M’n nieuwste aanwinst :)

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 M’n nieuwste aanwinst :)

  • Maker
    Discussie
  • Hoi iedereen,

    sinds eergisteren staat deze terug in m’n garage 🙂

    we zijn hem zaterdag gaan ophalen in Charleroi en na een tussenstop op het dichtst
    bijzijnde tankstation (3liter olie en een volle benzinetank) zijn we op pad vertrokken
    naar Sint-Niklaas 🙂

    een kennis van me reed achter me met de 911 en we zijn op de autostrade het eerste
    tankstation er nog eens kunnen afgaan, bandendruk stond op 0.8bar en er begon
    vooraan iets te flapperen 😆

    de voorbumper stond nl. vast met M6-boutjes ipv M8 en deze waren losgetrild…
    we waren voorzien van gereedschap maar hadden geen boutjes of moertjes mee 😡

    dus hebben we maar even als een koppel Roemenen wat ijzerdraad geleend van de omspanning
    van de LPG-opslagtank 😳 :mrgreen:

    maar eind goed al goed en we zijn verder zonder problemen op onze bestemming geraakt 🙂


    😎

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 122)
    • Ben curieus naar het resultaat.. ziet er veelbelovend uit 8)

        Kleine onderdelenupdate, om toch maar iets te posten :mrgreen:

        – Centerdeel RS-achterbumper in plastic besteld via FVD Brombacher

        [URL=http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/media/SCCharleroi/DSCN0958_zps0c588361.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/SCCharleroi/DSCN0958_zps0c588361.jpg[/IMG][/URL]

        – RS 3.8-spoiler

        [URL=http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/media/SCCharleroi/DSCN0957_zps393ef4a1.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/SCCharleroi/DSCN0957_zps393ef4a1.jpg[/IMG][/URL]

        – 964 RS-deurpanelen

        [URL=http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/media/SCCharleroi/DSCN0956_zpscfebb35b.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/SCCharleroi/DSCN0956_zpscfebb35b.jpg[/IMG][/URL]

        – Originele 997 GT3 RS brandblusser

        [URL=http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/media/SCCharleroi/DSCN0955_zps7bb9617b.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/SCCharleroi/DSCN0955_zps7bb9617b.jpg[/IMG][/URL]

        – Nieuwe RS-tapijtset van Lakewell, samen met rode gordels (nog ergens onderin de doos)

        [URL=http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/media/SCCharleroi/DSCN0954_zps51fee711.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/SCCharleroi/DSCN0954_zps51fee711.jpg[/IMG][/URL]

        😎

          Ge weet nu waar ge moet zagen he :mrgreen:

            Ik zal hier wel 5 uren liggen kloten met spiegeltjes etc. om die brandstofleiding te vervangen op achterkant van mijn blok, bij u kunde daar tenminste goed aan :up:

              ‘t is een zaterdagje werken in de tuin geworden 😳
              en vandaag wordt een zondagje sleutelen aan 944’s bij Dutch Rennsport.

              dus zal iets voor volgende week zijn 🙂

                En nog updates ondertussen na een zaterdagje sleutelen? 🙂

                  Ben zo ook al bij kebab-verkopers aangekomen en moest ook helemaal achterin een verlaten bedrijventerrein mee volgen.. was ik toch wel NET alleen gereden zekerst.. Maar we leven nog. 🙂

                  Speelt mij ook geen rol waar auto staat, als hij correct is en doet wat hij moet doen en als alle documenten in orde zijn -> kopen die handel. Heb zo een TT vanuit Charleroi gehad daar hing nog beetje bloed in en de achteruit was stuk geweest. Iedereen zei ook dat’k gek was dat die zeker mee had gedaan in een overval ofzo 🙄 🙂 tot ze hem in de garage keurden en wisten dat alles nog 100% strak en origineel stond en in superconditie was :drink:

                  In alle geval lijkt me jouw bak toch nog een mooie 964 ombouw.. altijd al fan van geweest. Mocht je nog wat extra lawijt zoeken voor die handel: heb nog een lege sportpot liggen voor je ombouw 911, mag weg voor een prijsje want ligt in m’n kelder te liggen -> PM.

                    Tof verhaal ivm de aankoop van de wagen.
                    Veel succes met de werken.
                    Heb ooit eens jaguar xk120 willen kopen in nederland en gelukkig voor ons waren wij in de meerderheid.
                    Plots werden de poorten gesloten en stonden we daar om 21uur in een loods met malafide personen :what: :what: :what:
                    We waren direct met trailer gereden dus wisten ze dat we geld bij hadden…

                    Maar wij zijn toch heelhuids kunnen naar huis keren welliswaar zonder jag…

                      man het is een zegen als je zo handig bent, knappe auto en ziet er nog ferm uit, heb vrienden in Charleroi en die vallen serieus mee. Heb er wel nooit zaken mee moeten doen. Ben zelf ook niet 100 procent zuiver Belg maar porschefanaat tot op de graat.

                        Ziet er toch proper werk uit? Probeert gij maar eens zo’n perfect ronde gaten te maken met de losse hand! 😐 :mrgreen:

                        S2

                          Dat is geen prutswerk hoor, dat zijn “service ports” om makkelijk aan de motor te kunnen werken 😉

                          :happy:

                          Bij nader inzien zal het waarschijnlijk geweest zijn om de schokdempers te vervangen van binnenuit 🙂

                            Vandaag het complete interieur verwijderd en wat gaten in de firewall gemaakt met
                            boormachine, hamer en beitel…

                            [URL=http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/media/SCCharleroi/DSCN0912_zps67d9af55.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/SCCharleroi/DSCN0912_zps67d9af55.jpg[/IMG][/URL]
                            [URL=http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/media/SCCharleroi/DSCN0920_zpsd769b253.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/SCCharleroi/DSCN0920_zpsd769b253.jpg[/IMG][/URL]
                            [URL=http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/media/SCCharleroi/DSCN0923_zpscca82442.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/SCCharleroi/DSCN0923_zpscca82442.jpg[/IMG][/URL]
                            [URL=http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/media/SCCharleroi/DSCN0924_zps1aec6f1b.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/SCCharleroi/DSCN0924_zps1aec6f1b.jpg[/IMG][/URL]
                            [URL=http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/media/SCCharleroi/DSCN0927_zps2402b8d7.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/SCCharleroi/DSCN0927_zps2402b8d7.jpg[/IMG][/URL]

                            (Grapje :mrgreen: )

                            Dit was het prutswerk van een van de vorige eigenaars.
                            Linkerkant was toegekleefd met conserveblikken en tec7,
                            rechterkant hadden ze polyester tegengeplakt.

                            Omdat de wagen toch grotendeels voor trackdays zal gebruikt worden, zoek ik
                            waarschijnlijk de complete firewall eruit te halen en te vervangen door aluminium of carbon/kevlar.

                            🙂

                              ‘t is maar een deftig omgebouwd SC’tje hoor 😉

                                zolang ge de P maar met vals geld betaald hebt kan ‘t allemaal zo geen kwaad… Ze hebben toch u adres niet :happydance: Bij de meesten onder ons begint het avontuur pas na aankoop, bij u duidelijk al voor aankoop! In ieder geval, op de foto’s ziet ze er alvast netjes uit. Proficiat! Maar, ingeschreven als ‘oldie? Zo oud kan ze toch niet zijn? Zelf zou ik ook graag een 964 hebben, maar zonder de véééél te dure rijtaks 🙄 Dus nog effe verder refreshen aan de 3,2 tot…

                                  kregen de buizen bij aanschaf van een wagen dan ook een gratis onderhoud? :mrgreen:

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 122)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.