minder respons na onderhoud

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 minder respons na onderhoud

  • Maker
    Discussie
  • Ik heb zo’n 500 km geleden het onderhoud van 120,000 km achter de rug, inclusief bougies en bobijnen vervangen. Nu heb ik de indruk dat de wagen minder snel in toeren gaat. Zelf met sportchrono op vind ik dat hij minder goed op het gaspedaal reageert. Ik dacht “dat zal wel over gaan … dat moet zich nog wat zetten …” maar toch niet. Iemand soortgelijke ervaring? 997.1, 4S, handgeschakeld.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • @Vandamme,

      Ik bedoelde dus distributieketting en geen distributieriem
      Alternator, waterpomp …. hebben een Multiriem. :coolness: :salut:

        hij bedoelt wss de multiriem Bert.
        bovendien zou je ervan versteld staan hoeveel P’s rondrijden met gereduceerd vermogen. zo kwam ik bij mijn garagist om onderdelen af te halen. hij vertelde dat heel wat klanten niet eens weten dat de selenoids van de variocams defect zijn. dus geen variabele kleppentiming meer, wat wil zeggen dat ze de auto rijden maar nooit vol vermogen aanspreken.
        zo’n storingen komen aan het licht bij uitlezen van de foutcodes in het motormanagement en niet op aangeven van de klant.

        123

          kleppentiming is met kettingen
          distributie met riem

          alternator, servo, airco, water pomp met ketting aandrijven zou nogal lawaaierig en weinig efficient of praktisch zijn.

            Raar, bij mijn weten heeft een 997 een ketting en geen riem :think: :popcorn:

            123

              zou ik nooit echt in kunnen berusten, als een steentje in mijn schoen, ja ik kan verder stappen, nee doe ik niet.

                Eigenlijk wel ja, maar een deux chevaux was het nu ook weer niet. Enfin het is opgelost en het mysterie ook.

                  holy shit….had net dezelfde gedachte.

                  123

                    jij hebt 2 jaar met rond gereden met een probleem qua motor die niet vlot trekt?? :wtf:

                      Ondertussen het onderhoud van 130.000 km achter de rug, waarin bleek dat de veer van de distributieriem vast zat en dus de distributieriem te strak stond. 500 euro later is het euvel opgelost en is de respons op het gaspedaal en de gretigheid om in toeren te gaan volledig terug. Waarom men dat niet eerder kon vaststellen weet ik ook niet.

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.