Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Mission E – Taycan
- Dit onderwerp bevat 134 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 10 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Bij de Luc staat het zaterdags altijd vol jeugd met GTI’s
Enkel 2, 5 en 7-kes natuurlijk
Meestal goe verlaagd, of het nog goed rijdt weet ik ni:happy:Coole bak David, Golf GTI is icoon uit onze jeugd, jammer dat status wat verloren is gegaan bij huidige jeugd, rijden in vergelijking met vroeger nauwelijks nog rond :think:
[quote=”Yellow Submarine” post=278055]Stijn: misschien slaat de turbo op de overboost-functie?
[/quote]
Volgens Porsche is het een indicatie dat het hun premium top model uit de reeks is.
Slaat nergens op, “Turbo” is een technische term, voor een aanjager die aangedreven is door uitlaat gassen.
Tenzij de inzittenden de dag ervoor Chipotle gegeten hebben of Taco Bell, zie ik weinig uitlaat gassen in context van een Taycan.Stijn: misschien slaat de turbo op de overboost-functie?
DST: Een Golf GTI is niet te versmaden maar in mijn geval is less altijd more. Behalve de hogere aankoopprijs is de CO2 ook de helft meer (dus bye-bye gunstige fiscaliteit).
[quote=”Yellow Submarine” post=278031]Porsche Taycan: Meteen raak [AutoGids]
2300kg!
40 u opladen aan standaard stopcontact!
160000€!!!Ik lach me een breuk :happy: [/quote]
maar tis wel ne turbo eh.
🙄
Zeker!
Maar niet alleen de kleuren zijn (in BE) beperkt, ook PTS is helaas niet mogelijk…Thx, komt wel met een 2 voor de 90pk van de UP :happydance: :engeltje:
Qua kleuren in Duitsland op de (gewone) GTI zeer veel keuze tov België
Doch idd geen Oak green
Persoonlijk vind ik Reseda een top kleur
Erg fraai! Altijd zwak gehad voor de GTI (I, II, V en VII), zo’n praktische alleskunner. Zelf nog een tijdje met het gedacht gespeeld om een VII samen te stellen in Oak Green (zoals mijn CS), maar dat bleek niet mogelijk…
Up GTI blijkt ook een formidabel scheurijzertje te zijn…
Ik heb mij ook nen UP! TSI aangeschaft
Dan wat steroïde gegeven :driver:
Porsche Taycan: Meteen raak [AutoGids]
2300kg!
40 u opladen aan standaard stopcontact!
160000€!!!Ik lach me een breuk :happy:
Met dat ding sta je net zo lang in de file als met een diesel, toch? Met mijn EV daarentegen snel ik fluitend al die bakken voorbij in Broekzele.
Ik ga me volgend jaar een VW UP! TSi bijkopen voor als het regent. Parkeert op een zakdoek en kost maar 12000€ (Duitse jahreswagen). Ik heb een testrit gedaan met een basis Up! (60pk) en dat beviel uitstekend. Beetje weinig power vanaf 100km/u maar dat zal met de TSi (90pk met turbo) geen issue zijn..
Stromer+Spyder+Up! tesamen 128000 lijkt mij een véél betere multi-oplossing.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.