Mistlicht achteraan verplicht of niet voor keuring

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Mistlicht achteraan verplicht of niet voor keuring

• Maker
    Discussie
  • Ik heb achteraan op mijn 911 van 1984 een mistlicht staan maar die werkt helaas niet.
    Binnenkort ga ik voor de eerste keer naar de keuring en nu vraag ik mij af, moet deze
    werken bij een oldtimer ja of nee?
    Ik kan hem er natuurlijk ook afhalen voor de keuring.
    Voor mijn eigen veiligheid is het natuurlijk wel belangrijk dat die werkt maar ik zou natuurlijk
    zo vlug mogelijk naar de keuring gaan. Nadien zou ik dan kijken om deze aan te sluiten.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • ZO gemakkelijk was ‘t niet
      Er was ook geen schakelaar op ‘t dashbord voorzien…
      schakelaar laten zetten en aftakken
      mistlichten laten inbouwen
      Kabelboom ?? weet ik niet of deze er al lag .
      garage zegt natuurlijk van niet..
      Alles is nu origineel en dik 400 euro armer… 🙁
      en werd wel degelijk op de keuring gecontroleerd.

Het gaat hier om een 964 met US spec? Deze zijn niet voorzien van een achtermistlamp dus daarover kan je lang discussieren met de heerschappen van de autokeuring. In de reflector van een yankee964 zitten wel lenzen maar de lamphouders en bedrading ontbreken.
        964reflector.jpg

Het gemakkelijkst is FF een 2dehands Europese reflector scoren die gescheurd of verkleurd is en die aansluiten voor de keuring. Ondertussen kan je jouw reflector voorzien van een lampfitting en bedrading.

keuring oldtimer of dagelijks gebruik ?
          voor O-plaat moet het werken indien aanwezig, er is nergens sprake van een jaartal: zie punt 4.5 pag 12/19

Autokeuring in As zegt ….vanaf 1975 verplicht

Plaatsing van de mistlamp kan ook een probleem zijn. ❗
              Ik ken de juiste minimum/maximum hoogte niet meer, maar die is er wel.
              Deze zorgt ook voor afkeur als er buiten deze maten een mistlamp aangebracht word.

werking mistlicht is enkel opmerking
                geen mistlicht is afgekeurd

DE oplossing voor diegene die GEEN mistlamp hebben en toch een gewone keuring willen laten doen en hun bumper niet willen verpesten door gaten te boren.

Simpel te monteren zonder te schroeven door middel van velcro (klitteband) met plak zijde (op bumper van SC/3.2 Carrera).

Bevestigd op 5min en even snel verwijderbaar na de technische controle.

En goedgekeurd voor de technische controle, zie hier de (veel te lange) link:

http://r.twenga.nl/g3.php?pg=VDs5MjQwNzE0NzEyNjMxMzQ4OTc7MjUyOTI4MTtodHRwOi8vd3d3LmJlc2xpc3QubmwvbG9hZF9wcm9kdWN0LnBocD9wYXJhbXM9RTA3NUFENDZBQ0RDNDUwN0I3OTdCODYxNkNBMUI4NkI4MzI3NUUxRDU3MDVENEQzM0UxRjY1NjhGODAwMjhCOTY3NkRFQjExN0NCNTk4MEM1N0I2NzMyMjc3NkE3MkYzMTNDOTRDRDk3MzU4RkMyQzc1RkVCQjRDQkJDQ0M4NjBCQ0NFMDBBNDZGRTdFRTUxMDU3RDdDNjA0RDU5MDQxNzA3ODA1N0M1NzEyQ0JCODhBMkRBODEzREQ3MjZFRjVCMTJCQ0E5MDFDMjBFQTVCNEM2Q0E3Qjk2OEVCNjgwRkUmdHlwZT0yJmFmZl9pZD03Nzg7YjUxODNkMjI0MzQ4MmI3NjdjOWQ1Y2UzNTQ0NTIwNGQ%3D&dac=1

Attachments:
                  • imgres.jpeg

[quote=”raychem” post=143515][quote=”stefx911″ post=143507]Voor oldtimer keuring heb je dit niet nodig.
                    Controleren je lichten zelfs niet (6 maand geleden toch)[/quote]

Naar welke keuring bent u geweest?[/quote]

In Kontich.

Nog wel voordat de wetgeving aangepast was, toen mocht je niet met O-plaat rijden als het donker was, nu wel.
                    Vond het echt gek dat er niks van verlichting gecontroleerd werd. zelfs de remlichten niet… qua veiligheid….

INFO VAN DE GOCA WEBSIDE

Gedeeltelijke keuring
                      Old-timers zijn niet aan een volledige maar aan een gedeeltelijke keuring onderworpen. De onderdelen die allerbelangrijkst zijn voor de veiligheid van de inzittenden en van de andere weggebruikers worden nagegaan:

•keuring van de reminrichting
                      •nazicht van het chassisnummer
                      •nazicht van de aanwezigheid van een gevarendriehoek
                      •keuring van de stuurinrichting
                      •keuring van de sleepinrichting

——————————————————————————–

http://www.goca.be/nl/p/old-timer-kampeer

[quote=”stefx911″ post=143507]Voor oldtimer keuring heb je dit niet nodig.
                        Controleren je lichten zelfs niet (6 maand geleden toch)[/quote]

Naar welke keuring bent u geweest?

Wim

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar als het er bij ons (Nederland) opzit ook al was het toen voor die tijd nog niet verplicht, moet het wel werken.

Voor oldtimer keuring heb je dit niet nodig.
                            Controleren je lichten zelfs niet (6 maand geleden toch)

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.