Mijn pré ’73er

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Mijn pré ’73er

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    op aanraden van Wim, zal ik hier mijn restauratieprojectje
    van mijn 73er proberen verder te zetten.
    Bedankt aan iedereen voor de raad die mij is gegeven in mijn mijn ander topic. :respekt:
    Ik ga heel waarschijnlijk nog vele vragen moeten stellen, daar het
    mijn eerste P is.
    Op het eerste zicht is er precies niet zoveel werk aan, maar je weet nooit wat er nog allemaal kan tevoorschijn komen.

AAN DE BEHEERDERS en MODERATORS: geweldige site!!
    Heel gemakkelijk voor foto’s en bijlagen in te voegen.
    Is wel iets anders da andere forums, waar je een site als fotobucket nodig hebt om ze in te voegen.

Bedankt manne :drink:

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 233)
    • Nat zijn ze altijd mooier :lekker:

Heb druppellader, maar hij stond buiten tegen straat

XXX

Nice, ook al staat ze nat :engeltje:

ps. druppellader kopen 😀

[quote=”Christophe P” post=123458]Waar gevonden ??
          [/quote]

– The 911-912 ” a restorers’s guide to authenticity”
          – early911Sregister
          – boek Peter Morgen
          – Das Grosse Buch Der Porsche Typen (geschreven door J.Barth)

Waar gevonden ??

Vandaag niks kunnen doen aan P

Wou hem terug binnen zetten ……….Batterij af :censored: Het lichtje van het handschoenkastje
            is heel de nacht blijven branden
            P heeft vandaag eerste regen gezien in jaren
            Fototjes achterpanneel
            Foto182.jpg

Foto183.jpg
            Eerste regen

Foto185.jpg

Modeljaar 72 = zwarte grille en letters, targa badge op de beugel. TENZIJ het een 911T met S-pakket(dikke rubbers aan de sierlijsten) was,dan waren het gouden letters en 911 badge.
              Ook hadden de lenzen (vooraan en achteraan) nog de chrome lijst, ook chrome roosters vooraan.

Modeljaar 73= alles zwart,ook geen badge op het handschoenkastje. Zwarte omlijsting lenzen.Zwarte roosters ect…

———————————————————————–

– chassis tussen 9112510001-9112511523 en motor tussen 6520001-6523284 = model 72 Targa met carburators

– chassis tussen 9113510001-9113510736 en motor vanaf 6530001- niet gekend = Model 73 Targa met carburators

(heb je chassis tussen 9113110001-9113110781 en motor tussen 6130001-niet gekend ; dan zou het een ’73 T-E moeten zijn injectie)

Maar we zijn aan het afwijken :happy:

Bedankt
                Ik heb er ook al vele gezien met chrome letters
                Ik denk ook dat het origineel zwart is maar optioneel in chrome (al eens gelezen )

Zal vanavond eens kijken in men boeken, maar ik vermoed toch dat het altijd zwart moet zijn. Zoals de motor grille en de roostertjes vooraan ook zwart.

Wim

Echt waar, we hebben hier al 2 x een 2.4 gehad, en die hadden die chrome letters ook met steek pennetjes. 😕

Hieronder een voorbeeld van een site gehaald.

@ christophe,
                      Super werk! Maar als je het wilt doen als de puristen dan zou ik die letters op het kofferdeksel in het zwart steken. Is zo origineel bij de 2.4 😳 😉

Christophe,
                        olie en rubber gaan niet goed samen, ik zou eerder zeep gebruiken.

Wim

Als pompje goed is, zal dat een zoek probleempje zijn waar de schoen knelt. 😉

Dus gewoon proberen wat ik een eerdere post schreef.

AAAAAAA, ok bedankt Wim,
                            Ik heb de rubbers er in geduuwd vanaf de voorste wielkast, niet getrokken
                            Heb er een beetje olie achter gedaan
                            Dus normaal gezien zullen deze niet meer krimpen dan ??
                            Ik zal er straks een aan beginnen se
                            Eerst andere dingen zeker voorgaan.
                            Zal de rubber ineens schuin afkorten met de ligging van de eindplaatjes mee (is mooier)
                            Bedankt alvast :drink:
                            Van de ruitensproeierreservoir of pompje heb je geen nieuws ??

Wim

Zo Christophe we zijn eruit voor de eind stoppen op de rubbers.

De rubbers hebben nl de neiging om te krimpen, net als de raam snorren.
                              Dus de oplossing is bedacht om het aftermarket spul iets langer te maken, en dit moet je als het ware wat opstuiten.

Oplossing is: rubbers goed in elkaar drukken en daarachter dan de strip zetten, dus deze moet niet over het rubber heen passen, maar er tegen aansluiten.

Krijg je hem niet genoeg op gestuit, dan een beetje inkorten.
                              Maar moet normaal gezien lukken.

Vandaag mistlicht , achterpanneel en bumperblokken gezet
                                Niet veel tijd gehad vandaag
                                Morgen misschien ?????????????????????????????

Bedankt alvast
                                  Voor foto’s: Gewoon even internet: Porsche 1973 afbeeldingen
                                  Daar vind je het wel

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 233)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.