Home › Forum › Porsche miniatuur › mijn porsche in miniatuur
- Dit onderwerp bevat 414 reacties, 67 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren geleden door MARNIX SEYS.
-
MakerDiscussie
-
8 maart 2014 om 13:42
Ik heb bij modelcarworkshop mijn eigen Porsche laten namaken op schaal 1:18. Best wel een mooi resultaat vind ik zelf 😀 .
Zelfs het stickertje op de achterruit (50 jaar Porsche) zit erop. Respect voor Maarten zijn werk!
Nu kan ik hem dagelijks bewonderen op mini schaal…http://www.modelcarworkshop.nl/Forum/viewtopic.php?f=16&t=90
-
MakerDiscussie
-
Ik heb een mailtje gedaan aan Paul Geeris maar echt wijzer ben ik nog niet. Heeft me uitgenodigd bij hun en schrijft over ofwel een Bilstein (zal dan wel de B16 Damptronic zijn) ofwel een “tractive op mijn PASM” (wat zou dat zijn?).
Walter Janssens is negatief over de Bilstein Damptronic nadat hij het ooit op een 997 gemonteerd heeft. Beenhard, zelfs in de zachtste stand.
Echter ziet hij het wel zitten om de straffere anti-rolstang achteraan te monteren. Samen met een aanpassing van het camber (naar 0,5 verschil V/A ipv 1,0 nu) zou dat het onderstuur elimineren (lees ik). Dat is maar een klein werkje om te doen.
Hij gaat ook eens kijken om (in 2de fase) enkel de kortere veren van de X73 te monteren, dus met behoud van de PASM dempers.
De PASM geheel deleten en vervangen door de passieve X73 in zijn geheel (met dempers) kan trouwens ook issues opleveren met andere elektronische functies (bijvoorbeeld de PDLS verlichting) gezien de PASM met meerdere andere systemen verbonden is…
Hier ene op Planet-9 die verslag doet van exact hetgeen ik in mijn 1ste post beschrijf. Post 26:
X73 veren en stangen met behoud van PASMHij heeft wel 19″ wielen ipv 20″..
Deze topic gaat al meer dan 3 jaar mee.
Tijd om met een propere lei te starten, nu we de website en het forum regelmatig van onderhoud en aanpassingen voorzien.
We gaan hier : Wat is er toch met het forum aan de hand (Anno 2018)?? verder.Voorgaande topic: Wat is er toch met het forum aan de hand?? ging al meer dan 3 jaar mee.
Tijd om met een propere lei te starten, nu we de website en het forum regelmatig van onderhoud en aanpassingen voorzien.[quote=”Hinske” post=271187]Ik kocht eergisteren zaterdag een 991.2 4S PDK, en ben net op het forum.
Heb niet veel ervaring met Porscherijden.
Vraag 1: kan ik zonder probleem tijdens het rijden overschakelen van PDK naar manueel, en kan ik idem dito hetzelfde doen met de sport en sport+-knop ?
Vraag 2; weet iemand hoeveel de activering van het alarmsysteem en traceersysteem (in een Porschegarage) kost, en ook het bedrag van jaarlijks abonnementsgeld ? Dank voor een antwoord.[/quote]Als daily PDK (files) , als funcar handgeschakeld
@YellowSub: Helemaal eens met DP. Begin zelf niet die dingen uit te vogelen. Contacteer Paul Geeris eerst eens, dan weet je al een pak meer. Want belangrijk is dat het wel een coherent geheel moet blijven. En zo kunnen ook de correcte technische wijzigingen doorgevoerd worden op basis van jou input en wensenpakket. En dat lijkt me net het grootste risico als je zelf dingen begint te veranderen op basis van internet blabla.
Steek eens je licht op bij Paul Geeris. Ervaring genoeg met GT4, ook in de racerij.
Ik heb altijd een hekel gehad aan auto’s die (sterk) overhellen in de bocht. Mijn Cayman doet dat inderdaad quasi niet, maar ik denk dat het nog minder kan.
Tegelijk vind ik de huidige mode van steeds grotere velgen en dunne banden niet ok. Een band die een beetje plooit vind ik best aangenaam voelen…
Ik ben dus voor stevige veringen in combo met niet ultra-lage ophanging en wat dikkere banden. In Engeland hebben ze dat begrepen, zie de CSR variant hierboven. Die heeft 19″ velgen, geen 20″.
Omdat ik niet van plan ben om de 20″ te vervangen, zoek ik een werkbaar compromis. Misschien gewoon starten met de dikkere anti-rolstang achteraan en dan de geometrie eraan aanpassen?
@YellowSub: Nu kan ik niet meer volgen. Ik herinner me dat je meermaals gezegd hebt dat je het fijn vind dat de wagen zich meer zet in de bochten of zoiets als je op winterbanden staat, en nu wil je hem harder hebben. Het een lijkt me niet met het ander te stroken ? Of interpreteer ik hier iets fout ?
Nog een post op Planet 9 over de voordelen van enkel het vervangen van de achterste stang:
Planet 9 – PASMI believe a good compromise might be to get the PASM and then add an X73 rear sway bar at only $219. This will add that extra amount of control (36% percent stiffer) to the back axel and take out that last bit of understeer that was designed into the regular and pasm suspensions by porsche. The rear bar is simple to add on and can be done in your garage. The front bar is not that different and is very expensive to install, so I am not considering it. An additional rear lower stress bar from schnell can be added as well to add even more rigidity to the car for $299, which again is a garage bolt on. For a little over $500 you are closer to the lateral control of the X73 without giving up the vertical compliance that the PASM can offer. These will most likely be my next two mods to the car. Hope the graphs help everyone understand the benefits of the PASM suspension. My new Macan has it as well, I won’t buy a Porsche without it.
Bedankt, maar ik wil af en toe toch even de normale stand kunnen selecteren, al is het maar om het occasioneel vrouwelijk gezelschap wat te pamperen op de achterafwegjes waar men in dat geval soms belandt… :engeltje:
Dat gezegd zijnde, ik zie dat er ook anti-rolstangen bijhoren. Die zullen dus wat dikker zijn dan normaal. Ik heb al gelezen bij het verslag van de CSR-versie van de Cayman S (door RPM Technik) dat daar de anti-rolstangen van de GT4 gemonteerd waren.
CAYMAN 981 CSR. THE SECOND CHAPTER…
Ik zou ineens de originele X73 ophanging steken (-20mm) . Part: 981 044 400 05 Prijs : 1573€ :first:
Is een complete kit , klaar om te monteren . Nadeel : je verliest de PASM functie .Off Topic: mijn oog viel op een witte 981 Cayman GTS te koop. Hij leek als 2 druppels water op diegene die ik vorig jaar gaan bezichtigen ben (met kuipen en geen navigatie ingebouwd) Ik ben gaan kijken en het is hem inderdaad. Prijs is 59.500€ maar nu met 69500 km. Ruit is gescheurd maar zou hersteld worden. Prijs kan wel wat naar beneden mits een oogje dichtknijpen over bepaalde gebreken (remmen…) Ik heb er even over nagedacht en ik ga het niet doen. Waarom zou ik 20000€ opleggen (BIV betalen ook en dubbel bedrag aan rijtaks tov de 2.7) voor in essentie 65pk die je toch bijna niet gebruikt? Ik heb bijvoorbeeld recent 4 nieuwe remschijven en blokken. Van de mijne weet ik wat ik er aan heb: een technisch perfect onderhouden Porsche!
Soit: het deed me wel weer goesting krijgen om de mijne een beetje te pimpen. Die verchroomde belettering is me bijvoorbeeld al lang een doorn in het oog. Veel te kleinburgerlijk, fuck chroom! Dus die ga ik er af halen. Moet een beetje meer drivers’ car uitstraling krijgen.
Na bijna 4 jaar gebruik is het enige dat ik qua rijden zou willen aanpakken is dat ik hem wat harder wil. Niet veel. Zoiets als de recente mogelijkheid (op de 982) van PASM sportvering, die 20 mm lager dan standaard is. De gewone PASM zoals de mijne is 10 mm lager. Ik rij nu bijna altijd in de harde stand.
Hoe pak ik dat aan? Kortere veren monteren en klaar?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.