Mint green cab

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 Mint green cab

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Nog langsgaan bij de DIV (voorzien 12/03), op nummerplaat wachten en dan ‘on the road’: een mint green cabrio (foto’s volgen).

      De wagen werd oorspronkelijk geproduceerd voor ‘Eigenbedarf’ door Porsche AG en is 2 jaar gebruikt geweest in Stuttgart.

      Is wel.een speciaal kleurke. Maar één origineel geleverd in U.S.

      F1AF3767-C59C-4485-BC70-09D99783E865.jpeg

    8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
    • Anoniem

        Alvast bedankt voor de tip. Zal ik proberen.

          [quote=”JMB” post=263818]… De voorbije week had ik motorkap laten openstaan en daarom motrorkaplicht losgekoppeld om leeglopen batterij tegen te gaan. Bij terug aankoppelen, werkt dit licht niet meer. Nu verder uit te zoeken of dit gelinkt is aan zekering of leeglopen batterij, maar elektrisch lijkt er ook,nog wat werk aan de winkel….Eventuele suggesties of advies altijd welkom![/quote]

          gefeliceteerd met je aankoop ! gedurfde kleur maar uitstekend voor een vrijetijdsauto :up:
          probleem van het lampje in het motorcompartiment (als het tenminste werkt zoals bij 944 en 928) zit 99% kans in het contact vlakbij de lamphouder. dit werkt met een glazen buisje gevuld met een kwikballetje. om contact te maken. dus gemakkelijk uit te meten met een multimeter.
          maar check voor de overige 1 % eerst eens of het werkt als je koplampen aan staan 💡

          Anoniem

            PS. Al TACB-er

            Anoniem

              Af fabriek heeft 968 al alarm, dit is een after market met als voordeel dat het met afstandsbediening is.
              Met het baasje ontgrendel je vanaf afstand de deuren of de koffer. Op die manier ontgrendel je ook het Porsche alarm. Deze afstandsbediening is natuurlijk een leuke extra.
              Nadeel is wel dat dit alarm ook automatisch geactiveerd wordt na korte tijd zonder contact. Bvb. nadat je tankt moet je alarm weer afzetten, maar dan moet je auto vergrendelen en weer ontgrendelen. Niet praktisch…
              Ook worden de daluren automatisch vergrendeld bij contact en kan je maar uitstappen als je het contact afzet. Niet praktisch…
              Daarom wellicht te overwegen om het eruit te smijten….

              XXX

                Proficiat, ferme kleur :up:

                  Geen enkele 25 jaar oude wagen is perfect, als de batterij het grootste probleem is, zit je goed

                  Stroomverlies zal 9 vd 10 idd het alarm zijn
                  Beste oplossing is een druppellader (ten minste als de verzekering het alarm erkent)

                  En is surfen naar TACB.BE

                  Anoniem

                    Ik vermoed dat de onze die Nederlandse is waarvan je spreekt.
                    Heeft effectief initiële prijs herzien, waardoor prijs interessant werd om over te spreken.
                    Zal wellicht nog goede winst gemaakt hebben, want wagen ingekocht een paar jaar terug.
                    Een aantal minpuntjes, maar is niet gerestaureerd, zodat die minpuntjes aanvaardbaar zijn en onderdeel waren van het aankoopgesprek.

                    Maar wij vinden de kleur ook heel “wijs”!

                    Ook vind je achteraf ook altijd wat zaken, wat je mee moet nemen in je prijsdiscussie.
                    Zo zat er dus een verkeerde batterij in (nochtans een dure Bosch), die iets te hoog is voor een 968 en daardoor tegen de motorkap kwam. Dergelijke fout verwacht je wel niet bij een Porsche-specialist…
                    Ondertussen ander exemplaar (278x175x175 i.p.v. 278x190x175) geplaatst en probleem opgelost.

                    Ook loopt de batterij leeg, misschien door aftermarket Clifford alarm.
                    De voorbije week had ik motorkap laten openstaan en daarom motrorkaplicht losgekoppeld om leeglopen batterij tegen te gaan. Bij terug aankoppelen, werkt dit licht niet meer. Nu verder uit te zoeken of dit gelinkt is aan zekering of leeglopen batterij, maar elektrisch lijkt er ook,nog wat werk aan de winkel….
                    Eventuele suggesties of advies altijd welkom!

                      Mint green is een fantastische buitenkleur

                      Stond er tot voor kort eentje in Nederland te koop, die man raakte er niet van af.
                      Leek mij een goed exemplaar, heb er zelf lang over getwijfeld
                      En zeker na zijne laatste price drop was het een zeer interessante aanbieding,
                      Maar ik kon mij niet over het licht grijze interieur zetten; combo werkte voor mij niet

                      6 maanden geleden stond er ook een mint green cabrio in Duitsland gebouwd voor Techart voor Geneve 1992, in dit geval met een kobalt blauw interieur (maw net dezelfde als mijne Ferrari gele maar dan ook nog met roll-bar). VP was toen 50k.

                      Ben benieuwd naar de verdere foto’s

                    8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.