Mission E – Taycan

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Mission E – Taycan

  • Maker
    Discussie
  • zz08496.jpg

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 134)
    • Hey allen,
      Nu dinsdag ga ik mijn Taycan 4S ophalen, ik kijk er alvast naar uit! Ga die gebruiken voor alle dagen ipv een 520 BMW. Mijn 997 Turbo S blijf ik houden, kan er geen afscheid van nemen. Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen!

        In 2018 bevestigde de Raad van Toezicht van Porsche groen licht te hebben gegeven voor de productie van een breakversie van de Taycan. Op zijn jaarlijkse persconferentie in maart 2020 verduidelijkte Porsche dat deze koetswerkversie geïnspireerd op de cross-overconcept Mission E Cross Turismo tegen het eind van het jaar op de markt komt.

          En dan? De camions hebben toch ook altijd meer verkocht dan de sportwagens? Veelzeggender is de teloorgang van de Panameeeera. Porsche overweegt dit model te herdopen in de Panamindera…

          Alle gekheid, de Taycan is natuurlijk de beste elektrische wagen op de markt. Peperduur maar fiscaal gunstig. Ziet er ook beter uit dan de nogal plompe Panamera, die nooit de typische Porsche rondingen op overtuigende wijze liet zien. Taycan zit qua proporties een beetje tussen 992 en Panamera in. Maar met genoeg eigen smoel.

          Wat de 992 betreft, een probleem is natuurlijk dat de “gewone” modellen bijlange niet de aantrekkingskracht tentoonspreiden van de GT modellen. Dus dan is de Taycan misschien net wat meer de rationele keuze.

            [hide]Volgens de dealer kloppen die cijfers niet, “ze hebben nog nooit zoveel verkocht als nu”.
            Ze zullen hier en daar nog wel iemand vinden die dat gelooft zeker ?[/hide]

              Taycan verslaat 911

                  Veel wist-je-datjes. Duits gesproken.

                      [hide]Die lange stuurkolom is voor speciaal voor mij 😉
                      Ik ben al meer dan 10 jaar aan het zagen dat het stuur te ver van me afstaat ! In mijn ander masjien heb ik een perfecte zitpositie, in de Porsches is het altijd stuur te ver af, grrrrrrrrrrr ! [/hide]

                      123

                        zie nu goed hoe dat taycan dash lcd niet ingewerkt is maar open zit.
                        I do hate that in a big way

                        De ganse stuur kolom lijkt ook vele te lang, weg van je lcd en al.. ziet er niet uit van opzij.

                        en dan er achter een soort ingevallen greppel.. op de 918 was er ook zoiets, maar nog meer.. leek als een sjakosjenbak.
                        Don’t like that either.

                        Een cockpit moet je een snug gevoel geven, geen open gat voor je neus.. Das voor camionetten.

                        Als ik zijn videootje zo zie, verwacht ik dat er een hoop Taycan in den decor gaan vliegen van gasten die wegens geen engine sound zich gaan mispakken en te rap hun bocht gaan in vliegen tot het grip verhaal niet meer rijmt.

                          En de testverslagen zijn allemaal laaiend. Die struise van The Smoking Tire was ook onder de indruk en hij is nochtans een echte petrolhead.

                          Reclame tot 1:12sec

                            123

                              we zijn nog niet in America (gelukkig maar) wat betreft private lease, en repo toestanden

                                Je kan ook private leasen. Ik heb offerte gekregen. Niet de moeite want het kost je op het einde van de rit veel meer dan wanneer je zelf financiert of er bij je bank voor leent. Bovendien staat de titel dan nog altijd op de leasing.

                                123

                                  ik maar arme particulier die werkt voor me geld, en mijn werkgever geeft geen Porsches op lease 😀

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 134)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.