Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Mission E – Taycan
- Dit onderwerp bevat 134 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 10 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
dat is nog camouflage… er zijn nog wel meer dingen afgeplakt
Hopelijk lijkt hij hier een beetje op
[hide]Dat zal wel een topwagen worden, waarschijnlijk koop ik hem zelfs als daily. Maar wat een saai filmpje. De dagen der petrolhead zijn geteld ! En die van de media die teren op de petrolhead ook. Als dit de toekomst is, pffffffffff. Het zal niet meer gaan om autorijden, maar om design, gadgets en van die prul vrees ik. Zelfs al bouwen ze een kickass electrische sportwagen, die ga ik dan meer benaderen en berijden louter als een gebruiksvoorwerp. Dus nog wel de passie om het “ding” op de liimet te rijden, maar geen passie meer voor de “automobiel” zelf. Een beetje zoals karten eigenlijk, het is leuk om een kartingwedstrijd te rijden, maar er is niks leuk of mooi of passioneel aan een (huur)kart an sich[/hide]
Niet echt objectief…
[video]https://www.youtube.com/watch?v=4oCoPwc2Rrg[/video]
In het draadje “9:11 Magazine – web TV” zegt Ivo Van Hulten (hoofd interieurdesign bij Porsche) over de Mission E Cross Turismo:
This is a variant after the first Mission E and it’s something closer to a series project which we will launch in 2019. So it’s the first electric car that Porsche will launch as a series.
Mag ik hier uit besluiten, dat de Cross Turismo de eerste 100% elektrische Porsche zal worden?
Oké Erwin, je hebt duidelijk al meer detectivewerk gedaan dan ik :engeltje:
Deze kwam ik vandaag tegen. Ook weer een concept, maar lijkt me minder utopisch. Vele stijlkenmerken komen ook terug in dit model en het geeft misschien ook wat info over hoe de mission e er zou kunnen uitzien. Ik vind hem ook wel erg lijken op de spyshots van de mission e
Deze zie ik ook helemaal zitten :coolness:
We zien wel
Ik denk wel dat die e-panamera, inderdaad een Panamera is, gemaakt om de elektrische aandrijflijn te testen en dat de Mission e hier niet noodzakelijk op gaat lijken. De concept-car bestaat echt wel als een rijdend exemplaar. De waarheid zal ergens in het midden liggen, maar bij PCA denken ze echt dat hij meer zal aanleunen bij het concept dan bij de panameraHet blijft op dat vlak toch wat koffiedik kijken (zonder melk in dit geval)
E:
Pana:
Maar je had toch niet gedacht dat een auto zonder grondspeling en zonder veerweg mogelijk zou zijn?
Als ik nu zie hoe de E-mission gaat eruit zien , wel dan hadden ze beter gezegd dat het een aangepaste versie is van een panamera maar dan op elec.
Het is uiteraard veel performanter om een nieuw platform speciaal voor gebruik van elektrische aandrijving te ontwerpen dan in een bestaande Golf een pak batterijen te proppen. Geen discussie. Dus laat maar komen. Maar als hij +100k kost zoals ik vrees, denk ik niet dat er eentje in onze garage komt…
Klopt ongetwijfeld YS.
Maar we rijden hier allemaal met een Porsche, ik vermoed niet omwille van de lage verbruikskosten. Je verplaatsen van A naar B kan ook met nog veel goedkopere wagens dan een golf. De meeste van mijn verplaatsingen zijn nog goedkoper en ecologischer, namelijk met de fiets :engeltje: Tegelijk zijn elektrische wagens wel de toekomst. Met elektriciteit van het net, je zonnepanelen of een brandstofcel.
Er spelen andere factoren mee bij de aankoop van een Porsche en dat Porsche DNA belooft deze Mission e wel te hebben.
Zelf wil ik er ook wel eens mee rijden, uit nieuwsgierigheid.
Dat gezegd zijnde staat er vandaag in De Standaard een interessante prijsvergelijking tussen een Golf met 4 verschillende brandstoffen, ttz benzine, diesel, elektriciteit en… aardgas (aka CNG, niet te verwarren met LPG)
We weten dat elektriciteit bij ons veel te duur is, om meerdere redenen en daardoor is de aardgas-Golf in verbruikskost (3,38€/100km) slechts verwaarloosbaar duurder dan elektriciteit (3,17€) en veel minder dan benzine (6,68€) of diesel (5,83€). Dat terwijl de aankoopprijs van de aardgas-Golf zelfs iets goedkoper is dan de benzine!
En je betaalt nog eventjes geen BIV of verkeersbelasting. Dat wil zeggen dat je wel een dief van je eigen portemonnee moet zijn om voor een peperdure elektrische wagen te gaan, op dit ogenblik…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.