Mijn nieuwe Daily Driver

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Mijn nieuwe Daily Driver

• Maker
    Discussie
  • Omdat ik weer eens wat anders wilde heb ik mezelf een nieuwe daily driver voor het woon-werkverkeer aangeschaft waaraan ik nog wat ga sleutelen en verbouwen tot het helemaal mijn smaak is, maar de basis zoals ik hem kocht komt al aardig in de buurt.

DP turbo neus, DP turbo diffuser, DP lichtgewicht motorkap, Turbo interieur met FIA gekeurde 4 punts gordels, motor is gechipt met een DBM chip, MOMo evo stuur, alu trim inside, ook de dashboardklokken zijn gealuminiseert en van extra logo voorzien, carbon deeltjes, 944 Turbo stabi’s, harde bilsteins vooraan, gele verstelbare koni’s achteraan, enz enz…

Hierbij enkele pics

en zoals altijd staat ook deze te koop voor de juiste prijs, dwz hij moet niet maar mag weg.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 56)
    • nee hd het idd niet gezien. Waren ze dan al gemonteerd ?

Mja geen prob dan zal ik nog geslapen hebben. Wou het gewoon voor de zekerheid even vermelden/controleren

Het is je waarschijnlijk niet opgevallen peter maar de gordels zaten al in de wagen, maar ik zal het nog eens melden aan luc.

awel, proficiat!!

ja idd :p

Dave waar ik derstraks aan dacht. Regel jij nog met luk dat de auto gekeurd word als 4zitter ?

Aangezien er momenteel geen gordels inzitten achter maar ik moet hem wel kunnen gebruiken als 4 zitter! maar ging je nog voor zorgen dacht ik

ja, en ik heb er eigenlijk al een beetje spijt van, ik zei bij mezelf hij gaat niet weg, tenzij er iemand genoeg voor geeft, en er heeft iemand genoeg voor gegeven (zonder afpingelen, eindelijk nog eens een echte man 😆 ), en die zal er heel gelukkig mee zijn want hij rijd echt wel fenomenaal…

Het is trouwens een medeforummer…

had het ook al gehoord…kan ook niks bijhouden hé 😉

…nee, dit bewijst maar weer dat het een nette fijne auto was!

‘t Is weer zover … Den Dave kocht weer een auto om als daily driver te gebruiken maar hij is al verkocht 😯

Ik heb er ook twee weken over gedaan om toe te happen hoor ik zocht als daily driver iets totaal anders, maar toch ben ik blij dat ik em gekocht heb, echt een fun wagen !
                    Ondertussen ook meer info gekregen van de eigenaar die de wagen zo gebouwd heeft (de eigenaar voor de vorige eigenaar) die was enorm verbaasd dat de wagen alweer zo snel doorverkocht was aangezien het zo’n goeie wagen was, De persoon van wie ik hem kocht verkocht hem uit noodzaak omdat hij ging bouwen en samenwonen met zijn vriendin en zijn prioriteiten lagen dus elders.

Super leuke wagen…en mooi!!! ‘k Heb er al vaak aan gedacht aan deze…goeie zaak gedaan McKlusky 😀

ik weet eigenlijk niet of die chiptuning en de uitlaat het enige is wat veranderd is, volgens MRD staat er ook een andere gasschuif op, hij reageert ook sneller en heviger op het gaspedaal.
                        Normaal gezien voel je 8pk verschil niet echt maar het verschil tussen mijn broers 85er en mijne is echt groot…

Verschil is inderdaad -zoals D al zei- merkbaar, laten we zelfs zeggen dat dit al een groot verschil is.

Vette sound vooral 😀

Geen idee hoeveel pk hij volgens het boekje nu heeft , op de testbank werd op de wielen 171pk op 4500rpm gemeten.

Ik kan goed vergelijken want mijn broer heeft er ook één gekocht en ik moet zeggen dat er toch een aardig verschil opzit tov een gewone, vooral in het optrekken dan.

ook MRD racing hier op het forum heeft dit al mogen ervaren.

Anoniem

Heel stoere 944 en in één van de mooiste kleuren, veel plezier ermee (en let op van vrachtwagens komende van links… 😆 ) !
                              Het is blijkbaar een 2.5i met 163pk, maar met die tuning, aan hoeveel komt hij dan ? Voel je dat verschil ?

[quote=”jokke”:5svzrgmp][quote=”Setakira”:5svzrgmp]
                                De Passat 1.6D had er 368000km en was toen op. De Sunny 2.0D had er 260000km en dan verkocht want van de baan geslipt maar nog OK motor. De Audi 1.6D zit aan 340000km en niks aan de hand, de Mercedes 3.0D zit aan 250000km dus nog niet in de helft van zijn kunnen zegt men 😛 En mijn Rover 2.0D heeft er nu 74.000km dus das nog niks.[/quote]

Zijn dat ondertussen oliezuipers geworden na zoveel kilometers?[/quote]

Neen, helemaal niet en mijn vader heeft de gewoonte om zelfs maar om het 1,5 a 2j het onderhoud te laten doen. Blijkbaar het enigste wat verslijt is het interieur (maar de audi het minste van allen 🙂 )

[quote=”ward”:61zoqnhw][quote=”mcklusky”:61zoqnhw]Ik heb er een te hoge (ja ik weet het) prijs opgeplakt van 6000 euro, omdat hij niet weg moet, maar hij is zo mooi en zo goed in orde dat ik weet dat er vroeg of laat toch wel iemand dat er wil aan geven hoor.
                                  [/quote]

Ik deel je mening, want die prijs lijkt me inderdaad ook wel hoog, aangezien de vraagprijs voor jezelfde wagen op het Nederlandse 944 forum slechts €3.500 was.[/quote]

Alles is relatief hé, er is ondertussen ook al heel wat gebeurd aan de wagen, hij stond idd 3500 euro geprijsd, maar er zat geen interieur meer in, wegens gesloopt met de bedoeling er een racer van te maken, de wagen had geen stuurbekrachtiging meer wegens (da houd pk’s tegen brengt meer gewicht met zich mee en who needs servo op circuit) en zo zijn er nog een aantal dingend die verbeterd en aangepast zijn.

Bovendien zie ik momenteel diverse 944s te koop staan die ouder zijn, minder opties hebben, bijlange de look niet hebben van deze en waar de prijs dan +7000 euro is…

En daarbij komt, hij “hoeft niet weg” aangezien hij volgende week gekeurd en ingeschreven word voor mijn woon werk verkeer.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 56)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.