Mission E – Taycan

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Mission E – Taycan

  • Maker
    Discussie

  • deepee
    Deelnemer

      zz08496.jpg

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 134)
      • ah zo, ik wist niet dat er 2 versies zouden zijn.

          Tip: achterwielsturing
          Heb ik nu ook op mijn 991 en werkt wel echt

          Cross zal als gezinswagen wel handiger zijn dan gewone Taycan
          Doch is alweer een halve SUV
          Dus Cx waarde (en dus rijbereik) zal ook wel pak minder zijn

          Zelfde kostwerk maar lager (Taycan hoogte) komt eind van het jaar / begin volgende jaar als Sport Turismo

            Cross Turismo. Dat zou mijn (bedrijfs-) keuze zijn, maar net als de gewone Taycan een te lange auto naar mijn smaak.

                [quote=”DST” post=283913]Basis lijkt echt wel ‘scherp’ geprijst, doch met wat opties loopt dit snel op. Je moet he wel kunnen inhouden 🙄 :wtf:
                En met alle paardjes onmiddellijk beschikbaar enkel op de achterwielen …..
                Tja ik denk toch dat het de moeite loont om ff door te sparen tot de 4S :driver:[/quote]

                Wat de achterwiel-tractie betreft, dat valt te proberen maar ik vermoed dat het geen enkel bezwaar is. Ik heb de ID3 geprobeerd. Die heeft inderdaad maar 204 PK, maar ook enkel op de achterwielen. Die kon ik op geen enkel foutje betrappen, in tegenstelling tot de E-Golf met voorwielaandrijving. De combinatie van een zeer hoog gewicht dat oordeelkundig ingeplant is en de krachtopbouw van een elektromotor doet wonderen.

                  Echt nie Paultje!!

                    Ik anders totaal niet. Je kan niet eens een
                    In de koffer meenemen..

                    De granturismo variant dan maar? Nope, ik vind 5m auto heel onpraktisch om te parkeren.

                    Bovendien weten we nu al dat de huidige batterijen maar half zo goed zijn dan die van over 5 jaar. Wie gaat er dan nog een tweedehands met actieradius van 350 km kopen?

                    Voor de rest.. binnen 5 jaar zullen er quasi geen benzinewagens meer verkocht worden.

                      Daar zijn er hier die de “Electric Fever” reeds flink te pakken hebben blijkbaar 😀
                      Gek hoe men sommige mensen ” kan heropvoedenen misleiden ” met marketingstunts onder het mom van “Turbo ;4S ” enz…

                      Waar zitten de echte petrolheads intussen ?
                      De mannen die vroeger .964 , 996 en 997 reden ; allemaal aan het kwijlen van het acceleratie vermogen van” zo’n stille en 190K € kostende “, Taycan??

                        Daar zijn er hier die de “Electric Fever” reeds flink te pakken hebben blijkbaar 😀
                        Gek hoe men sommige mensen ” kan heropvoedenen misleiden ” met marketingstunts onder het mom van “Turbo ;4S ” enz…

                        Waar zitten de echte petrolheads intussen ?
                        De mannen die vroeger .964 , 996 en 997 reden ; allemaal aan het kwijlen van het acceleratie vermogen van” zo’n stille en 190K € kostende “, Taycan??

                          Prijssetting Taycan gamma is in lijn met structuur van 911 / Panamera prijzen volgens mij :popcorn:
                          Vandaar dat ze ook de ‘Turbo’ benaming recycleren ❓ ❗

                          Basis lijkt echt wel ‘scherp’ geprijst, doch met wat opties loopt dit snel op. Je moet he wel kunnen inhouden 🙄 :wtf:
                          En met alle paardjes onmiddellijk beschikbaar enkel op de achterwielen …..
                          Tja ik denk toch dat het de moeite loont om ff door te sparen tot de 4S :driver:

                            Slimme marketing die beroep doet op het ego/macho/haantje gevoel van sommigen die veel geld hebben en zich graag willen onderscheiden van de rest. Porsche komt daar al jaren goed mee weg.
                            En er zijn natuurlijk ook nog de echte liefhebbers met veel geld die het in de eerste plaats voor zichzelf doen….
                            Los daarvan vind ik de Taycan wel geslaagd en zou ik hem zeker overwegen mocht ik in de markt zijn voor een nieuwe firmawagen als zelfstandige. Helaas ben ik werknemer en aan het kijken richting goedkopere EV’s uit de VAG groep en daarbuiten.

                              De prijsverschillen tussen de varianten zijn toch wel redelijk van de pot gerukt als je het mij vraagt. De Turbo S kost het dubbele van de basis met dezelfde extended batterij. Crazy. En voor wat? Misselijk makende acceleratie is een trucje dat snel oud wordt..

                                Mocht ik geld hebben voor zo’n Taycan , ik ga enkel voor de turbo uitvoering ipv de basis , tegen de sound van een turbo kan niets tegen op hoor ,:wink:

                                  De standaard Taycan is nu ook te koop. Zo maar even 24000 euro goedkoper dan de 4S: 86.185€

                                  De basis Panamera kost trouwens 96000, dus die gaat niet veel meer verkocht raken. De 4 E-hybrid kost er 116000. 30000 extra tov een Taycan voor de 4-wielaandrijving en de zekerheid dat je kan tanken…

                                    Proficiat en vergeet hem niet op te laden, hé! 🙂
                                    Er is hier nog een forummer met een mooie groene.

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 134)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.