mistlicht ,trekhaak

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne mistlicht ,trekhaak

• Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door tenne.
  • Maker
    Discussie

• tenne
    Deelnemer

ik heb gisteren een trekhaak gemonteerd op mijn cayenne
      alles verliep prima
      kwa elektriciteit heb ik gewoon afgetapt van de achterlichten
      MAAAAR van het mistlicht vind ik geen kabeltje om af te tappen
      weet er soms iemand waar ik dat ergens dat kabeltje kan vinden?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • dank u wel Wim

het is mij nu duidelijk

Wim

Dit is de gewone.

En dit is met schakeling mistlicht.

Op de onderste tekening zie je waar switch ingebouwd is.
          Dus als je deze niet hebt is probleem opgelost.

Wim

Dat snap ik dus niet. ❓

Bij onze trekhaak voor de Trafic zat achter het achterlicht een module met bescherm plastic.
            Toen wij deze trekhaak monteerden zat daarbij de draadboom en stekker die in de module paste.
            Dus achterlicht eruit, draad naar boven gelegd, ingeplugd en alles werkte, inclussief mistachterlicht op aanhangwagen.

Maar heb jij het goede contact (stopcontact) op de auto zitten waar de stekker in gaat, want daar moet een speciale onderbreking inzitten als je de stekker van aanhangwagen erin duwt.
            Deze koppelt dan door, en op het moment je het mist achterlicht activeer zal deze niet meer branden op de auto, maar rechtstreeks doorschakelen naar mistlicht aanhanger.
            Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Bij mijn vorige BMW (e91 320d) heb ik mijn trekhaak ook zelf geplaatst met alle nodige originele kabels, module ed.
              9 uur mee bezig geweest, ik moest met één kabel helemaal tot vanvoor, achter het stuur, naar een bepaalde stuurdoos gaan en als niet carrosier moet je de binnenzijde van een moderne auto maar eens helemaal afbreken en terug inbouwen om er te geraken zonder stukken te maken. :think:
              Ik doe dit nooit meer. Voor die honderd euro dat je kan uitsparen echt niet de moeite.

er zit een module bij gemonteerd ( om geen foutmelding te krijgen ) maar daar moet ook een kabeltje toekomen in die module,
                en daar zit het probleem ; waar zit dat kabeltje of waar kan ik aftappen?

Wim

Ik wilde dit ook schrijven net als Koen, je kunt nu op de problemen gaan wachten.
                  Ga maar eens een tijdje op stap met de aanhanger erachter, dan zul je zien dat er na een tijdje allerlei foutmeldingen komen op je display.

Vroeger ging dit nog, maar bij moderne auto’s zit er al een aparte module om alles op aan te sluiten, en dan is het plug and play.
                  Want alle electronica is daar op aangeslotenen zijn circuits, en jij probeert dit nu te omzeilen, en dat gaat elektronica niet pikken. 😉

koop een cayenne specifieke can-bus module
                    aftappen gaat niet lang goed gaan

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.