mobil check

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen mobil check

  • Maker
    Discussie
  • hallo mannen,
    ik ben op het punt mijn droom waar te maken 😀 D D
    nu ja voor ik de stap zet had ik mischien wel een mobil check van touring gedaan !!!
    wat denken hier van en heeft iemand dit al gedaan?
    greeeeets 8)

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • ik ben helemaal akkoord met de stelling dat voor een Porsche de Porschedealers een beter alternatief vormen… meer zelfs, de vorige wagen die ik wou kopen heb ik bij Porsche knokke laten screenen, en het kostte zelfs minder dan de VAB keuring, en je weet ook meteen hoeveel het zou kosten om eventuele problemen die ze ontdekken op de goede manier te laten herstellen!!

      MAAR…. dan moet de verkoper er natuurlijk wel akkoord mee zijn om ofwel jou er mee tot aan de Porschedealer te laten rijden (en iedereen gaat toch liefst bij zijn eigen dealer… die natuurlijk niet altijd echt in de buurt ligt van de verkoper), ofwel er zelf mee tot aan die garage te rijden, wat tijd kost! En dan is de VAB-optie soms een aanvaardbaarder compromis voor de verkoper, omdat die ter plaatse komen, en wordt het risico voor de verkoper (dat er onderweg iets zou gebeuren) natuurlijk kleiner!

      Maar inderdaad, als de mogelijkheid bestaat; liefst bij de Porschedealer!!!

        Mijn wagen heeft ook een VAB keuring gehad voor dat ik ze aankocht.
        Ik had ervoor nog niet van een AKK gehoord bij een Porschespecialist.
        Een extra keuring voor de koop is steeds een aanrader, samen met je in bedwang te houden want dit lijdt tot een snelkoop wat meestal negatief is als je een Porsche koopt.

          [quote=”sunshine”:1mbizf7u]maar geld nodig had voor zijn kinderen …
          [/quote]
          Ieder excuus is goed genoeg om een wagen verkocht te krijgen.
          Laat je niet emotioneel overdonderen door zogezegde uitlatingen.
          Een Porsche is soms een dure en riskante investering .

            bedankt mannen voor jullie antwoorden
            heb vandaag de pas gesprongen
            964 carrera 2 cabrio cobalt bleu van 06/1993 170000km met kompleet onderhoud boekje vondt de kleur en alles top hij moet nog op onderhoud en naar de technise controle + nieuwe banden ja de oude eigenaar was een vriendelijke man die er echt van hield maar geld nodig had voor zijn kinderen …
            als ik hem heb volgen de foto’s wachten zal moeilijk zijn maar bon 😛 P P P

              [quote=”enrico”:2nqrmq3u]Persoonlijk zou ik Touring niet inschakelen.
              Zou naar mensen gaan die er iets meer verstand van hebben.
              Je kan deze ook door Porsche laten keuren.[/quote]

              Idd zou ik ook doen.

              Heb onlangs een volledige VAB diagnose laten doen op een gewone wagen, en die mannen zien echt wel alles, meten ook de lakdikte enzo, zelfs het vermogen wordt gemeten, boordcomputer uitgelezen enz enz… MAAR, ik denk nog steeds dat je voor een Porsche beter af bent met een goede specialist.
              Die ziet sowieso met het “blote oog” wanneer er herspoten geweest is, schade geweest is enz enz en zal ook veel beter weten waar hij moet op letten en wat de zwakke plekken zijn.

              Dus samengevat:
              “Gewone” 2e hands wagen: VAB een must!
              Porsche 2e hands: Een specialist!

              😉

              SidewindR.

                Hallo,ik heb een lakdiktemeter die ik altijd gebruik als ik een occasie wagen koop,dan kan je direkt zien of er iets herspoten is ,als er iemand interesse heeft mag je die altijd wel eens een dagske lenen van mij…

                  Persoonlijk zou ik Touring niet inschakelen.
                  Zou naar mensen gaan die er iets meer verstand van hebben.
                  Je kan deze ook door Porsche laten keuren.

                    geen probleem porschky bedankt voor de uitleg 😀

                      damn, gelieve niet op mijn dt-fout te letten… 😳 😉

                        ik heb het laten doen bij de 996 cabrio die ik gekocht heb ter vervanging van mijn Boxster. Gezien de uiterst negatieve ervaringen die ik al meegemaakt heb in het verleden (remember, 993 4S voor meer dan twee miljoen die een opgelapte perte totale bleek te zijn met valse papieren en keuring!), koop ik geen rolschaats meer zonder de nodige stappen… Zij hebben op enkele punten kunnen wijzen die de verkoper zonder veel problemen willen aanpakken heeft, zoals remschijven, een defecte buitenspiegelmotor en dergelijke…

                        De controle lijkt vrij uitgebreid… maar… (helaas) moet ik toegeven dat de wagen sindsdien al heel wat mankementen vertoont heeft die tijdens de testrit door mezelf en tijdens de controle door hen (ook met testrit!) niet opgemerkt zijn! Zo stond ik al na 11 km in panne toen ik hem ging ophalen, en zijn er sindsdien nog gebreken aan het licht gekomen die zelfs wegslepen tot gevolg hadden! 🙁 evil:

                        Dus bottomline, ik ben blij dat ik het gedaan heb, want daardoor heb ik voor dezelfde prijs nieuwe remschijven en blokken vooraan en achteraan, alsook de lichte garantie dat sommige zaken en bedrieglijke praktijken kunnen uitgesloten worden, MAAR uiteindelijk mag ik heeeeeeel blijk zijn dat de wagen gekocht/verkocht werd met een jaar garantie op alles, vervangwagen (waar ik nu al weer een week mee rij!) inbegrepen, en dat de handelaar in kwestie (AB Auto in Beerzel) geen problemen maakt, en correct zijn beloofde verplichtingen nakomt!!

                        Ik hoop dat dit je iets geholpen heeft… ❓

                          een 964 cabrio carrera 2 van half 93 met compleet onderhoudboekje
                          sta een beetje te heet geloof ik!!!!
                          probeer me te kalmeeren maar het lukt niet…. 😀 D D D

                            En wat heb je in het vizier ?

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.