Nja er zijn er volgens mij toch een hoop oldtimer rijders weg gevallen van ‘t soort dat rond reed in barrels om dat ze dan geen keuring doen en taxen moesten betalen. Die er voor dagelijks gebruik mee rond reden en weinig km’s deden.
Of gasten die allerhande “sport” wagens reden van eerder triestig niveau.. Afgeragde autos die wel nog vooruit gingen, maar verre van mooi/origineel/veilig waren…
Hoop barrels zijn zo toch uit roulatie gegaan en in t beste geval parts donors geworden. Op zich geen slechte zaak vind ik. Beetje niveau gebracht in het OIdtimer verhaal.. tis nu meer voor de echte serieuze liefhebbers ..
Persoonlijk vind ik dat de discussie oldtimer of youngtimer niet echt relevant is.
Mijn Cayman is er nu 13, Ik behandel die niet anders dan ik een oldtimer zou behandelen.
Of ik nu jaarlijks moet keuren of niet.. ‘t masjien moet gewoon in orde zijn.
Is gemaakt om rond de 260 te doen, ik doe zelf mijn onderhoud en herstellingen en doe dat op een manier dat ik nog altijd 260 kan, mag en durf doen met mijn masjien. Geen shortcuts.
Naar Stuttgart gereden met PCF, en al hadden de meesten meer pk dan ik, er is geneen die voor mij aankwam , de Cayman op heen en terugrit op bepaalde stukken een half uur niet onder de 200 gekomen en heeft de 260 ook werkelijk gedaan op de GPS.
Dat kun je niet doen als je auto niet 100% in orde is. Oldtimer is puur een belasting technisch verhaal geworden..
Maar zelfs een youngtimer wordt nog altijd goedkoper met leeftijd.. ondanks dat de grens voor oldtimer verhoogd is.. Dus ik zie echt weinig verschil in het statuut.