Mijn “nieuwe” 928S (1984, 4.7, 310pk, manueel)

Home Forum Stel jezelf even voor ! Mijn “nieuwe” 928S (1984, 4.7, 310pk, manueel)

  • Dit onderwerp bevat 57 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 weken geleden door Tommy.
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 58)
    • Pff mijn 8 dafalgans waren al op geweest voor de foto van het VIN nr.
      Congrats met het geboekte resultaat

        congrats, staat er proper bij.

          Ondertussen heb ik er reeds 3600km op de teller bijgezet. Hij bevalt me erg!

          Dit weekend een paar nachten in de Champagnestreek doorgebracht en met een grote glimlach de tolvrije baan genomen. Het weer viel wat tegen, tijdens de heenreis wisselde het af tussen zonnebrand en storm, op de terugreis non-stop regen. Desalniettemin erg genoten.

          Klein minpuntje: een nacht in de regen betekent blijkbaar dat er water binnenkomt in de koffer. Ik zal eens moeten zien of ik dat kan verhelpen. Het rubber rond de koffer ziet er wel nog redelijk fris uit, ik moet dus eens op onderzoek…

            Ziet er erg fraai uit, genieten in de champagnestreek lijkt me ook ideaal met deze wagen!

              Na de 250 km gisteren staat de teller nu op 5.000 km.
              De laatste 500 km wel met een mankerend stuurhuis. Bij het insturen naar links blijft het stuur precies haperen, alsof de bekrachtiging tegenwerkt ipv meewerkt. Als je genoeg kracht zet, geraak je over de frictie en werkt het weer zo het hoort, maar erg veilig voel het toch niet.

              Ik ben tot bij gagare de loods gereden in Nederland voor een grondige checkup, reparatie stuurhuis, nieuwe motorsteunen, diagnose lek koelvloeistof en knallen in de uitlaat, nazicht en ombouw airco, en de bijhorende werkjes die best gedaan worden als alles toch open ligt.
              Ik vrees dat mijn koppakkingen wat lekken, mogelijks moet de motor er dus even uit.
              Ik heb me er al op voorbereid dat ik de 928 pas eind augustus terug zie.

              Mijn intentie was om zelf ook veel te sleutelen, maar het gebrek aan een brug, veel plaats en vooral tijd steken daar een stokje voor. Plus, ik kan wel veel opzoeken, maar echt ervaren ben ik niet. Om dan zaken fout te doen en achteraf alsnog een specialist te moeten inschakelen, dan laat ik het liever meteen aan de specialisten over.
              Standaardzaken en kleine prullen in het interieur en de elektro liggen wel binnen mijn comfort zone. Er staat dus nog wel wat op mijn lijstje voor wanneer hij terug is.

              Elk nadeel heb se voordeel: We gaan weer wat meer met de Cayman buiten komen nu! Die stond er wat verwaarloosd bij sedert de komst van zijn oudere broetje. 

              Nog wat foto’s van toen de 928 dienst deed als communievoertuig!

                <>

                De titel van dit topic was automatisch aangepast na mijn vorige post, vandaar. Het ziet er nu weer OK uit in het overzicht…

                  Vandaag nieuws uit Nederland.

                  Het stuurhuis is behoorlijk vern**kt door de vorige reviseur. Met hamer en schroevendraaier zijn dichtingen losgemaakt, met schade aan de behuizing tot gevolg. Dat is dan de zogenaamde ‘specialist’ in België… Een nieuwe behuizing en nieuwe revisie zijn dus nodig.
                  Ook mijn vraag lekken te bekijken en motorsteunen te vervangen werd door hen genegeerd. “Alles was nog goed”.

                  Zoals ik dacht lekken de koppakkingen dus effectief. Het koelvloeistofpeil zakt ook traag.
                  De motor gaat er nu uit bij Garage De Loods en het wordt dus een grondigere revisie. Ik hoop dat de interne schade beperkt blijft. Olie en koelvloeistof liepen in elk geval nog niet in elkaars circuit, dus dat ik al goed.

                  Ik stel me toch vragen bij de onafhankelijke aankoopkeuring die ik liet uitvoeren, alsook bij het werk van Vintage Garage begin dit jaar.

                  Zoals verwacht (het internet staat vol met deze boodschap) vereist een 928 dus nog een potje cash opzij.
                  Als hij daarna weer klaar is voor de volgende 175.000km, dan zijn we content.

                      (°-°)

                        manmanman…..kwestie van weer de juiste persoon op de juiste plaats te zoeken…al die ‘specialisten’

                          Ondertussen bij Garage De Loods:

                            Howla

                              De huidige toestand. Koppakkingen waren duidelijk lek, maar niet richting cilinders zelf. De wanden zien er nog prima uit. 

                                Amai, goed dat je dat hebt laten doen!
                                Een second opinion bij klassiekers is toch vaak de moeite waard.

                                  Ondertussen nog steeds in NL, ondergaat nu een volledige motorrevisie. We gaan het maar meteen helemaal goed doen.
                                  Ik heb ‘m nu bijna een jaar, waarvan ik hem nu alweer 4 maand niet thuis heb, en ik begin ‘m toch wel echt te missen.

                                  Om de pijn wat te verzachten heb ik me een 1:18 modelletje gekocht.

                                  Hij had niet de juiste wielen, dus heb ik het zwarte model er maar bij gekocht en het onderstel alvast gewisseld.
                                   

                                  De exterieurkleur is perfect, maar het interieur zal ik nog wat moeten bijwerken. Het model is helemaal beige, terwijl mijn auto donkerbruin leder heeft op het dashboard en de deuren.

                                  Work in progress..

                                   

                                15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 58)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.