Mint green cab

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 Mint green cab

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Nog langsgaan bij de DIV (voorzien 12/03), op nummerplaat wachten en dan ‘on the road’: een mint green cabrio (foto’s volgen).

De wagen werd oorspronkelijk geproduceerd voor ‘Eigenbedarf’ door Porsche AG en is 2 jaar gebruikt geweest in Stuttgart.

Is wel.een speciaal kleurke. Maar één origineel geleverd in U.S.

F1AF3767-C59C-4485-BC70-09D99783E865.jpeg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
      • de kleur past ook prachtig op de andere modellen 8)

zpscc6.jpg

Onze 968:
          Datenblatt Euro 2 afgehaald bij PCM. Vlotte service maar wel pakweg 230€ incl BTW. Dit dan mee aangeboden bij de inschrijving dus het staat er zwart op wit vermeld op de documenten. Kunnen we de diverse LEZ nog zonder limit binnen tot 2025.

44€ BIV
          36€ verkeersbelasting

Niet slecht voor een regelmatig gebruikte sportwagen…

Anoniem

Als ik me goed herinner, was dit iets van een 190€ + BTW (maw niet echt goedkoop), maar ja noodzakelijk kwaad om onze overheid wat minder greedy te maken.

[quote=”JMB” post=264151]Attest ( of Technische fiche) kan je vragen via Porsche Classic Brussel.

Is ook bruikbaar indien je in een Lage Emissie Zone wil, waar Euro 0 niet toegelaten is.[/quote]

Wat kost zo een document ?

Anoniem

Attest ( of Technische fiche) kan je vragen via Porsche Classic Brussel.

Is ook bruikbaar indien je in een Lage Emissie Zone wil, waar Euro 0 niet toegelaten is.

Zal dus iets in die richting zijn, mijne van 1994.
                  Ik zal best ook maar proberen om die Euro 2 te halen.

Anoniem

Vorig jaar voor mijn 1993 een aanslagbiljet gehad van tegen de 4000 €. Voor BIV was dit ca 2400 en rijtaks ca 1500.
                    Omdat er geen officiële euronorm of co2 gekend zijn, rekent men op basis van het bouwjaar en de cc een forfaitaire euronorm 0 en 290 gr CO2.
                    Op basis van een document van de invoerder (dat echter niet gratis is) waarop mijn 968 als Euronorm 2 wordt verklaard, heb ik echter een herziening gehad, wat dan neerkwam op een BIV van ca.1600 en een rijtaks van 1300.
                    Dit was 2017, voor 2018 zullen die hoger zijn omdat ieder jaar een aanpassing in de formule zit waardoor de belasting op CO2 hoger wordt.
                    Daarom ook dat deze een 1992 is, die geniet van de lagere oldtimertaks.

80 euro op een 1991 of 1992

Apart maar mooi exemplaar.
                        Mijn 968 staat te koop, wat betaal je nu precies aan BIV en rijtaks vandaag ?

:up:

Anoniem

Deze is een manuele bak.
                            Voorlopig geen reden tot ongerustheid inzake lagers.

Anoniem

Geen verschil met koplampen aan of uit.
                              Ondertussen veel gegoogled. Zou bij 944 effectief enkel gaan met licht aan, bij 958 zou er een microswitch zijn die de lamp activeert.
                              Wanneer het eens beter weer is, de miscroswitch zoeken en checken

Gewoon formidabel! Ik heb nog gegeild op een munt-groene 964 in Antwerpen in 2016 maar op een 968 past dat zeker even goed! Eigenlijk nog beter. :drink:

Beetje jaloers…

Hopelijk een manuele? Bij de onze is de bak juist vernieuwd. Schakelde ok, maar had het gekende probleem met de lagers.

Proficiat!

Zeer knappe wagen in deze kleur :respect2:

Speciaal en gedurfd, maar tof kleurtje. Proficiat met je aankoop! :up:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.