Modellen reeks Porsche

Home Forum Porsche Talk Modellen reeks Porsche

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Porsche: Geen model onder de Boxster

      door redactie Autovisie
      AMSTERDAM –
      Voor wie dik 60 mille voor een nieuwe Porsche te veel van het goede is, volgt nu slecht nieuws. De autobouwer brengt geen model onder de Boxster of de Macan. Ook een crossover of SUV boven de Cayenne staat niet op de agenda.

      Dat zegt Bernhard Maier, Porsches Verkoop & Marketingbaas, tegen Automotive News Europe. Hij geeft aan: ”We houden ons altijd aan tien regels wanneer we overwegen om een nieuw product te ontwikkelen of een nieuw segment te betreden. Op basis van die checklist is het heel moeilijk om de sportiefste SUV in een segment bóven dat van de Cayenne te maken. De grotere afmetingen betekenen meer gewicht en minder rijdynamiek. Een kleiner model dan de Boxster/Cayman of Macan zal weer niet aan andere eisen voldoen.” Maier geeft aan dat de Boxster en Macan de instapmodellen van Porsche blijven.”
      Toekomst
      Porsche is continu aan het kijken hoe het merk het leveringsprogramma kan verbreden en verdiepen. Zo komen van de Cayman en Boxster over enkele maanden een GTS-uitvoering, zou de fabrikant een pemanent model boven de 911 overwegen en wordt naar een Panamera Cabriolet gekeken.

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 173)
      • Poeh, ik zou hem wel willen hoor !  Maar ik denk realistischerwijze dat er in Belgie maar een paar personen in aanmerking komen.  JD op kop ?!

          [color=#000000]992 GT3 R Rennsport

           [/color]

          Waarom je ‘m niet wil

          In tegenstelling tot de normale Porsche 911 GT3 R voldoet deze Rennsport niet aan de FIA-eisen. Kortom, je mag niet met je nieuwe Rennsport in FIA-races meedoen én niet op de openbare weg rijden. Echter, als je 951.000 euro hebt om aan een Porsche uit te geven. Dan heb je vast het budget ook om een circuit af te huren. Daarbij is dit waarschijnlijk dan niet je enige auto van het merk. In dat geval, zet ‘m maar in de garage!
          Een heerlijke ongeblazen boxermotorHet circuit is de enige plek waar de nieuwe Porsche 911 GT3 R Rennsport tot zijn recht komt. Achterin de auto ligt een 4,2-liter zescilinder boxermotor die tot 9400 toeren per minuut niet vraagt om het volgende verzet. Het vermogen ligt op 620 pk en het gewicht op 1.240 kilogram.

          Kortom, een heerlijke circuitauto.

          De Porsche 911 GT3 R Rennsport is uniekPorsche bouwt maar 77 exemplaren van de GT3 R Rennsport voor dus 951.000 euro. Oja, dat is wel de prijs exclusief btw. Dus tel hier nog eens 21 procent bij op! Of de auto’s echt op het circuit gebruikt gaan worden, is met dit soort limited editions altijd maar de vraag.

            992 Speedster 

             

                Porsche Vision 357homage to the first Porsche model line, the 356
                 

                 

                  Sally heeft 3.600.000$ opgeleverd voor 2 goede doelen. 

                   

                   

                      Porsche 911 Sally Carrera Special Edition

                      Piece Unique naar Sally, de 996 uit de film Cars. Gaat onder de hamer voor het goede doel. Wel leuk aangekleed!

                       

                       

                        The first LMDh car in the world to be fully revealed and driving is the Porsche 963 and it made its debut on the Hill at the Festival of Speed presented by Mastercard today. It will race with Penske at Le Mans, Sebring, Daytona and in both IMSA and WEC from next season.

                          718 Boxster Spyder RS

                           

                          Help, de Spyder RS heeft 2 wratten als luchtinlaat gekweekt… 

                            PORSCHE 911 ST

                             

                            Heritage model nummer 3 van 4: de 911 ST is een GT3 touring met 60 kg minder gewicht

                              [color=#050505]Carel de Beaufort with his 1961 Chevrolet Impala tow car and Ecurie Maarsbergen Porsche 718 formula racer.

                               [/color]

                                [color=#030303]Mention the term ‘965’ and a Porsche aficionado might suggest you’re referring to a 964 Turbo.
                                However, the 965 – late renamed 969 – was in fact an internal model designation for a significant new super sports car Porsche was developing.
                                The 965 was set to sit between the 911 Turbo and hallowed 959, and would have made headlines for two reasons: its was to be water-cooled, and there would be no flat six in the back of it, Porsche instead developing a V8!
                                However, the project was canned, and only one prototype remains – the very car you see here. In this special video we explore the finer details of the Type 965, why Porsche decided to abandon the project, and why it still played a big role in the manufacturer’s future.
                                Filming by Ali Cusick. With thanks to Chris and Astrid at the Porsche Museum, Zuffenhausen, for access to this splendid piece of Porsche history. [/color]

                                  Wow, machtig mooi, eenvoud siert.

                                    Het frame van de 917 zou amper 47 kg wegen …

                                     

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 173)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.