Misschien toch een boxster

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Misschien toch een boxster

  • Maker
    Discussie
  • Ik ben zo wat aant twijfelen.
    968 cabrio
    Of een boxster
    Ma als ik kijk bij boxster zie ik veel staan “met nieuwe motor “enzz …!
    Ik ben bang dat ik een stukke bak krijg.
    Nu weet ik ene staan =>
    http://www.2dehands.be/autos/porsche/boxster/porsche-boxster-2-7-i-leder-199340420.html

    Wat denken jullie op eerste zicht van deze?
    En van een boxster weet ik niets dus iemand tips ? Waar oplette bij een boxster 2,7 zoals deze .
    De prijs zit toch goed !

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Aan iedereen bedankt voor de goede info .
      beide auto,s goede punte.
      Maar omdat ik al een paar 968 cabrio s heb gezien ( enja watte pff)…
      (Ik ben ook nie iemand die 5 jaar zoekt naar de “juiste” auto) dan beter een andere mooi P kopen en rijden maar…

      Pk’s maakt mij niet uit 211 , 240 295.Die tijd is bij mij voorbij
      Als ik een snelle wage wil, koop ik iets anders (in deze prijs klasse wel)

      Mijn voorkeur gaat toch nog net na de 968 c
      Maar als ik nog teveel “afgebroke” nest tege kom dan zal het een boxster worden punt .

      Ps:het liefste heb ik een p in een “unieke” kleur ( jammer dat mijn smaak bijna niet te vinde is)
      Bv: gele boxster met rood leer Of groen met groen dakje , of rood met bordeaux dakje met lichtgrijs leer 🙂 .

        968 natuurlijk :drink:
        En ik ben niet bevooroordeeld :engeltje:

        Is inderdaad een oudere wagen, maar dan binnenkort geen belastingen meer.
        Ok, kost misschien wat meer qua onderhoud, maar dan heb je in principe ook geen afschrijving meer. Van de 986 Boxster van rond de 15k verwacht ik dat ze zullen doorzakken naar 10k of minder.
        Volgens mij heeft de 968 ook een wat betere bouwkwaliteit (indien goed onderhouden = bulletproof), ze zijn zeker exclusiever (*) en je hebt wat plaats voor kids
        [i](*) en gezien de weinig gebouwde aantallen dus moeilijker om een goed exemplaar te vinden
        [/i]

        Maar vooral veel mooier en geen haarkapper effect. :ass: :relaxman:

        Indien toch een Boxster , zou ik ff doorsparen tot een 987, volgens mij is de 5k prijsverschil wel verantwoord?
        Best value 4 money : bij een cabrio misschien even wachten tot de winter, dan zijn er hier en daar misschien wel koopjes?

        Anders: buy the best you can get & enjoy

          https://porscheforum.be/New/forum/12-boxster/123276-boxster-a-small-buyer-s-guide

          Sticky gemaakt in de afdeling “Boxster” :salut:

            [quote=”mark986″ post=175344]Geen blauwe rook bij starten. Laat de wagen ook maar warm draaien/rijden. Effe wachten (10 minuten) en terug starten. Dan rook is ni goe!
            Koffer achteraan nakijken of vochtig en ook achter de berstuurderstoel! Indien vochtig is er een scheurtje in de waterreservoir in de kofferruimte achter (fix kost 300€ max!) …[/quote]

            buiten deze dan, weinig aan ‘mark986’ z’n lijstjes en tips toe te voegen:
            blauwe rook na (her)start hoeft niet te wijzen op een ernstig motorprobleem, het KAN ook een eenvoudige fix zijn door de oil/air separator te vervangen. dit is een gekend euvel dat helaas vaker over het hoofd gezien wordt.
            vocht in je kofferbak (achteraan) door een scheurtje in het koelwaterreservoir is niet altijd snel te vinden. het tapijt kan perfect droog blijven omdat er tussen de welvingen van de metalen onderbodem nog isolatiemateriaal en een houten bodemplaat zitten. dus alles volledig weghalen om dit met zekerheid uit te kunnen sluiten.

            laat je zeker niet afschrikken door de lengte van het lijstje met aandachtspunten voor de boxster. het zijn slijtage onderdelen waar zowat elke auto van bijna 15 jaar oud problemen mee KAN hebben. ik zal er dan nog eentje aan toe voegen voor de volledigheid:
            met matige snelheid over hobbelige weg, verkeersdrempel of kinderkopjes rijden en iets horen rammelen/kraken vooraan of achteraan: draagarmrubbers en droplinks zijn aan vervanging toe.

            tot slot nog een advies wat evident is op zich: ga met beide auto’s eens rijden. zoek evt kontakt met forummers die één van beide modellen hebben en ga er eens een praatje/ritje mee maken. trek er voldoende tijd voor uit, want meestal zijn gepassioneerde porschisten niet in een half uurtje uitgepraat over hun beestje. je zal merken dat de 2 auto’s een verschillende tijdsgeest, beleving, techniek, uitstraling en invloed op je zullen hebben.
            maak de keuze met emotie, want puur rationeel heb je, zoals hier al door ‘fdeville’ gezegd, eigenlijk maar één keuze.

            EDIT: mss kan een MOD deze opsommingen/tips voor de boxster samenvoegen en in de rubriek kopersgids plaatsen ? want ‘larsy’ is niet de eerste en zal zeker niet de laatste zijn die met deze vragen worstelt.

              Budget zit je tot een 19k bij een 986
              Vanaf een 20k bij een 987 wat vooral een doorontwikkeling is masr voorgaande issues niet uit de weg gaat! Interieur kreeg een update maar technisch is er buiten wat software ni veel gewijzigd.
              Vanaf 2007 heb je een upgrade maar dan weer vooral weer software…. Kleine updates aan interieur en kleuren. Vanaf 2009 heb je een ander soort motor met directe inspuiting… Ander budget….
              (Effe heel kort samengevat)

                Laat je vooral niet afschrikken! Een boxster is een waanzinnige porsche die meerdere sportwagens op vele vlakken het nakijken geven….. Mijn laatste boxster s met 295pk was sneller dan ik soms durfde rijden (trust me, I drove like I stole it 😉 )
                Er zijn gewoon een paar punten voor aandacht, vanaf de 2003 is de kap, de klokken en het mechanisme reeds geupdate dus dat is ok (bij sluiten mag je geen klak horen van iets dat precies doordraaid).
                Mijn 2003 2.7 boxster was eigenlijk de beste value for money auto dat ik ooit heb gehad!,!!,!

                  Enkele zaken waar je rekening kan mee houden bij je keuze:
                  1. in het voordeel (volgens mij dan toch) van de 968:
                  – exclusiever
                  – betrouwbaarder naar mijn gevoel hoewel niet gestaafd met bewijsmateriaal, gewoon omdat de motor eenvoudiger is dan de boxster en bovendien een door-evolutie is van de 944 2.5 en daarna de 2.7 en dan de 3.0S2. Dus waarschijnlijk daardoor, met de jaren, alle kinderziektes kwijtgespeeld. Maar nogmaals, is mijn gevoel, wil hiermee geen discussie starten over de betrouwbaarheid van motoren.
                  – eenvoudiger in onderhoud
                  – ik denk ook dat de 968 cabrio zijn waarde beter zal behouden op termijn want er zijn er lang niet zoveel gemaakt als van de boxster
                  – mooiere lijn…maar is persoonlijk
                  – 4 zit…hoewel de achterpassagiers best niet veel ouder zijn dan 10 jaar of zo
                  – meer pk’s (240) dan de eerste boxsters (204)
                  2. in het voordeel van de boxster:
                  – zalige motorsound
                  – 6 cylinder (tiens…hoe zou dat komen 😀 )
                  – je vind er al die goedkoper zijn (in aankoop) dan de 968 cabrio
                  – modernere uitrusting, bvb gps beschikbaar ingebouwd (is dan wel de vraag wat je nog met die oude gps’en waar geen updates meer voor beschikbaar zijn, kan doen)
                  – veiliger (bvb zijdelingse airbags)

                  Collega’s forumleden kunnen nog verder aanvullen om je te helpen. Veel succes.

                    Ondertussen al enkele 986 en 987 gehad…. Waar op te letten
                    Budget rond de 15k zal een 987 net te zijn dus een 986
                    Model 2.5 no go
                    Model vanaf 2003 (laatste 986 te herkennen aan oa de bumper) ok.
                    2.7 228/211pk gekend probje zijn de luchtmassameter, geen grote kost en kan je moeilijk controleren. Indien nog niet vervangen zal dit je eerste kost zijn! Hitteschild uitlaat, geratel (tikje met de hand tegen de kat en je hoort het meteen, effe op de buik dus). Is een easy diy fix maar best irritant.
                    Motor moet droog zijn aan de verbinding tussen versnellingsbak en motor!
                    Geen blauwe rook bij starten… Laat de wagen ook maar warm draaien/rijden. Effe wachten (10 minuten) en terug starten…. Dan rook is ni goe!
                    Stofhoesjes zijn ook een teer punt bijn de 986!
                    Koffer achteraan nakijken of vochtig en ook achter de berstuurderstoel! Indien vochtig is er een scheurtje in de waterreservoir in de kofferruimte achter (fix kost 300€ max!)
                    Bij stationair tot 2500rpm bij rustig gas geven en rustig geratel dat vanachter de stoelen komt…. Waterpomp is de geest aan het geven! (1000€)
                    Raampjes moeten een halve cm naar onder bewegen bij bijna openen ban de deuren en ook terug naar boven gaan. Indien daar een issue is de deursensor defect, makkelijjk te vervangen maar kost een 100€ per kant zonder plaatsing en is een werkske….
                    Softtop vergrendeling idem, ook een beetje met de hand tegen het sluitingspunt tikken als de kap open, geluid is kapotte sensor! Bij het ruw rijden over kasseien met de kap dicht zullen de ramen openen op de openingstand van het dak. Not good!
                    Sensor van de achterspoiler kan je controleren door eerst maneel te bedienen (knopje links van de ontkoppelingspedaal), daarna op de snelweg z120km/u te rijden. Als je uiteindelijk trager dan 80 gaat zou de spoiler moeten intrekken, indien niet gaat er een lampje branden.
                    Das zowat het eerste wwar ik aan denk…..
                    Vraag gerust, jeb de boxster al meer dan 1 keer uiteen gehaald 😉

                      Gewoon je hart volgen en je portemonnee ook natuurlijk !!

                      Maar als ik de advertentie hierboven lees, hier zou ik toch voor passen.
                      De advertentie heeft, volgens mij, weinig inhoud ( 5-deurs Boxster, diesel, met garantie ??? )

                      Zelf rij ik sinds enkele maanden met de nieuwe 981 Boxster en vind dit een prachtwagen.
                      En nu zeker, nu hij bij Carnewal even op de brug heeft gestaan. FAST & LOUD. :driver:

                        Hmm, ik kan over de 968 cabrio niet oordelen en heb ook geen idee in welke prijscategorie deze zich situeren tov de Boxster 986 maar ik zou voor de 987 gaan indien mogelijk….voor een dikke 20k kan je er ene vinden met minder km’s en meer opties want wat er in de advertentie werd opgesomd, noem ik geen opties….:). Enne ik begin hoe langer hoe meer te denken dat de problemen met de Boxstermotortjes net zoveel opgeklopt is als bij de 996.
                        Er zullen wel gevallen zijn maar als de motor bvb reeds vervangen werd….zou ik net meer op mijn gemak zijn.
                        Maar ja, een kenner ben ik ook nog niet maar heb toch al 7000 probleemloze km’s gereden in de afgelopen 4,5 maand.
                        Volg je hart en kies tussen de 968 en de boxster en ga dan geduldig op zoek naar hopelijk “de ware” 🙂

                        PDS

                          [quote=”KROKODILE” post=175324]Boxster met 5 deuren en nen diesel ? :bounce:[/quote]

                          Prachtig he !

                          :popcorn: :popcorn:

                            keus genoeg op de markt momenteel en idd soms aan heel scherpe prijzen. je vraag naar (aankoop)advies komt hier met de regelmaat van een zwitserse T.ssot voorbij met bruikbare antwoorden er achter van meerdere forummers zoals hier

                            als ik nu op dit moment m’n eerste porsche zou willen kopen, met keuze tussen 986 met 2.7 motor en 968 cabrio met 3.0 motor en met de bedoeling om er min. 5 jaar in te rijden, dan koos ik voor de laatste.
                            maar da’s zoals kiezen tussen blond of bruin en ook daarin heeft ieder z’n goesting, anders dronken we allemaal piedboeuf.

                              Boxster met 5 deuren en nen diesel ? :bounce:

                                Kopen wat je hart je ingeeft en vooral wat je graag ziet.
                                Bij ieder type heb je goede en slechte.
                                Een uitgebreide P keuring kan je een gerust gevoel geven.
                                Heel veel sukses.

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.