Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Mission E – Taycan
- Dit onderwerp bevat 134 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 10 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
next gen zal hoedanook met die achterlijke IAS van de EU rondlopen, en die onzin wil ik hoedanook niet.
Enige kans die Porsche kan krijgen om mij een nieuwe te verkopen, is dus als er nog een Cayman komt met flat 6 , onder de 3 liter, voor die IAS crap erkomt.
BIV en belasting van een meer dan 3 liter kan ik als 2e auto naast de firmwagen,
in een gezin met just me en nobody else echt niet verantwoorden.Als die er niet komt, dan blijf ik lekker hangen op het 9×7 Gen 1 niveau
Dan specialiseer ik me gewoon in die gen, heb ik er alle tools voor.. niet te veel computer programmatie onzinEn genoeg power en sound
voor de base price van een Cayman en wat opties kan ik al heel veel 9×7 en spare scoren.
[quote=”vandamme” post=277864]
Stel je eens een Cayman achtig format voor, dat met de Taycan tech is gebouwd.
[/quote]Be VERY carefull what you wish for !
Next gen Cayman heeft zeer grote kans om exact DAT worden, en ook maar enkel dat. Not something to look forward to.Ik erger me rot aan al die oversized EV’s die dan the next best things since sliced bread zouden moeten zijn.
allemaal veel te grote voertuigen met 4 plekken , maar zitten zelden 4 passagiers in
Waarom sleur je dan die achterbank mee?
om de achterbank en interieur rond te rijden heb je weer meer pk en meer batterijen nodig.Stel dat die achterbank 100 kilo weegt, heb je misschien 150 kilo extra accu’s nodig.
achter deuren, nog eens 75 en 100 kilo.Less is more op vlak van EV’s maar nee, allemaal grote slagschepen uitbrengen ipv Tesla Roadster soort EV format.
Stel je eens een Cayman achtig format voor, dat met de Taycan tech is gebouwd.
Iets minder flatscreens en interieur
Enkel RWDEen Taycan weegt 2 ton
Ik gok dat ze die Caycan voor 1.5 ton kunnen neerzetten met identiek bereik
Misschien “iets” minder snel 0-100 doen dan de Taycan, maar het ding zal veel dynamischer door de bochten gaan.
En het bereik zal veel minder zakken naarmate je sportiever rijdt vergeleken met de zwaardere Taycan.Als je het nog verder drijft en voor iets meer apart design gaat.
Een 1+1 , pax achter chauffeur zal beter CX hebben en kun je nog lichter bouwen…En minder batterijen = snellere quick charge
Nu haalden ze 3435km in 24 uur, ongeveer 1 uur rijden aan 200/h half uur laden, repeat.
Als ze hem lichter hadden gemaakt, 2 zitter konden ze vermoedelijk 1h05 rijden aan 210 / huur, en 25 minuten chargen, repeat
200 km verder. in zelfde 24 uur.En ik reken heel conservatief, volgens mij zou de winst groter zijn. Toch zeker op een circuit als Nardo.
Als dit klopt is de batterij 96 kWh, dus 100x die van mijn Stromer (980Wh of zo) en als de range van 270 km correct is dan verbruikt hij 30x de stroom van mijn fiets, die ik aan 40 km/u probeer te rijden (45 kan ook maar dat beperkt de range)
New Porsche Taycan: electric four-door’s interior revealed
Deze week al 2x Zele-Etterbeek-Zele gebold (85km H+T) met mijn EV.. Ik begin in Brussel mijn weg wat te vinden, niets gaat sneller dan een een pedelec daar.. Véél leuker dan met een auto in de file staan. De busstroken zijn toegelaten voor fietsers dus je kan wel wat vooruitgaan als je de smalste straatjes vermijdt. Enig probleem is de mentaliteit van vele Brusselse auto- en camionette-chauffeurs die totaal niet kijken naar fietsers. Elke straathoek levert potentieel gevaar op van zeikers die je de pas afsnijden.
Mijn batterij is quasi 1kW dus reken uit hoe goedkoop het qua brandstof wel is. Een auto zoals de Taycan is snel x50 denk ik.
Porsche en BMW onthullen 450 kW snellader… en de Taycan Cross Turismo
Porsche en BMW hebben samen een FastCharge-systeem ontwikkeld dat een laadvermogen tot 450 kW kan leveren. Elektromobilisten uit Jettingen-Scheppach mogen vieren, want zij zijn de eersten die een FastCharge-laadpaal krijgen die tot 450 kW kan opladen. FastCharge is een onderzoeksproject van 5 Duitse industriële bedrijven: Allego, Phoenix-Contact, Siemens, Porsche en BMW. Met dat ultrasnelladen hopen de bedrijven elektrisch rijden minder onpraktisch te maken. De FastCharge-laadpaal belooft 100 km aan autonomie in slechts 3 minuten, terwijl een volledige oplaadbeurt in een kwartiertje voorbij zou moeten zijn. Dat is bijna 4 keer sneller dan Superchargen met een Tesla.
Maar op de foto staat er ook een volledig elektrisch prototype van Porsche … op het eerste gezicht staan er gewoon een Porsche Macan, maar dit ultrasnelladen gaat enkel met volledig elektrische modellen. De Porsche op de foto is dus een testmule van de Taycan Cross Turismo, de SUV-variant van het eerste elektrische model van Porsche. Het model is nog goed ingepakt op de foto, nieuwe details ontbreken dus jammer genoeg.
Porsche engineers have previously told Autocar that the packaging issues of a pure battery electric drivetrain were incompatible with the 911 as a fine handling sports car with everyday usable 2+2 seating.
[i]Last year, an engineer told Autocar that next-generation solid state batteries, which are lighter and predicted to be able to be shaped to reduce package space, might be the required breakthrough to make a 911 BEV a reality. However, solid state technology may be a decade from production[/I]
Alongside its upcoming Taycan saloon, Porsche is planning a plethora of zero-emission models by 2022
[quote=”DeePee” post=273615]… kapitaliseren voor eigen gebruik. YS ???
Nu al blijkt dat elektrische auto’s met een beetje fatsoenlijk bereik al snel 50.000 euro kosten. Dat terwijl de gele hesjes aanklagen de eindjes nu al niet meer aan mekaar te kunnen knopen tot het einde van de maand.[/quote]Wel, dat bedoel ik juist. De fabrikanten willen evenveel auto’s blijven verkopen maar slechts een minderheid van de kopers kan 50k ophoesten. Dat argument gebruiken ze dan om de uitstootnormen aan te vechten zodat ze zo lang mogelijk hun bestaande modellen kunnen verlappen.
Als ik zie – en vooral ruik – hoeveel roetbrakers er rondrijden, recente modellen dan nog vaak, dan vraag ik me af aan welke norm deze voldoen? Hoe raken deze door de jaarlijkse keuring?
En vrees toch maar niet dat vadertje staat zijn inkomsten zal zien verminderen. Het antwoord is kilometerheffing.
Die EV (Elektrische Velo) koop ik in 2019 omdat mijn Cayman nu fiscaal afgeschreven is en dan heb ik toch dat want ik ga in 2019 geen nieuwe auto kopen (denk ik!). Ik ga hem gebruiken ook wanneer het kan.
Wanneer de burgers in Europa een maand niet zouden drinken , roken en brandstof tanken is een faillissement zeker voor Brussel.
… kapitaliseren voor eigen gebruik. YS ???
Nu al blijkt dat elektrische auto’s met een beetje fatsoenlijk bereik al snel 50.000 euro kosten. Dat terwijl de gele hesjes aanklagen de eindjes nu al niet meer aan mekaar te kunnen knopen tot het einde van de maand.Is dit niet wat de politiek juist wil ? De gewone burger zijn voertuig afpakken , waardoor er minder vervuiling is , minder files , minder doden op de weg . Maar waar gaan ze dan de 19,6 miljard euro halen , die ze jaarlijks verdienen aan koning auto ?
De fabrikanten hebben natuurlijk gezien dat Jef Claque niet opgezet is met (onder meer) de steeds duurdere diesel en proberen het protest van de gele hesjes te kapitaliseren voor eigen gebruik…
Volgend jaar koop ik trouwens ook een EV:
De afgelopen dagen zijn de verschillende leden van de Europese Unie en vertegenwoordigers van de autosector met elkaar in debat gegaan over nieuwe uitstootnormen voor personenwagens. De EU stelt een verdere daling van de CO2-uitstoot van personenwagens van 40% tegen 2030 voorop (ten aanzien van de norm voor 2021). Volgens een aantal landen gaat dat echter nog niet ver genoeg.
Vanzelfsprekend gaat het bepalen van nieuwe uitstootnormen met het nodige diplomatieke gekibbel gepaard. De EU wil immers de duimschroeven nog verder aandraaien en automerken verplichten om bij de volgende productgeneratie (een automodel gaat gemiddeld zeven jaar mee) tot wel 40% minder CO2 uit te stoten. Ten minste 8 landen, waaronder Nederland en Frankrijk zijn dan weer vragende partij voor een nog sterkere reductie. Kortom, iedereen wil minder CO2 voorop stellen, maar er is geen consensus over hoeveel dat moet zijn.
De gesprekken worden ook bijgewoond door talrijke vertegenwoordigers uit de autosector. Zij moeten per slot van rekening die erg CO2-vriendelijke voertuigen uit hun mouw toveren. En snel. Vakorganisatie ACEA, die vijftien constructeurs met aanzienlijke Europese belangen groepeert, trekt aan de alarmbel. Niet omdat de norm technisch niet haalbaar zou zijn, maar omdat hij niet betaalbaar is. Daar klinkt het dat de CO2-uitstoot meer dan 30% beperken zware gevolgen zal hebben voor het dagelijkse leven van de bevolking.
De automerken omschrijven de voorgestelde dalingen in CO2-afgifte als ‘erg agressief’ en ‘een bedreiging voor de individuele mobiliteit’. Ze claimen nergens dat ze niet in staat zullen zijn om auto’s te produceren die de norm halen, maar ze zijn formeel dat de betaalbaarheid van individuele mobiliteit voor alle lagen van de bevolking erdoor in het gedrang komt. De ACEA zegt dat de EU riskeert om CO2-drempels op te leggen met verregaande gevolgen en betwijfelt of de overheid daarvoor op de steun van het volk zal kunnen rekenen. De prijs van een nieuwe auto riskeert zo duur te worden dat alleen de elite die zich nog kan veroorloven.
Eerst zien dan geloven. Wetende dat de Toyota Prius (een hybride, geen EV) al even lang op de markt is dan hier vooruit wordt gekeken en hoeveel marktaandeel dat nog maar heeft opgeleverd, denk ik dat dit wishful thinking is…
En bij ons heb je dan nog korte verplaatsingen. Als je de avonturen leest in Engelse bladen… probeer maar een keertje van Liverpool naar Londen te rijden en terug. Kun je je tijd verschijten in snelwegrestaurants terwijl het ding oplaadt…
Porsche 99,9% elektrisch tegen 2027
bron: https://www.auto55.be/nieuws/30573-porsche-999-elektrisch-tegen-2027Sinds februari van dit jaar bouwt Porsche geen dieselversies meer. Die tijdelijke maatregel wordt nu permanent. De sportwagenbouwer zegt de diesel definitief vaarwel. Natuurlijk wordt wie een dieselexemplaar heeft niet meteen in de steek gelaten. De ondersteuning blijft. Het sportwagenmerk maakt er tegelijk een punt van om dieseltechnologie niet zwart te maken. “Diesel is en blijft een belangrijke aandrijftechnologie”, klinkt het er.
Het management van het Duitse bedrijf zegt dat diesel altijd al een beperkte rol speelde in het gamma van het sportwagenbedrijf. En nu het ontwikkelen van elektrische aandrijftechnologie een grote investering vergt, wil het niet langer in diesel investeren.
Over de rol van elektrificatie bij Porsche is overigens het laatste woord nog niet gezegd. Want een Duits nicheblad weet inmiddels al dat nagenoeg het ganse gamma van het bedrijf elektrisch aangedreven wordt. De Macan, Cayenne, Panamera en Boxster worden zo snel mogelijk geëlektrificeerd. Alleen de 911 gaat nog langer door met een verbrandingsmotor.
[i]Aandeel EV in totale productie/verkoop:
– 2019: 0,2%
– 2020: 1,2%
– 2021: 6,8%
– 2022: 17,73%
– 2023: 31,2%
– 2024: 54,9%
– 2025: 78,74%
– 2026: 91,3%
– 2027: 99,9%
– 2028: 99,9%
– 2029: 99,9%
– 2030: 100%[/i]De meeste modellen zullen tussen 2022 en 2025 van hun brandstofverslaving verlost worden. Het blad publiceerde zelfs een verkoopprojectie: tegen 2027 is nagenoeg elke nieuwe Porsche een EV. Verwachtingen die naar verluidt afkomstig zijn van Porsche CEO Oliver Blume.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.