Minder inschrijvingen van oldtimers, alhoewel de prijzen niet meer stijgen.

Home Forum Porsche Talk Minder inschrijvingen van oldtimers, alhoewel de prijzen niet meer stijgen.

6 reacties aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
  • 123

      [quote=”JMB” post=283537]
      Ik vrees echter dat grootste problematiek de LEZ-zones zijn. Als zij blijven uitbreiden staat mijn garage binnenkort in een LEZ-zone, waarvoor ik dan geen oplossing heb dan te verkopen of te verhuizen. Indien ouder dan 40 jaar, dan kan ik een jaarpas kopen (in Gent 345 €), maar wat met de andere? Ik kan we voorstellen dat dit heel wat mensen zorgen baart en daardoor het enthousiasme in België sterk afneemt.[/quote]

      Ja, dat krimpt de doelgroep idd nog meer.
      of je moet je auto ergens gaan stallen, wat echt niet leuk is. Dan heb je je eigen huis, met garage.. en je hebt dan een mooie oldtimer.
      mag je het ding niet eens thuis brengen. das gewoon triestig.

      En die loods kan dan nog affikken zoals die daar vlak bij Ronse…

      Blij dat ik op de buiten woon

        Ik denk dat er ook veel zitten te wachten op zelfrijdende elektrische wagens.
        Vroeger was dat anders, toen moest een auto lawaai maken en bepaalde geuren ontwikkelen.
        Stinken dus volgens de eerste groep 😀

        Anoniem

          Inschrijven als oldtimer kan nog altijd vanaf 25 jaar, maar biedt op zich weinig toegevoegde waarde ten opzichte van een gewone inschrijving. Zelf heb ik een 1972 die nog altijd op de gewone plaat staan, vanuit de tijd er nog geen O-platen waren.
          Ik vrees echter dat grootste problematiek de LEZ-zones zijn. Als zij blijven uitbreiden staat mijn garage binnenkort in een LEZ-zone, waarvoor ik dan geen oplossing heb dan te verkopen of te verhuizen. Indien ouder dan 40 jaar, dan kan ik een jaarpas kopen (in Gent 345 €), maar wat met de andere? Ik kan we voorstellen dat dit heel wat mensen zorgen baart en daardoor het enthousiasme in België sterk afneemt.

          123

            Nja er zijn er volgens mij toch een hoop oldtimer rijders weg gevallen van ‘t soort dat rond reed in barrels om dat ze dan geen keuring doen en taxen moesten betalen. Die er voor dagelijks gebruik mee rond reden en weinig km’s deden.

            Of gasten die allerhande “sport” wagens reden van eerder triestig niveau.. Afgeragde autos die wel nog vooruit gingen, maar verre van mooi/origineel/veilig waren…

            Hoop barrels zijn zo toch uit roulatie gegaan en in t beste geval parts donors geworden. Op zich geen slechte zaak vind ik. Beetje niveau gebracht in het OIdtimer verhaal.. tis nu meer voor de echte serieuze liefhebbers ..

            Persoonlijk vind ik dat de discussie oldtimer of youngtimer niet echt relevant is.
            Mijn Cayman is er nu 13, Ik behandel die niet anders dan ik een oldtimer zou behandelen.
            Of ik nu jaarlijks moet keuren of niet.. ‘t masjien moet gewoon in orde zijn.
            Is gemaakt om rond de 260 te doen, ik doe zelf mijn onderhoud en herstellingen en doe dat op een manier dat ik nog altijd 260 kan, mag en durf doen met mijn masjien. Geen shortcuts.

            Naar Stuttgart gereden met PCF, en al hadden de meesten meer pk dan ik, er is geneen die voor mij aankwam , de Cayman op heen en terugrit op bepaalde stukken een half uur niet onder de 200 gekomen en heeft de 260 ook werkelijk gedaan op de GPS.
            Dat kun je niet doen als je auto niet 100% in orde is. Oldtimer is puur een belasting technisch verhaal geworden..
            Maar zelfs een youngtimer wordt nog altijd goedkoper met leeftijd.. ondanks dat de grens voor oldtimer verhoogd is.. Dus ik zie echt weinig verschil in het statuut.

              Dat er na 2017 ineens minder oldtimers ingeschreven werden is een simpel gevolg van de gewijzigde leeftijdslimiet van 25 naar 30 jaar… een 1993 is dus pas in 2023 oldtimer, vroeger zou dat 2018 geweest zijn…

              123

                Sounds good misschien toch nog eens een lucht koeler in mijn garage
                de earlies gaan hun waarde wel houden, toch zeker als ze niet compleet rot zijn.

                Midyear is nog zo ver niet gehyped als die beetje terugvallen kan ik nog eens een 2.8 short stroker in mekaar steken … MFI zal lastig zijn, maar ITB’s en EFI die met een XYZ map de 3D space cam van MFI emuleert.. met andere woorden WILD.

              6 reacties aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.