Modellen reeks Porsche

Home Forum Porsche Talk Modellen reeks Porsche

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Porsche: Geen model onder de Boxster

      door redactie Autovisie
      AMSTERDAM –
      Voor wie dik 60 mille voor een nieuwe Porsche te veel van het goede is, volgt nu slecht nieuws. De autobouwer brengt geen model onder de Boxster of de Macan. Ook een crossover of SUV boven de Cayenne staat niet op de agenda.

      Dat zegt Bernhard Maier, Porsches Verkoop & Marketingbaas, tegen Automotive News Europe. Hij geeft aan: ”We houden ons altijd aan tien regels wanneer we overwegen om een nieuw product te ontwikkelen of een nieuw segment te betreden. Op basis van die checklist is het heel moeilijk om de sportiefste SUV in een segment bóven dat van de Cayenne te maken. De grotere afmetingen betekenen meer gewicht en minder rijdynamiek. Een kleiner model dan de Boxster/Cayman of Macan zal weer niet aan andere eisen voldoen.” Maier geeft aan dat de Boxster en Macan de instapmodellen van Porsche blijven.”
      Toekomst
      Porsche is continu aan het kijken hoe het merk het leveringsprogramma kan verbreden en verdiepen. Zo komen van de Cayman en Boxster over enkele maanden een GTS-uitvoering, zou de fabrikant een pemanent model boven de 911 overwegen en wordt naar een Panamera Cabriolet gekeken.

    15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 173)
      • Porsche 913

        De 918 met een prijskaartje ruim boven de 800 Keuro en de 991 Turbo S die meer dan 200 Keuro kost laat een gat in de markt waarin de concurrentie tal van modellen aanbiedt. Porsche wil in die ruimte van 250-750 Keuro benutten om een nieuw model te lanceren en denkt aan deze 913.
        lees meer in dit artikel

        … en zo zou de Motorsport versie er uit kunnen zien

          porsche 992 turbo

          Is the Porsche 911 about to head into a forced-induction-only future? If the strong rumours from our sources are correct, the answer to this question is a resounding ‘yes’. Because of this, the spy shots you see before you aren’t of a second-generation Porsche 991. Nope, this is the Porsche 992.

          The rumours of the entire Porsche 911 range turning turbocharged are proving hard to ignore with Total 911 led to believe the next Porsche 911 Carrera will be released with a forced induction motor and a new type code to recognise this large-scale change in philosophy.

          While the change may spell the end of the naturally aspirated powerplant in the Porsche 911, flat six enthusiasts have no need to panic. The engine will still be mounted out the back and there will still be six cylinders in the famous ‘boxer’ arrangement.

          So, the Porsche 992 – that’s its predicted internal name – will feature a smaller capacity engine, likely with twin turbochargers (as the current 991 Turbo has now). This will help with Porsche’s drive to improve performance and fuel economy while reducing CO2 emissions.

          The car seen here is not your average blacked-out, taped-up test mule however. Looking resplendent in a mid-grey metallic, this pre-production 911 Carrera Cabriolet looks almost ready to launch.

          In fact, if our sources are correct, there’s a chance the Porsche 992 will be officially unveiled at the Los Angeles Auto Show in November. That’s earlier than we originally thought but we are not complaining.

          These latest spy shots show reworked door handles and a more traditionally styled rear decklid featuring vertical slats to replace the 991’s horizontal numbers.

          The movable vanes in the front bumper are as evident as they were in our original spy shots from last December, while the exit vents on the bottom of the rear bumper are also retained (a key indicator of possible turbocharging beneath the bodywork).

          bron: total911 com

            Waarom geen 4cylinder met turbo ?
            Mercedes haalt toch ook 360 pk uit zijn 2liter 4 cylinder ,A 45 ,Cla 45 en Gla 45 amg .En tegenwoordig draait alles om Co2 uitstoot .

              [quote=”deepee” post=166531]tja dat was intussen 2 maand oud nieuws; het staat nu anders oa in dit artikel en ook hier[/quote]
              Zo zie je maar hoe snel de strategie van Porsche in de media in één of andere richting wordt gepubliceerd.
              Feit is dat het gamma zelden zo uitgebreid was als op dit ogenblik. Exclusiviteit ….
              Zoals op tv….come and see (maar niet next week 😉 )

                [quote=”john.beton.” post=158635]meer info Hier

                [/quote]

                Ik zal dan de uitzondering zijn, maar ik vind dit een heel knappe cabrio, zeker in open toestand.

                  tja dat was intussen 2 maand oud nieuws; het staat nu anders oa in dit artikel en ook hier

                    Awel Deepee, jouw bericht is dan helemaal in tegenstelling tot het openingsbericht van Wim.
                    :wtf:

                      Porsche plant officieel de heruitgave van de 718 maar dan een straatversie van deze 4-cylinder.

                      Porsche denkt luidop aan een nieuwe instap roadster met 4-cylinder boxermotor. Volgens het tijdschrift “Auto Bild” zou dit model in 2016 op de markt komen en de typering 718 dragen. Dit cijfer verwijst naar de gelijknamige race auto uit de 60er-jaren, waarvan het puristische concept gekopieerd wordt. Deze remake wordt een lichtgewicht qua bouw met een minimalistisch interieur waardoor hij vinniger moet worden dan de iets grotere Boxster waarvan men per slot van rekening wel het technisch platform zal gebruiken.

                      De roadster met middenmotor zal beschikbaar zijn in twee varianten: de basisversie met een 286 Pk 2,0-Liter motor, en het topmodel met 2,5 Liter motor met 360 Pk. De prijs van de basisversie wordt ongeveer 39.000 Euro, waarmee hij zo’n 10.000 Euro goedkoper zal zijn dan een Boxster.

                        Er is ook sprake dat er meer dan 50000 Macan’s per jaar zullen gebouwd worden .De vraag is enorm maar Porsche wil dit niet bevestigen want ze vrezen dat dit de exclusiviteit van het model zal aantasten en potentiele kopers zullen over stappen naar de concurrentie .

                          Het businessplan van Porsche “strategy 2018” projecteert 5 jaar vooruit en voorziet in een jaarproductie van 200.00 voertuigen. Deze groeistrategie is gebaseerd op een zeer groot aandeel SUV’s waaronder het nieuwe model Macan. Deze is intussen al uitverkocht voor de eerstkomende 8 maanden terwijl hij pas in de showrooms zal staan vanaf april 2014.
                          Nog een doelstelling in het masterplan is een winstmarge groter dan 15%. In 2013 heeft men over de eerste 3 kwartalen een profit van 18% behaald.

                          Verder zal dit jaar beslist worden over een mogelijke 6de modellijn. Een kleinere versie van de 4-deurs panamera is hiervoor een mogelijke kandidaat. (lees concurrent voor de M5 en LS600)
                          Met zekerheid wordt 500 mio euro geinvesteerd in de fabriek van Leipzig om er de capaciteit van de Macan op te schroeven naar 50.000 stuks per jaar.
                          Door de stijgende populariteit van luxe 4×4’s is het aandeel van deze modellen bij Porsche nu gestegen naar 47% van de omzet en door de Macan zal dit tegen 2018 stijgen naar 63%.

                          Maar deze constante drang naar groei kent ook tegenstanders bij de insiders. Porsche profileert zich voortaan als een “manufacturer of exclusive premium cars”.
                          Nochtans is het merk het product van Porsches race geschiedenis en de typische 2-zitter sportwagen. En dat moet de inspiratie blijven om een Porsche te kopen. Men beseft dat het uitbreiden van het gamma, verder weg van deze inspiratie, het imago van het merk en z’n echte sportwagens in gevaar kan brengen.

                          Totslot stelt CEO Matthias Mueller gerust dat Porsche een exclusief merk zal blijven. Zelfs met de stijgende omzet door de Macan blijft het marktaandeel wereldwijd beperkt tot 0,3%.

                            Vreselijk lelijk.
                            Wat denk je van het comfort van de achterste passagiers?
                            Ik zie het niet zitten!!

                              :puke: :puke: :puke:

                                Die achteroverhang lijkt mij groot genoeg om er een flat-six in te lepelen :happy: :happy:
                                Alle gekheid op een stokje; dit lijkt nergens op 🙁

                                  meer info Hier

                                  panameracabrio450.jpg

                                    Techniek staat voor niets….ben er zeker van dat ze dat ook wel zullen oplossen.
                                    Kijk maar naar het briljant dak van de nieuwe Targa.

                                  15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 173)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.