Mijn pré ’73er

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Mijn pré ’73er

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    op aanraden van Wim, zal ik hier mijn restauratieprojectje
    van mijn 73er proberen verder te zetten.
    Bedankt aan iedereen voor de raad die mij is gegeven in mijn mijn ander topic. :respekt:
    Ik ga heel waarschijnlijk nog vele vragen moeten stellen, daar het
    mijn eerste P is.
    Op het eerste zicht is er precies niet zoveel werk aan, maar je weet nooit wat er nog allemaal kan tevoorschijn komen.

AAN DE BEHEERDERS en MODERATORS: geweldige site!!
    Heel gemakkelijk voor foto’s en bijlagen in te voegen.
    Is wel iets anders da andere forums, waar je een site als fotobucket nodig hebt om ze in te voegen.

Bedankt manne :drink:

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 233)
    • Christophe, schitterend wat je tot nu toe gedaan hebt en heel leuk topic om te volgen.
      Heb je meer foto’s van die die je gebruikt in je profielfoto?

grts

Wim

Als je zeker weer dat het pompje goed is, zou ik de slangen (knik erin) eens controleren, en als 2de de slangen bij de sproeiers een losmaken.
        Dan kijken of hij genoeg vloeistof geeft.

Ik weet niet of er bij de oudere types ook van de zeefjes tussen zitten, maar deze kunnen binnen in ook wel eens verkalken.
        Dus met genoeg druk zoals je schreef spuiten ze wel, dus oorzaak even zoeken.

Het pompje is een nieuwe
          Heeft genoeg massa
          Heb er eerst een lampje op aangekoppeld en brandde goed

Wim

Wist niet dat die pomp daar ook al gevoelig voor was, want is natuurlijk een flut ding met dat gekartelde en rubber vinnetje.

Heb ‘t onlangs nog zelf meegemaakt met de 912, zwakjes rondgaan met bediening van de hendel
              maar wel goed rechtstreeks op de batterij.
              Alle bekabeling nagelopen en pompje deed het terug.

Wim

Om zeep = versleten Christophe.

Je bedoeld toch dat pompje voor in de koffer hè.

@Hellraiser
                , als het die in de koffer is hebben die niet zoveel met massa, wel die in de wielkast voor koplampsproeiers, die zijn daar wel gevoelig voor.
                Dat ding in de kofferruimte doet het of doet het niet. 😉

Massaprobleempje kan ook nog, heb je het pompje al rechtstreeks vanaf de batterij geprobeerd?

[quote=”cabrio wim” post=123184]Dan is het pompke om zeep Christophe.[/quote]
                    Hoe bedoel je ??

Wim

Dan is het pompke om zeep Christophe.

Ja, maar ik heb niet genoeg debiet op mijn elektriche pomp en als ik druk geef met een fietspomp op de andere nippel dan spuiten ze wel

Natuurlijk, ne P is dan ook maar nen opgefokte kever :relaxman: :relaxman:

Neenee sorry, nie waar, maar ik herinner me dat darmpje ook van bij mijn kever cabrio, is wel grappig gevonden, ruiten sproeien en dan met platten band komen te staan, wie vind zoiets in godsnaam uit. :engeltje: :engeltje:

Bedankt mannen,

Zou da kunnen dat ik mijn reservewiel moet aansluiten op mijn ruitensproeierresevoir
                            voor extra druk te krijgen ??? (zoals bij een kever )

XXX

:respekt: man, doe zo voort en posten maar die foto’s 😀

Mooi werk, Christophe!!!

ok, bedankt Wim

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 233)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.