Mission E – Taycan

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Mission E – Taycan

  • Maker
    Discussie
  • zz08496.jpg

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 134)
    • 3000 zal de wegenbelasting zijn.

      A propos met een leasing formule is de BIV 5000 ipv 11000. Want dan wordt die op het adres van de leasingmij ingeschreven en dat is normaal altijd in Brussel, waar de oude BIV regeling nog geldt…

      Zijn we hier niet geweldig off-topic aan het gaan?

      123

        over welk bedrag heb jij het?

        BIV op een 4 liter is iets van 11000 euro.

        de 2 liter fart 4 cayman? die is niet duur nee.
        enfin, voorlopig toch niet want nu nog geen WLTP CO2 berekening.
        maar die wil ik dus gelijkhoe niet

          Valt nog mee 3000 euro op dat bedrag
          Op mijn golfke TCR pakken ze meer:what: , terwijl die toch net (heel) wat goedkoper was 🙄
          Alleen zie je dan niet direct, maar pas wanneer je terug deftige lichten en verwarmde zetels etc wil

          123

            Dat zie ik dus nooit gebeuren die km heffing , toch niet op een manier dat het profijtig wordt voor een 4 liter…

            Voor WLTD emissies is een 2.5 Liter NA nochtans beter dan een 2 liter Turbo
            Het moet niet op basis van de GT4, gewoon de 981 motor met de particle filter (Die er dan terug afgevezen kan worden 😛 )

              Een 3-liter op basis van de 4-liter in de GT4 zie ik echt niet gebeuren. Je kan voor jezelf alleen hopen dat de BIV en wegenbelasting toch nog wordt omgevormd naar kilometerheffing en dus de cilinderinhoud etc minder rol speelt. Voor een weekend speelding zou dat veel profijtiger zijn.

              123

                Cayman 6 , enkel als ze nog een sub 3 liter Flat 6 uitbrengen
                want een fart 4 wil ik nie.

                  Ik zie dat de Panamera hybrid vanaf 117.000€ geprijsd is en minder vermogen heeft dan de Taycan 4S van 110.000€. Gewicht is ook zowat hetzelfde (2245kg). De achterste motor is bij de T4S een stuk kleiner dan de “turbo”. De voorste is dezelfde. Prijsverschil T4S en turbo is 47000€ hetgeen technisch totaal ongeloofwaardig is. Voor de 93kWh versie is wel 7000€ bij te betalen. Blijft 40000 verschil!!

                  En dan moet het basismodel Taycan nog komen. Die is wellicht goedkoper dan de basis Panamera.

                  Ik denk dat de Panamera redelijk snel geschiedenis zal zijn…

                  PS: in Duitsland is de Taycan 4S er al voor 105k. Behalve de BTW (21 tov 19%) blijft er dus nog 3000€ aan de strijkstok van de importeur hangen.

                    [quote=”vandamme” post=278370]dat lees ik toch niet op dat artikel

                    de volgende generatie van de Boxster en de Cayman volledig elektrisch zal zijn.[/quote]

                    Wellicht is het wat scherp geformuleerd. De reden waarom de 981 (uit 2012) niet werd gevolgd door een 981.2 facelift maar door een “echt waar geheel nieuwe” 982 (de 718 in 2016) is dat men (P) het niet opportuun vond om in 2020 een volledig nieuwe generatie te introduceren omdat men er tegen 2023 toch een EV wil van maken. En dat dit dus de investeringen nooit rechtvaardigt. De 982 is natuurlijk helemaal geen nieuw model maar een facelift van de 981. Het platform zal 1,5x langer dan normaal (11 jaar ipv 7 jaar) dienen.

                    Zoals ik het begrepen heb komt er dus nog een facelift 982.2 voor er echt sprake is van een elektrische Cayman/Boxster. Je hebt dus nog tijd om je centen te tellen! Een Cayman 6 voor meneer? :up:

                      [hide]Hoewel ik GEEN elektrieken fan ben (neen elektriek is niet milieuvriendelijk groene idioten, neen elektriek heeft nul komma nul passie en ga zo maar voort) wacht ik met enige nieuwsgierigheid op de intro vd Taycan in Januari, dat ik hem eens in real life kan zien en rijden. En ik kijk uit naar de SportTourismo versie die toch wat extra gebruiksgemak kan bieden naar lading (euh, baggage, niet elektriek) toe. Zou een interessante daily kunnen zijn …[/hide]

                      123

                        dat lees ik toch niet op dat artikel

                        de volgende generatie van de Boxster en de Cayman volledig elektrisch zal zijn.

                          Wellicht is de volgende Cayman/Boxster ook nog met benzinemotor verkrijgbaar.

                          123

                            [quote=”Yellow Submarine” post=278202]Porsche-topman: “Volgende Boxster en Cayman elektrisch”[/quote]

                            Ok dan, Hoef ik me geen illusies te maken dat ik ooit nog een Porsche nieuw zal bestellen.
                            Intelligent Speed Assist :puke: :puke:
                            Eletriek only :puke: :puke:
                            AWD only :puke: :puke: :puke:

                            Ik denk dat ik gewoon extra 987 parts ga scoren en de mijne rijden tot hij uit mekaar valt
                            Dan terug her monteren, en nog eens rijden tot hij nog eens uit mekaar valt.

                              Taycan 4S is op de configurator verschenen vanaf 110000€. Gaat toch ook in 4sec naar de 100km/u. Weegt nog steeds zoveel als een olifant. Wel coole velgen in optie leverbaar.

                                Kan ook moeilijk anders. Fluvius heeft een Managementcomité, Raad van Bestuur, HR-comité, Strategisch comité en Auditcomité en kijk eens hoeveel mensen daarin zetelen en effectief betaald worden, enkele voorbeelden : Piet Buyse (CD&V), Koen Kennis (NVA), Christophe Peeters (Open VLD), Hans Bonte (SPA), … tot begin dit jaar zelfs Louis Tobback.

                                  Porsche Taycan Turbo S 2020 review

                                  [i]the Taycan sounds more like the Muppets’ Swedish chef than a V8[/I]

                                  Daarnet mijn afrekening stroomfactuur bestudeerd: totaal all-in was een 1600€/jaar, maar…
                                  zonder:
                                  *bijdrage groene stroom
                                  *abonnement
                                  *huur meter
                                  *transport
                                  *distributie dag+nacht
                                  *taks offshore
                                  *federale bijdrage
                                  *energiebijdrage
                                  *bijdrage energiefonds
                                  *BTW
                                  … is het net geen 400€
                                  Denk daar maar eens over na

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 134)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.