd en de meeste niet echt zichtbaar 😉
                            Heb wel alle originele onderdelen mooi opgeborgen in de kelder liggen

Bedankt deepee voor de foto van de originele conditie, hoe zouden de afgebeelde spiegels en velgen van de foto heten ?

Ik meen me te herinneren dat de 964 ooit ook nieuw werd afgeleverd met cup spiegels en velgen, misschien wel de latere modellen, van welk bouwjaar is je carrera , ik kan op het profiel van “mijnelfje” geen verdere info terugvinden. Alvast bedankt.

originele conditie …

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.