Mijn “nieuwe” 928S (1984, 4.7, 310pk, manueel)

Home Forum Stel jezelf even voor ! Mijn “nieuwe” 928S (1984, 4.7, 310pk, manueel)

  • Maker
    Discussie
  • Hij is deze morgen aangekomen, mijn tweede Porsche, een manuele 928S van 1984, mijn geboortejaar.
    Origineel geleverd via Porsche Barcelona en tot 2017 in Andorra verbleven bij 3 eigenaars.
    Recent mechanisch onder handen genomen in Duitsland en nu hier in de garage.
    Platina metallic (originele kleur, maar nieuwe lak sinds 2018), met bruin/beige volleder interieur.
    Optiecodes:
    I119 – Version for Spain
    I240 – Version for countries with inferior fuel
    M261 – Outside mirror – plain-Passenger’s side, electrically adjustable and heatable
    I323 – Sticker, without ESE-Regulations 
    I330 – Blaupunkt Atlanta SQR22 
    I417 – Rear package box
    I430 – Fog headlamp yellow
    M438 – 6-way Comfort seat right, electrically adjustable, 78-84
    M533 – Alarm
    I593 – Antilock brake system (Bosch)
    M650 – Sunroof

    Hij is ondertussen ingeklaard door de douane en gaat deze week naar de keuring. Inschrijving volgt dus ergens in de komende weken.
    Hier en daar nog wat werkjes te doen (het interieur moet een grondige reiniging krijgen, één van de spiegels staat los, schakelaar schuifdakje werkt niet altijd, etc.).
    Ik heb me al even laten gaan en een nieuwe Blaupunkt retro radio met DAB+ en bluetooth aangeschaft.

    Hij werd verkocht zonder historiek, maar tot mijn verbazing zat er wél een originele (Spaanse) handleiding en onderhoudsboekje in het opbergvakje van de deur. Officieel Porsche onderhouden in Barcelona en Andorra tot ’97. Op dat moment 161.000km. Daarna is het stil en nu zou hij 172.000km hebben. Hij is op punt gezet in 2021 en heeft toen ook zijn laatste onderhoud gehad.
    Ik heb de auto laten inspecteren door een onafhankelijke specialist in Duitsland, en die heeft hem goed bevonden, dus heb ik de knoop doorgehakt en hem laten overkomen.

    Fantastisch om dat ding hier te zien staan, de kleur is echt top! Interieur heeft wat TLC nodig, het is natuurlijk bijna 40 jaar oud, maar het dashboard, de deurpanelen en de hemel zijn in prima staat. Tapijtjes en zetels krijgen binnenkort een grondige reiniging en dan zien we wel.

    Het wachten tot hij op de baan kan zal nu nog even nijpen.

    Enkele foto’s:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 57)
    • Wekelijkse update.
      Het blok is volledig terug geassembleerd en klaar om in de auto gedropt te worden.

      Als het wat meezit zou hij hier eind december moeten kunnen terug zijn.
      Ik kijk er erg naar uit! Hopelijk wordt het geen te natte winter, maar het meeste lijkt er nu wel al uitgevallen te zijn zeker?

      XXX

        Nice 
        Leuk om te volgen, dus blijf posten hé.

          Het komt dichterbij!

              De Raymond zou zingen “het gaat vooruit …”
              Goed dat je het van de eerste keer degelijk laat aanpakken !

                De huidige toestand van het blok:

                  De buitenkleur leunt gelukkig dicht genoeg aan tegen Porsche’s Platinum metallic uit de jaren ’80. Ik heb de shell dus niet moeten herspuiten.

                  Herspuiten is ook moeilijker omdat de ramen en lichten dan gedemonteerd moeten worden, en die zijn vaak verlijmd.
                  Eens alles proper gedemonteerd (of afgedekt, maar dan is het altijd moeilijk bij de naden), kan je met een bus primer en lak uit de handel wel weg. Of even bij een spuiter binnenbrengen.
                  Het cruciale werk is het demonteren/afplakken.

                  Als ik het goed voorheb zit hier iemand op het forum die vaker in opdracht bestaande modellen herwerkt (en daar dus zeer bedreven in is).
                  Topic hier te lezen.
                  Op zich niet goedkoop, tot je de uren telt die in zo’n build kruipen. Het zal natuurlijk ook afhangen van hoe ver het moet gaan.
                   

                    wat vraag je voor zo een schaalmodelletje te spuiten ? ik vind nergens een zwarte 992. in de zwarte kleur…

                      Netjes gedaan, erg leuk!

                        Op de foto ziet die zetel er veel slechter uit dan in het echt. Heel tevreden van het resultaat!

                          Getting there…

                            Leuk 🙂

                              in the end it is all about the boys and his toys

                                Ondertussen nog steeds in NL, ondergaat nu een volledige motorrevisie. We gaan het maar meteen helemaal goed doen.
                                Ik heb ‘m nu bijna een jaar, waarvan ik hem nu alweer 4 maand niet thuis heb, en ik begin ‘m toch wel echt te missen.

                                Om de pijn wat te verzachten heb ik me een 1:18 modelletje gekocht.

                                Hij had niet de juiste wielen, dus heb ik het zwarte model er maar bij gekocht en het onderstel alvast gewisseld.
                                 

                                De exterieurkleur is perfect, maar het interieur zal ik nog wat moeten bijwerken. Het model is helemaal beige, terwijl mijn auto donkerbruin leder heeft op het dashboard en de deuren.

                                Work in progress..

                                 

                                  Amai, goed dat je dat hebt laten doen!
                                  Een second opinion bij klassiekers is toch vaak de moeite waard.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 57)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.