Mille Miglia 2014

Home Forum Porsche Uitstappen Mille Miglia 2014

• Maker
    Discussie
  • effe een vraagje: ik heb vorig jaar met met men ac cobra de Mille Miglia meegereden (non-official), heb wel zin om dit dit jaar opnieuw te doen met de *Porsche, zijn er nog leden die zin hebben om hem mee te rijden?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • @ Funny,
      Oe hij is toch 50y oud, niet :happy:

met een recente wagen kan je alleen het parcours volgen als zwartrijder.
        de echte deelnemers met een palmares in deze classic for classics zien de waarde van hun bolide in waarde stijgen.
        deelnameprijs alles meegerekend is niet weggelegd voor de meeste stervelingen. je moet denken dat deze elite hun auto volledig laat prepareren en overbrengen terplekke, zelf last-minute invliegen, team mécanos met mobiele werkplaats bijhebben, een ervaren co-piloot inhuren, logement in luxehotels, …

De TV film “The Real Italian Job: James Martin’s Mille Miglia” geeft een mooie weergave van sterrenchef James Martin’s deelname aan deze race in 2008 met een Maserati uit 1948. De financiele kater die hij eraan overgehouden heeft is een goed bewaard geheim. Al wordt er hier gesuggereerd dat dit avontuur hem 800.000 £ heeft gekost.

Mag je dan meerijden met een recente wagen en moet je dan ook ingeschreven zijn en zoja wat zijn de kosten daarvan en wat krijg je daar voor in de plaats? Ben normaal die periode in Italy :relaxman: :relaxman: :relaxman:

Mmm Cobra ! Een echte ? I like ! Foto’s ? Specs ?

Om de MM mee te rijden hoef je geen wagen uit die periode te hebben, alleen rij je dan niet officieel mee en worden er geen tijdsopmetingen voor je gedaan…
              toen ik vorig jaar meereed met de cobra (die van 1972 was, en dus in die tijd ook niet meegereden heeft) waren er nog 911 liefhebbers die meededen :drink:

Ik heb wel zin en interesse maar ik heb geen wagen uit die periode 😳 😥 .

Lijkt mij wel plezant maar 1000 mijl op vier dagen plus de verplaatsing naar daar en terug is mij iets teveel. 🙁

omdat de deelnemende auto’s van hetzelfde model moeten zijn als deze die snelheidswedstrijden reden tussen 1927-1957.

imagesMUKD68R8.jpg

Smalle sigaren autootje.

Ik weet niet zoveel van die rally. Ik heb wel een keertje in Siena Italie het hele spul op het centrale plein voorbij zien komen, dat was indrukwekkend. Maar weet niet zeker ofdat de Mille Miglia was. Dat waren vooral van die hele smalle sigaren auto’s.

Klopt het dat deelnemers geen bekeuringen voor snelheidsovertredingen krijgen, of is dat een fabeltje?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.