Mijn pré ’73er

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Mijn pré ’73er

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    op aanraden van Wim, zal ik hier mijn restauratieprojectje
    van mijn 73er proberen verder te zetten.
    Bedankt aan iedereen voor de raad die mij is gegeven in mijn mijn ander topic. :respekt:
    Ik ga heel waarschijnlijk nog vele vragen moeten stellen, daar het
    mijn eerste P is.
    Op het eerste zicht is er precies niet zoveel werk aan, maar je weet nooit wat er nog allemaal kan tevoorschijn komen.

AAN DE BEHEERDERS en MODERATORS: geweldige site!!
    Heel gemakkelijk voor foto’s en bijlagen in te voegen.
    Is wel iets anders da andere forums, waar je een site als fotobucket nodig hebt om ze in te voegen.

Bedankt manne :drink:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 233)
    • Update 02.03.16
      Deze week krijgt de targa de nieuwe benzinetank
      De leidingen worden gespoeld en carbu’s terug afgesteld
      Als ik veel tijd heb nog andere klink aan de bestuurderskant

Update: heb deze week een nieuwe benzinebak besteld om er in te zetten
        Deze oplossing leek mij toch beter

De oude komt in de verkoop

ajaaa :up:

Bedankt manne !!

Als ik eens tijd heb ga ik het doen
            En zal dan nog maar fototjes plaatsen zeker ??????????????????

toch opletten met wat voor coating / sealant je de tank gaat behandelen eens ze roestvrij is:

Ik had de de tank dus behandeld met “tankcure”. De expoxy laag is totaal vergaan. Alleen maar schilfers meer. Daarop is die gaan lekken. HOE KAN DIT? Ik hoorde met name goede verhalen over tank cure. Heb de behandeling volgens het boekje gedaan. Eerst schoonmaken met tank cleaner (ook van merk tank-cure). Spoelen met water. Drogen, en de epoxy aanbrengen bij minimaal 20 graden. Ik ga toch eens contact opnemen met de leverancier denk ik.

bron: KLIK

er bestaan product setjes hiervoor.

Eerst de tank reinigen met bvb oude naft en aquariumgrind. En goed rondschudden
                aflaten
                Vervolgens de 2 producten erin en tank continue ronddraaien zodat alle delen behandeld zijn. Na afloop heeft de binnenkant een beschermlaag.

In het verleden paar keer gedaan voor nafttankjes van oldtimerbrommers/moto’s. Perfect spul.

1 bemerking: een nafttank van een brommer is wat makkelijker manipuleerbaar dan van een wagen. Maar moet lukken mits de nodige elbowgrease

Update:
                    Heb mijn spiegels verchromed en er even opgezet
                    Is toch wel een ander zicht nu

Nu nog eens de naftbak kuisen, want er zit blijkbaar roest in
                    Maar hoe ???

221.jpg

227.jpg

228.jpg

229.jpg

234.jpg

😀

Was ook niet meer mee met deze Mart , blijkbaar zijn er mensen die er nog niet genoeg van krijgen, goed bezig dan Christophe :up:

Aha … :up:

Ik dacht dat mijn Targa af was
                            Maar de pomp is stuk gegaan (nu gemaakt)
                            En de klink aan de bestuurderskant is over gebroken (deze moet ik nog veranderen)
                            Ik kan nog binnen aan de bijrijderskant

En de RS-look staat klaar om de grondverf te zetten

De Targa is van februari 1973

De coupé is van september 1973 (ik ben van 9 september 1973) (deze is van 6 september)

Als je eens begint met een P … 😀

PB

De targa was zijn eerste projectje. 😎

Christophe, ik ben ff het spoor bijster. 😳 :sleep:

Ben je met 2 bolides bezig dan, een Targa en een Singer look? En de Targa is klaar? :happydance:

Voila euvel is opgelost met een nieuwe pomp te zetten
                                  Een wereld van verschil

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 233)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.