Mijn voorstelling

Home Forum Stel jezelf even voor ! Mijn voorstelling

• Maker
    Discussie
  • Goedemorgen iedereen,

Om de gewoonte niet in de kiem te smoren, stel ik mezelf en mijn wagen even voor.

Mijn naam is Geert en ben altijd gepassioneerd geweest door auto’s, maar Porsche heeft voor mij altijd wel iets speciaal gehad.
    De lijn, het geluid, het over de weg bewegen, de klasse die de wagen uitstraalt.
    Enkele jaren geleden ben ik tevens begonnen met een oldtimercursus om mijn kennis over oude wagens wat bij te schaven.
    In die periode heb ik een BMW E30 baur aangeschaft om wat kunnen te prullen aan een wagen.

Maar, sinds gisteren, ben ik de eigenaar geworden van een Porsche 911SC 3.0 van 1980, foto’s heb ik nog niet, maar deze zullen zeker volgen.
    De motor zou in een goede staat moeten zijn, maar het lakwerk zou op termijn kunnen aangepakt worden.
    Ik ben geen expert in wagens dus jullie hulp en advies zal zeker welkom zijn.

Op naar de mooiere jaren 🙂
    Greetz
    Geert

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
    • [quote=”koenc” post=208308][quote=”Pierco” post=208287]De verkoper liet me ook weten dat ik een soort geboorteakte kon opvragen bij Porsche en hier zal ik ook snel werk van maken.[/quote]

Even een kort mailtje met je chassisnr naar Marc.Noack@porsche.de en binnen 24 uur heb je meer info over motornr, waar hij eerst verkocht werd, opties …

Succes met je restauratie!
      groet
      koen[/quote]

Thx Koenc, vorige week een mailtje gestuurd naar Marc Noack en vandaag al een mailtje terug gehad met alle gegevens van de auto… so far so good…… alles klopt, ik moet de nummer van de gearbox nog checken…

ziehier al een update van de wagen

color: Z2 onyxmetallic
      interior: leatherette black, seats leather
      dealer: San Francisco
      invoice: May ’80
      options:
      261= electric mirror right
      395= alloy wheels 16″
      461= electric antenna
      474= sport shocks
      494= speakers rear
      566= foglights
      650= sliding roof

dat is het zowat…. de foto’s moeten nog volgen…. ik wil er eerst een paar mooie maken, vooraleer ik ze post….

[quote=”koenc” post=208308][quote=”Pierco” post=208287]De verkoper liet me ook weten dat ik een soort geboorteakte kon opvragen bij Porsche en hier zal ik ook snel werk van maken.[/quote]

Even een kort mailtje met je chassisnr naar Marc.Noack@porsche.de en binnen 24 uur heb je meer info over motornr, waar hij eerst verkocht werd, opties …

groet
        koen[/quote]

Thx Koenc, vorige week een mailtje gestuurd naar Marc Noack en vandaag al een mailtje terug gehad met alle gegevens van de auto… so far so good…… alles klopt, ik moet de nummer van de gearbox nog checken…

ziehier al een update van de wagen

color: Z2 onyxmetallic
        interior: leatherette black, seats leather
        dealer: San Francisco
        invoice: May ’80
        options:
        261= electric mirror right
        395= alloy wheels 16″
        461= electric antenna
        474= sport shocks
        494= speakers rear
        566= foglights
        650= sliding roof

dat is het zowat…. de foto’s moeten nog volgen…. ik wil er eerst een paar mooie maken, vooraleer ik ze post….

Maandag de Porsche opnieuw gaan halen, alles was terug gefixt…
          de garagist heeft een nieuwe benzinefilter moeten steken, naar het schijnt zat er wat vuil in…
          de delco zou in orde moeten zijn..

een andere vraag nu…
          ik ga de wagen voorzien van een nieuwe verflaag.. hij gaat op termijn gespoten worden.
          Ik vroeg me dus af als er hier mensen zijn die dit al hebben laten doen en waar ? wat ongeveer het budget is dat ik hier moet voor uittrekken ?
          Alsook wil ik mijn fuchs in een originele staat terugkrijgen, ze laten zandstralen en de chroom rondom opnieuw in orde laten zetten.

Tips ?

Geert welkom op het forum.
            Je maakt ons heel nieuwsgierig met die mooie voorstelling zonder foto.
            Maar we gaan ervanuit dat die er komen.
            Heel veel mooie jaren met je Porsche.

Welkom op het Porsche forum.

[quote=”Pierco” post=208287]De verkoper liet me ook weten dat ik een soort geboorteakte kon opvragen bij Porsche en hier zal ik ook snel werk van maken.[/quote]

groet
                koen

welkom en een dikke proficiat, je zal hier genoeg hulp krijgen, wees gerust op dat gebied.

Hallo Allen,

Wat een reactie, leuk om op een forum terecht te komen waar er wel wat activiteit is 🙂

Ikzelf woon al 15 jaar in belgisch Limburg, Hasselt, maar kom uit Vlaams Brabant, de streek rond Landen.
                    De foto’s zijn spijtig genoeg nog niet gemaakt, wegens een probleempje van gisteren, wat ik gepost heb.

Aan Wout_RS, de oldtimercursus volg ik in Tongeren, Syntra, héél leuk en leerrijk.

Ja de Baur is ook een leuke wagen… deze rijdt nu eindelijk zoals hij moet rijden. 🙂

De kleur van de Porsche is het lichtgrijs, hij heeft een schuifdak en de originele fuchs velgen.
                    Alsook heeft hij de originele coating nog op de onderkant, wielkassen en motorgedeelte.
                    Documenten heb ik spijtig genoeg van de wagen, maar het zou een matching number zijn, volgens de verkoper.

De verkoper liet me ook weten dat ik een soort geboorteakte kon opvragen bij Porsche en hier zal ik ook snel werk van maken.

XXX

Welkom Geert, SC van ’80, netjes.
                      We staan te trappelen van ongeduld tot er foto’s verschijnen 😮

Hallo Geert en welkom op het forum.
                        Eveneens proficiat met je aankoop! Een serieuze binnenkomer als eerste auto 🙂

Hartelijk welkom Geert,

Foto’s van die Bauer mag je al posten wat mij betreft … ooit nog zelf eentje gehad. Ik vond het de “perfecte cabrio voor Belgisch weer”!!! Of targa eraf of laundelet rijden …. dju dat is ondertussen +- 20 jaar geleden!

Dag Geert!

Welkom op het forum! En veel lees en kijkplezier!
                            Tevens proficiat met de aankoop van je SC, ikzelf ben ook sinds 2 maand eigenaar van een SC uit 1980 ;-).
                            Hopelijk kan ik je ook met vss punten verder helpen mocht je vragen hebben!

Waar volg je een oldtimercursus? Enkele maanden geleden heb ik ook een initiatie gevolgd voor pech bij oldtimers.
                            En zou hier dus graag verder in gaan!

Mvg,

Wout

welkom
                              en veel plezier met je Porsche!!!!!!

Wim

Igor, lees eens goed in zijn voorstelling 😉

Welkom, is er al naar foto’s gevraagd?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.