Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Mission E – Taycan
- Dit onderwerp bevat 134 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 8 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Hier kan je veel info vinden, van Porsche zelf.
Men zegt mij dat de wagen in het echt niet zo veel van het concept zal afwijken. De “suicide-doors” zal hij echter niet hebben.
Je kan zelfs nu al een bestelbon tekenen zodat je bij de eerste ongelukkigen/stoefers/proefkonijnen (*) bent
*schrappen wat niet past :engeltje:
Ik heb het toch gedaan gisteren (intentieverklaring, geen echte bestelbon), no risk no fun 😀
Porsche Mission E: here’s how you’ll charge the electric supercar
[i]We understand the Mission E will be available with some very familiar-sounding badges, reflecting the performance ladder:
Carrera 300kW equivalent to 396bhp
Carrera S 400kW equivalent to 529bhp
Turbo 500kW equivalent to 661bhp[/i]Een EV genaamd “Turbo” :bounce:
Porsche Mission E specs LEAKED
Specs have purportedly been leaked ahead of its debut, and it could is shaping up to be a credible rival to Tesla’s Model S.
The handsome new electric car will have up to 670 bhp and there will be three specification models of the vehicle that go on sale.
According to Automobile magazine, be specced with either 402bhp, 536bhp or 670bhp.
This is similar to the power options offered at Tesla with the Model S which achieves between a claimed 382 to 691 HP.
While the size of the battery has yet to be divulged, the car will be able to achieve around 300 miles on a single charge.
Power is divided between its front and rear motors which offers 215 bhp and 299 Nm of torque at the front across all three models.The rear motor will come with either 322 hp/340Nm, or 429 hp/550Nm of torque.
It is also rumoured to come with a two-speed transmission which is uncommon for an electric car, which are usably offered with a single speed.
Mission E will also be able to go from 0-60mph in around 3.5 seconds which although it does not reach the dizzying 2.5 seconds Model S P100D time, is very fast. The car’s top speed will be limited to 155mph.Probably one of the best features of the car is its fast-charging capabilities with it being able to regenerate 80 per cent of its full charge in just 20 minutes.It will sit between the Cayenne and Panamera with slightly smaller exterior proportions than the latter.
Porsche promises greater interior space, however, thanks to the location of the electric powertrain and battery packs.
The front doors and rear suicide doors open out to create greater access to the cabin, which seat four passengers.The driver’s head up display is curved and obtains five different dials giving different informationIn the centre is two different screen which control everything from navigation to audio and navigation.
Prices for the car are expected to start around $75,000 and $80,000 to start and it will go on sale in 2019.
[quote=”Cayman718″ post=261988]Levertijd zal eind 2019 zijn begin 2020
Je kan zelfs nu al een bestelbon tekenen zodat je bij de eerste gelukkigen bent[/quote]Twee maand geleden wisten ze bij Porsche enkel te zeggen wat er in de media al staat. Toen was er nog geen sprake van een (blanco) bestelbon tekenen of een richtprijs. Of ze wilden/mochten het niet zeggen? Een collega op het werk zit er al een tijd op te wachten en wil sowieso deze bestellen. Hij wou niet naar de nieuwe panamera hybrid gaan maar wachten. Geen cafépraat want hij heeft momenteel al 3 Porsches staan en nog 2 andere exclusieve classic cars.
Wat je momenteel op het internet vindt : Porsche overweegt drie vermogensversies voor de Mission E. Een instapper met 402pk, een middenvariant met 536pk en een topper met 670pk. Met instapversies voor minder dan € 70.000
Dream Day: 2018 Porsche 911 GT2 RS and 2020 Porsche Mission E
^^ Er bestaat toch blijkbaar een rijdende versie van de Mission E. My bad.
[i]Porsche just started road-testing the first two Panamera-based prototypes, and although the chassis of this rolling exhibition piece will bear little resemblance to the finished product, all essential functions are already working to rule.[/I]
Mm… zou het dan toch een mooi machientje worden? Als die zwarte prototypes niet de uiteindelijke vormgeving hebben?
Het basismodel zou een 322 pk achterwielaandrijver zijn en qua prijs in de buurt van een Tesla S komen. Die kost 86k. Dat trekt er al meer op.
De foto bovenaan is natuurlijk maar een concept. Ik neem aan rollend, zonder motor. De “bewegende” beelden op websites zijn renderingen (= foto-realistische CAD tekening)
In het echt zal het zoiets worden:
De wielen zijn gekrompen, de achteroverhang is veel groter, de rondingen een stuk minder wulps… en hij staat natuurlijk op een normale hoogte en niet op “low rider” stance.
Ook de “kleur” (= on-kleur) is realistisch en spoort met wat menigeen zal kiezen.
prachtige wagen maar als je ziet hoe laag die tegen de grond hangt, vrees dat je daar hier mee gaat blijven hangen op de vluchtheuvels :bounce:
Je kan zelfs nu al een bestelbon tekenen zodat je bij de eerste ongelukkigen/stoefers/proefkonijnen (*) bent
*schrappen wat niet past :engeltje:
Levertijd zal eind 2019 zijn begin 2020
Je kan zelfs nu al een bestelbon tekenen zodat je bij de eerste gelukkigen bent
Ze zijn er een compleet nieuwe fabriek voor aan het bouwen in Stuttgart.
Als ik mij niet vergis wordt de lijn 1,3km lang en moet de fabriek in 2019 draaien.
Die info hebben we meegekregen tijdens een fabrieksbezoek in september..
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.