Mijn “nieuwe” 928S (1984, 4.7, 310pk, manueel)

Home Forum Stel jezelf even voor ! Mijn “nieuwe” 928S (1984, 4.7, 310pk, manueel)

  • Dit onderwerp bevat 57 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 weken geleden door Tommy.
13 berichten aan het bekijken - 46 tot 58 (van in totaal 58)
    • De laatste week voor het verlof is er goed doorgewerkt. In hun woorden: “De auto rijdt hartstikke lekker!”.
      Ik kan em volgende week gaan ophalen :-). Tenzij er nog iets opduikt komende week tijdens de testritten.

      Het worden echt feest-dagen 

      Terug the real deal ipv het 1:18 substituut.

        Ondertussen heb ik de auto een dikke week terug thuis. Niet bij het beste weer maar dat kan me momenteel niet veel schelen :-).

        Inrijden is bij zo’n alusil blok blijkbaar niet zo uitgebreid. De eerste honderd kilometer kalm, maar daarna moest ik zorgen dat het ganse bereik voldoende aan bod kwam, dus ook hoger in de toeren. Op de terugweg (250km) dus al meteen wat aan de tand gevoeld.

        Ondertussen een 750km gereden en ik denk dat er een aantal paarden weer wakker geworden zijn. Het zit misschien tussen de oren, maar ik heb het gevoel dat hij beduidend sneller geworden is!

        Het verbruik is wel nog steeds aan de hoge kant. Alles is overlopen en gecontroleerd. Injectoren zijn de juiste en slechts 2 jaar oud. Brandstofdruk dempers zijn vervangen geweest vorig jaar, en de druk is binnen de spec zoals voorgeschreven. Geen vacuumlekken.
        Tijdens de snelwegritten (gisteren 2x 80km) blijf ik wel 18,25 liter verbruiken, daarbuiten nog meer.
        Misschien zakt het wel nog na verloop van tijd (momenteel weer zo goed als nieuwe motor), ik hou het in de gaten.

        Het onderstel is nog in prima staat. Daar is niet meteen werk aan. Het stuurhuis is ook volledig gereviseerd, na het geklungel van de vorige ‘specialist’.
        Het interieur wil ik wel nog eens aanpakken, maar dat zal wss ook niet voor meteen zijn. Eerst nog even de huidige factuur doorslikken.

          Moddelissimo

            De laatste 150km waren aan 25 l/100km, drive it like you stole it!

            Afstelling toch nog eens bijgeregeld en hij stond erg rijk. Ondertussen een stuk beter, maar nog steeds te rijk volgens de richtlijnen van Porsche. Maar we krijgen hem niet armer. Alles is volgens specificatie, benzinedruk, vacuum. Injectoren, bougies en luchtmassameter zijn nieuw. Er is geen duidelijk aanwijsbare reden waarom de afstelling niet scherper raakt en het verbruik zo hoog is.

            Ik heb via rennlist van een Duitse 928 fanaat een set computers op uitleen gekregen (momenteel op de post). Ik zal die eens switchen en zien of het een verschil maakt. Dan zijn we tenminste zeker of het wel of niet aan de elektronica ligt. Als dat niets uithaalt zal ik de injectoren toch nog eens vervangen. De set die er nu in zit is door de verkoper geplaatst, op factuur pokkeduur, maar misschien niet perfect. Het is niet 100% duidelijk. Ze hebben het juiste typenummer, maar de originelen van Bosch (met dat nummer) zijn niet meer te krijgen. Misschien dus namaak (en dan heeft iemand er een mooie winst op gemaakt).
            Maar eerst dus de elektronica uitlsuiten voor ik er nog meer €€€ tegen gooi.

            Hier nog een fotootje na de eerste 1000km. Uiteraard vuil, het is geen weer geweest in januari!
            (De besneeuwde week is hij wel binnen blijven staan.)

             

              XXX

                Geniet ervan, deze wagens doen maar een ding; Turns Petrol in Fun 
                 

                  Maar weer proper gezet ondertussen.

                   

                   

                   

                   

                   

                    Mooi mooi, toch ook een icoon uit de Porsche geschiedenis 
                    Proficiat met jouw 928, nu nog   aan dat verbruik werken…..lijkt mij niet echt realistisch….
                    Ik verbruik met de 3.2  911  tussen de 10 en de 13 Liter, afhankelijk van het traject en de rijstijl.
                    Het zijn twee totaal verschillende wagens, maar toch, meer dan 10 liter verschil de 100 Km kan toch niet de bedoeling zijn hé 
                    Succes 

                      mooi mooi man, doet me denken aan mijn kindertijd, had er toen zo eentje op afstandsbediening in de grijze kleur, wat een tijd was me dat zeg…..

                        De andere computers maakten geen verschil. Volgende item op de lijst: andere injectoren. Er is veel rommel op de markt en mogelijks is de set in de mijne niet goed. Ondanks dat ze vernieuwd geweest zijn door de verkoper, gedocumenteerd met factuur van 850 euro excl. BTW, excl. werk. Als ze dus niet goed zijn, dan heeft iemand daar een mooie marge op gehad. We shall see.
                        Van een fellow 928 rijder in NL een setje goede Bosch injectoren kunnen overnemen (hij heeft zijn 928 omgebouwd naar een VEMS systeem). Deze gaan er binnenkort in.

                        Enkele weken geleden echter plots olie beginnen verliezen, en niet weinig ook. Het ziet ernaar uit dat een pakking tussen nokkenashuis en cilinderkop het begeven heeft. Blijkbaar komt dat nog vaker voor, ook met nieuwe, originele pakkingen. Is nogal een dingetje bij deze motoren. Bij draaiende motor druppelt het er aan een redelijk tempo van tussenuit.

                        De auto gaat dus even terug naar Nederland om deze pakking te vervangen (zelf doen is haast onmogelijk met de motor in de auto).
                        Omdat rijden uitgesloten is en transport nogal kostelijk ben ik op zoek naar een betrouwbare garage ergens in het Noorden van Antwerpen. Via de depannage kan ik de auto laten slepen naar eender welke garage in België. Als ze de auto dan komen ophalen uit NL, dan scheelt dat alweer 150km enkele rit dan wanneer ze dat bij mij thuis moeten doen.

                        Kan iemand hier een garage aanbevelen? De auto zou er gewoon een dagje moeten staan en overnachten, tot hij uit NL wordt opgehaald. Iemand betrouwbaars dus.
                        Ik dacht misschien aan het Porsche Center Antwerpen, maar op mijn informatieve email antwoorden ze in elk geval niet. Ik kan wel eens bellen, maar misschien is iets dichter bij de grens nog interessanter.

                        Ondertussen dus alweer een maandje out. 🙁
                         

                          Jammer dat alle foto’s uit dit topic verdwenen zijn (waren naar het vorige forum geüploaded, geen externe opslagtoetstanden).

                          Bij deze eentje van mijn huwelijk vorige week:

                            Tommy, het zou kunnen dat deze binnenkort terug zichtbaar zijn, ik vermoed dat ze nog ergens op een hd staan, ik moet alle links nog manueel checken… Komt zeker in orde.

                            • Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 4 weken geleden door David Claes.

                              Vandaag zonder opmerkingen door de keuring gereden. Hij kan er weer twee jaar tegen.

                            13 berichten aan het bekijken - 46 tot 58 (van in totaal 58)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.