mistlampen Americaanse 911 van 1984

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 mistlampen Americaanse 911 van 1984

• Maker
    Discussie
  • Heeft er enig iemand een idee of dat er op een Amerikaanse 911 van 1984 mistlampen zijn voorzien achteraan ?

Bij de Europese moet je draaien aan de mistlampen knop om deze aan te steken.
    Bij mijn model kan ik enkel de voorste mistlampen aanzetten door aan de mistlampen knop te trekken en verder niets.

Iemand enige tips/ervaring ?

Grtz Ohmzz

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
    • [quote=”911addict” post=118981]Op een Sc schijnt die reflectorband niet helemaal te passen,en is er wat slijpwerk nodig[/quote]

Ook bij de Carrera 3.2

[quote=”911addict” post=118981] daarover is op het forum al een een lijntje geweest als ik mij niet vergis.[/quote]

Van PF.BE weet ik dat niet, maar hier heb ik er wel een draadje over gevonden.

(helaas moet je inloggen om de foto’s te kunnen zien, maar dat is voor Mushroom en een paar anderen geen probleem)

De achterste reflector kan je op een Carrera 3.2 inderdaad vervangen door 1tje met ingebouwd mistlicht. Maar let op, ‘t is een niet te onderschatten prutswerk, en de klipjes waarmee de reflectorband vastzit breken bijna allemaal af bij het losmaken. Ter info. Op een Sc schijnt die reflectorband niet helemaal te passen,en is er wat slijpwerk nodig, daarover is op het forum al een een lijntje geweest als ik mij niet vergis.
        Een bescheiden mistlicht is dus een snellere en goedkopere oplossing. Maar estetisch gezien inderdaad de mindere.
        Ik heb het mijne van mijn schoonpa losgeweekt. Die had een nog klein bescheiden exemplaar liggen speciaal voor oldtimers. Is wel een verchroomd exemplaar, maar een laagje primer en matzwarte verf kunnen wonderen doen… 😀
        Ik zou even op sites voor oldtimerparts gaan rondneuzen. Anders zit je met zo’n grote rode blok van bijna 10 op 10 cm… 🙁 😯

De reflector tussen de achterlichten vervangen door eentje met ingebouwde mistlampen :salut:

Alvast merci voor de snelle reply

enige tips voor een niet te bombastische achter mistlicht ?

Grtz Bart

Ik heb een Amerikaanse 83 Sc, en daar net hetzelfde. Je kan enkel de knop uittrekken om de voorste mistlichten aan te zetten. Draaien voor de achterste is niet mogelijk. Dat geeft aan dat er dus nooit een achterste mistlicht voorzien is, anders zat die draaifunctie wel op de knop. Dus zelf schakelaartje installeren en kabeltje trekken om achterste mistlicht op te bouwen.

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.