Milieu schade van een Toyota Prius 50% hoger dan Hummer

Home Forum Zeverhoekje Milieu schade van een Toyota Prius 50% hoger dan Hummer

  • Maker
    Discussie
  • Toch pure oplichterij!

    Geven mensen veel geld uit aan een lelijke auto met slechte prestaties omdat ze denken goed te doen voor het milieu!
    Is niet de enigste hybride wagen waarop dit van toepassing is maar als vlaggenschip van dit segment wel een frappant voorbeeld.

    http://clubs.ccsu.edu/recorder/editoria … NewsID=188
    Building a Toyota Prius causes more environmental damage than a Hummer that is on the road for three times longer than a Prius. As already noted, the Prius is partly driven by a battery which contains nickel. The nickel is mined and smelted at a plant in Sudbury, Ontario. This plant has caused so much environmental damage to the surrounding environment that NASA has used the ‘dead zone’ around the plant to test moon rovers. The area around the plant is devoid of any life for miles.

    link betreffende de nikkelwinning voor de accu van de Prius:

    http://www.bookrags.com/research/sudbur … io-enve-02

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • wat vooral in nadeel van Prius werkt zijn de batterijen (lood erin en zuur erin) en dat deze nog altijd een korte levensduur hebben met als gevolg een zware belasting op milieu

        Heb ooit een duitse autotest gelezen van een Prius die na 100.000 km volledig uit mekaar gehaald werd.
        Daar was dus, op een paar prullen die niks met de aandrijflijn te maken hadden, helemaal niks mee!
        Ze weten bij Toyota wel waarom ze dergelijke garanties kunnen geven!

        De volgende test is trouwens wel helemaal van toepassing voor dit forum 😆

        Een vergelijking tussen de Prius en een 997 Carrera,
        78/68 pk tegen 325 pk.

        Volledig artikel (Autozeitung.de) :

        http://www.autozeitung.de/online/index.php?render=54543

        Samenvatting

        Prius of Porsche? Dit zijn geen alternatieven, maar levensinstellingen.
        Het ging ons erom aan te tonen dat het verkeerd is om zwart/wit denken in de ganse discussie omtrent het verbruik.

        De hybride heeft niet het antwoord op alle vragen maar zijn specialiteit is het stadsverkeer, waar hij met 5.1 l toont hoe het moet (Porsche 13.1 l).
        Hier wil men met niks anders rijden. Maar hoe meer prestaties er van de hybride gevraagd worden, des te meer stijgt het verbruik buiten alle proporties.

        Met een gemiddelde snelheid van 140 km/h heeft de Porsche genoeg aan slechts 2 l meer. Dit toont aan hoe efficiënt deze krachtige motor wel is, en bewijst meteen dat ook pk monsters spaarzaam kunnen zijn.

        Clauspeter Becker

          Géén flauw idee of het bestaat 🙂

          Alleen al op het zicht afgaand…daarin wil ik nog niet dood gevonden worden 😆

            Priusforum?? Bestaat dat? lol 😆

            Nee, dat moet dan toch iemand anders zijn denk ik 😉

            Misschien dat de Cayenne of Panamera Hybride mij ooit nog wel kan overtuigen 😈

            Groetjes,

            SidewindR.

            PS: Ik overdrijf hier expres wel wat natuurlijk 😉

              He SideWindR, leuke review. Ik zag je ook al aanmelden op het Priusforum. Welkom daar ❗
              Wij zijn allen eerst door die ontkenningsfase gemoeten hoor, zéér herkenbaar.
              We zien je wel op een van de ritjes, we hadden gedacht aan een rondrit van de Gentse ring. De vorige was in Antwerpen binnenstad, echt super!

              😯 😈 😆

              25k EUR…Brrrr. Geef mij der dan maar nog een Boxster bij 🙂

                [quote=”plumber”:163krpvs]Geen objectief verslag als je het mij vraagt 🙄
                Zeker niet als je gewoon bent om met een P te rijden 😆

                [size=59:163krpvs]Ik haat ook die CO2 massa hysterie[/size][/quote]

                Uiteraard zeer subjectief 😈 😉

                  blijft een rare auto die prius

                    Geen objectief verslag als je het mij vraagt 🙄
                    Zeker niet als je gewoon bent om met een P te rijden 😆

                    [size=59:16tor9le]Ik haat ook die CO2 massa hysterie[/size]

                      ‘t Was vandaag “Earth Day” en op’t werk was er vanalles rond georganiseerd. Zo kon je testrijden met de Toyota Prius, wat ik dus eens gedaan heb.
                      Bon… nu moet ik hier dus vertellen wat ik er van vond zonder al te veel groenen onder ons te chaufferen 😛
                      Ik zal positief beginnen: Binnenin is dat echt groot! Met de voorzetel op mijn lange-benen-maat had ik achteraan nog een zee van plaats, straf!
                      But that’s about it 😉
                      Nee, het mag dan wel niet zoveel verbruiken en weinig CO2 uitstoten (als we enkel naar het gebruik kijken, cfr dit topic!) maar ik moet het écht niet hebben!
                      Bij accelereren voel je toch wel duidelijk dat de 1500 benzine tekort schiet, ondanks de hulp van de 400Nm koppel van de elektromotor. Voor puur stadsverkeer valt dat allemaal wel goed mee, maar eens uit de stad… neen dank u. Ik wist ook opnieuw waarom ik “tegen” automaten was! Even “hernemen” en de automaat schakelt 3 versnellingen terug waardoor de motor hoge toeren begint te draaien gewoon om van 110120 te gaan, pff! 😕
                      Voor de Freude am fahren moet je het dus niet doen 😉
                      Voor de CO2 uitstoot/verbruik eigenlijk ook niet… Ik zat gemiddeld aan 5.9l/100km… Mijn zus met haar Golf V 1.9 TDI zit lager! (OK, diesel produceert wel meer fijn stof enzo…)
                      Mijn collega maakte er een spelletje van: Zoveel mogelijk proberen verbruiken met een Prius, hehe 😉

                      Samengevat: Prius: Niets voor mij 🙂

                      Om even op Setakira zijn vraag te antwoorden:

                      Een Prius geniet van 5j garantie en van 8 jaar op het hybride systeem inclusief de batterijen. Niet slecht! Blijkt ook zeer betrouwbaar te zijn.
                      De batterij bestaat ook uit verschillende modules en dus hoeven ze niet de hele batterij te vervangen bij problemen…

                      Qua prijzen: Kost katalogus +/- 25-26.000 maar je krijgt in totaal 22-23% korting, waarvan 15% van de staat komt!!! Geen wonder dat er zoveel rondrijden, aangewakkerd door de CO2 massa hype… 🙄

                      Bon, tot zover mijn Prius bijdrage 😉

                      SidewindR.

                        Vreemde is wel dat ge op de autosnelweg er meer en meer ziet (groot verschil tov pakweg 6maand geleden).

                        Nu ja, zal wel aan de kortingen liggen die ze ervoor krijgen denk ik, maar weet iemand hoe lang die batterijen meegaan en wat dat kost om te vervangen? Zou toch nooit zo een prius 2dehand willen hebben hoor 😛

                          Door puur toeval (en de search) kwam ik dit artikel tegen.
                          Dat NASA dat gebied als test bed gebruikt voor maanwagentjes zegt ook wel genoeg 😕

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.