Mijn pré ’73er

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Mijn pré ’73er

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    op aanraden van Wim, zal ik hier mijn restauratieprojectje
    van mijn 73er proberen verder te zetten.
    Bedankt aan iedereen voor de raad die mij is gegeven in mijn mijn ander topic. :respekt:
    Ik ga heel waarschijnlijk nog vele vragen moeten stellen, daar het
    mijn eerste P is.
    Op het eerste zicht is er precies niet zoveel werk aan, maar je weet nooit wat er nog allemaal kan tevoorschijn komen.

AAN DE BEHEERDERS en MODERATORS: geweldige site!!
    Heel gemakkelijk voor foto’s en bijlagen in te voegen.
    Is wel iets anders da andere forums, waar je een site als fotobucket nodig hebt om ze in te voegen.

Bedankt manne :drink:

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 233)
  • Wim

Targa beugel moet inderdaad via de onderkant ook geschroefd zijn, neemt een deel van de stevigheid carrosserie mee.

Ik denk dat ik de volledige auto zal moeten strippen !!
        Nu zijn de lichten ook ni aangesloten.
        Ik ben nog even bezig precies.
        Maarja dan week ik ook ineens alles zitten.

Onderkant rvs targabeugel moeten precies ook 2 bouten in in de kas geschroefd worden, maar op mijn beugel zijn geen moeren voorzien.
        Kan da ??

[quote=”Christophe P” post=114305]Neen , neen ik bedoel aan de beugel zelf die verbonden is met het koetswerk.
          Niet de bovenste beugelkap[/quote]

Ah ok, had het verkeerd verstaan. Dus onder de alu beugel.
          Is volgens mij satijn/mat zwart.

Neen , neen ik bedoel aan de beugel zelf die verbonden is met het koetswerk.
            Niet de bovenste beugelkap

[quote=”Christophe P” post=114301]Weet er iemand of de Targa beugel mee in de carroseriekleur moet gespoten zijn of gewoon in zwarte kleur ??
              Binnenkant waar de uitsparingen zitten is op deze foto mee gespoten in het rood, moet het zo ??[/quote]

Neen, normaal is alles gebrosseerd aluminium. Dus niet zwart en zeker niet in koetswerkkleur.

Weet er iemand of de Targa beugel mee in de carroseriekleur moet gespoten zijn of gewoon in zwarte kleur ??
                Binnenkant waar de uitsparingen zitten is op deze foto mee gespoten in het rood, moet het zo ??

Attachments:
                • DSC06074_2012-12-07.jpg

[quote=”Christophe P” post=114110]Thanks.
                  Jij bent ook van ’73 precies.
                  Ik ook (goed bouwjaar)
                  Daarom een P-tje gekocht van ’73 yep, mijn gedacht is ook op zoek te gaan naar een 73er maar begin ondertussen wel al te twijfellen om voor een 997 te gaan(mush en pf.be/nl hun schuld), maar is momenteel nog niet aan de orde. )Toen hadden de pa’s nog veel werk, om de kinderen die toen gemaakt werden , nog alles mee te geven. Ik bedoel handen aan hun lijf.
                  De kinderen van nu niet meer precies[/quote]

Wim, bedankt voor het aanpassen, idd niet nodig te quoten als het er bovenstaat, maar bij je bewerken is er wel iets verloren gegaan.

edit door Wim

Christophe, gelieve niet elke keer op een rechtstreeks antwoord te qouten, dit bevordert het lezen niet van het draadje.

Miljaar, ok bedankt

Schoon karretje , christophe, veel plezier met de restauratie .

PS: als ik zo vrij mag zijn om een tip te geven : wanneer je de motorplaten opnieuw doet , zie dat alle hittebestendige verf er goed af is anders krijg je reacties in de verf.

Mvg, Guy

Is ook mijn gedacht.

Thanks.
                          Jij bent ook van ’73 precies.
                          Ik ook (goed bouwjaar)
                          Daarom een P-tje gekocht van ’73
                          Toen hadden de pa’s nog veel werk, om de kinderen die toen gemaakt werden , nog alles mee te geven. Ik bedoel handen aan hun lijf.
                          De kinderen van nu niet meer precies

Nice one Christophe.
                            succes met het afbouwen en in ere herstellen.

[quote=”porsche914orange” post=114087]http://www.amazon.com/911-912-Porsche-Restorers-Authenticity/dp/0929758005

Niet over techniek, maar wel tot in detail welke onderdelen dat er correct zijn voor een bepaald jaar. Heb deze altijd bij als ik ga kijken naar een auto. Aanrader![/quote]

+1!!

Wim

Dat zijn inderdaad de 2 beste boeken, Ik kon de laatste niet zo snel vinden.

Dus eentje voor de techniek, en eentje voor originaliteit. 8)

@Christophe
                                , geef even aandacht bij het opbouwen aan de achterkant, bumpers en lichten staan niet mooi uitgelijnd.

Dan nog even over de rubbers van de spatschermen.
                                Deze zijn er waarschijnlijk niet af geweest zo te zien, dus eigenlijk prutswerk, want daaronder zit meestal wat roest, maar als je de voorwielen eraf haalt, even goed kijken of coating nog goed vast zit, en anders gelijk schoonmaken en bijwerken.
                                Als je de rubbers gaat plaatsen tussen schermen en A stijl, deze eerst goed insnijden met een Stanley mes, anders heb je kans dat de lak loskomt met het scherm los te halen.
                                Want voor je deze kan plaatsen moet het scherm een deel los staan.
                                En zorgen dat er geen oude rubber resten of rotzooi meer tussen zitten voor je de nieuwe plaatst, anders krijg je geen mooie aansluiting.

Niet over techniek, maar wel tot in detail welke onderdelen dat er correct zijn voor een bepaald jaar. Heb deze altijd bij als ik ga kijken naar een auto. Aanrader!

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 233)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.