Modellen reeks Porsche

Home Forum Porsche Talk Modellen reeks Porsche

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Porsche: Geen model onder de Boxster

      door redactie Autovisie
      AMSTERDAM –
      Voor wie dik 60 mille voor een nieuwe Porsche te veel van het goede is, volgt nu slecht nieuws. De autobouwer brengt geen model onder de Boxster of de Macan. Ook een crossover of SUV boven de Cayenne staat niet op de agenda.

      Dat zegt Bernhard Maier, Porsches Verkoop & Marketingbaas, tegen Automotive News Europe. Hij geeft aan: ”We houden ons altijd aan tien regels wanneer we overwegen om een nieuw product te ontwikkelen of een nieuw segment te betreden. Op basis van die checklist is het heel moeilijk om de sportiefste SUV in een segment bóven dat van de Cayenne te maken. De grotere afmetingen betekenen meer gewicht en minder rijdynamiek. Een kleiner model dan de Boxster/Cayman of Macan zal weer niet aan andere eisen voldoen.” Maier geeft aan dat de Boxster en Macan de instapmodellen van Porsche blijven.”
      Toekomst
      Porsche is continu aan het kijken hoe het merk het leveringsprogramma kan verbreden en verdiepen. Zo komen van de Cayman en Boxster over enkele maanden een GTS-uitvoering, zou de fabrikant een pemanent model boven de 911 overwegen en wordt naar een Panamera Cabriolet gekeken.

    15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 173)
      • 😎 :coolness: :first:

          [hide]Hihi … ik zie dat we beide aan hetzelfde hebben gedacht …
          budget voor zo ne keer bergop rijden … ik zou het echt niet weten!

          Wel goed dat die nog echt gebruikt waarvoor het dient en het opgeborgen staat in een garage “ver weg”.

          Ik heb ondertussen de “oude” Redolfi een aantal keren ontmoet en onder meer met hem en zijn team gaan rijden op het circuit van Cremona. Indrukwekkend … en het was 37 graden …

          OrlandoGT3RenGR4.jpg

          Met de GT3 R als passagier meegeweest, met de GR4 zelf gereden :happydance: :happydance: :happydance:

          [/hide]

            [hide]Hihi … ik zie dat we beide aan hetzelfde hebben gedacht …
            budget voor zo ne keer bergop rijden … ik zou het echt niet weten!

            Wel goed dat die nog echt gebruikt waarvoor het dient en het opgeborgen staat in een garage “ver weg”.

            Ik heb ondertussen de “oude” Redolfi een aantal keren ontmoet en onder meer met hem en zijn team gaan rijden op het circuit van Cremona. Indrukwekkend … en het was 37 graden …

            OrlandoGT3RenGR4.jpg

            Met de GT3 R als passagier meegeweest, met de GR4 zelf gereden :happydance: :happydance: :happydance:

            [/hide]

              very nice Sensa !! deze 906 is de opvolger van mijn geliefde 904,
              naar mijn smaak geven de bolle ‘glazen’ cockpit en de gullwing deuren van deze ietsje teveel space age gevoel. maar mocht ik deze in levende lijve tegenkomen, ik zou binnen de minuut in een plas kwijl staan trappelen vrees ik.

              PS de nodige budgetten om met zo’n oudjes re rijden (laat staan racen) zijn niet weggelegd voor een werkende sterveling :bounce:
              en blijkt nogmaals dat jouw 964cab niet in de eerste de beste beauty farm langs geweest is

                very nice Sensa !! deze 906 is de opvolger van mijn geliefde 904,
                naar mijn smaak geven de bolle ‘glazen’ cockpit en de gullwing deuren van deze ietsje teveel space age gevoel. maar mocht ik deze in levende lijve tegenkomen, ik zou binnen de minuut in een plas kwijl staan trappelen vrees ik.

                PS de nodige budgetten om met zo’n oudjes re rijden (laat staan racen) zijn niet weggelegd voor een werkende sterveling :bounce:
                en blijkt nogmaals dat jouw 964cab niet in de eerste de beste beauty farm langs geweest is

                  en nu diezelfde “in actie” … foto lukt niet, dus iets beter gevonden… het geluid van een 2.0 …

                    en nu diezelfde “in actie” … foto lukt niet, dus iets beter gevonden… het geluid van een 2.0 …

                      en nu diezelfde “in actie” … foto lukt niet, dus iets beter gevonden… het geluid van een 2.0 …

                        ik probeer het nog eens …

                        20150630_143955.jpg

                          ik probeer het nog eens …

                          20150630_143955.jpg

                            [hide]Gisteren na de bijeenkomst in Westmalle nog wat nagepraat met o.a. Deepee, onder meer over zijn 904 project.

                            Ik dacht er eentje gezien te hebben bij de Porsche werkplaats die mijn 964 “een flinke beurt” heeft gegeven.

                            Net nog even naar de foto gekeken en gezien dat het een 906 is. Eigenaar is Mario Sala, een rallye en Porsche liefhebber zeg maar (zie de link). Hij laat al zijn Porsches onderhouden bij “mijn” garagist : Redolfi Orlando.

                            Ook nog een foto gevonden van de 906 in actie… onbetaalbaar rijplezier. Mario Sala en Redolfi Orlando zijn zich momenteel aan het voorbereiden voor de volgende editie van de Le Mans Classic … de snoepers :think:

                            De foto’s volgen in een volgend bericht, het is mij al 2 keer mislukt ze op te laden (en het is dus de 3de keer dat ik deze bijdrage schrijf… hoe was dat ook weeral van die ezel en die steen???

                            http://www.racingsportscars.com/driver/photo/Mario-Sala-I.html

                            [/hide]

                              [hide]Gisteren na de bijeenkomst in Westmalle nog wat nagepraat met o.a. Deepee, onder meer over zijn 904 project.

                              Ik dacht er eentje gezien te hebben bij de Porsche werkplaats die mijn 964 “een flinke beurt” heeft gegeven.

                              Net nog even naar de foto gekeken en gezien dat het een 906 is. Eigenaar is Mario Sala, een rallye en Porsche liefhebber zeg maar (zie de link). Hij laat al zijn Porsches onderhouden bij “mijn” garagist : Redolfi Orlando.

                              Ook nog een foto gevonden van de 906 in actie… onbetaalbaar rijplezier. Mario Sala en Redolfi Orlando zijn zich momenteel aan het voorbereiden voor de volgende editie van de Le Mans Classic … de snoepers :think:

                              De foto’s volgen in een volgend bericht, het is mij al 2 keer mislukt ze op te laden (en het is dus de 3de keer dat ik deze bijdrage schrijf… hoe was dat ook weeral van die ezel en die steen???

                              http://www.racingsportscars.com/driver/photo/Mario-Sala-I.html

                              [/hide]

                                Porsche 909 Bergspyder
                                in 1968 al van 0 naar 100 km/h in 2,4 seconden


                                The Porsche 909 “Bergspyder” was a spyder sports car designed and built by Porsche in 1968 specifically for competing in hillclimbing competitions. It was a short lived model, but its basic design went on to become the successful 908/3.
                                History

                                Porsche had great success with earlier models, the 910, 907, and 908, they had won hillclimbing championships in 1966 and 1967, but in 1968 their competition announced that they had an all new lightweight car for competition, the 212E that was to race in 1969. Ferdinand Piëch immediately set out to develop a new model designed specifically to outdo Ferrari’s new car. This focus resulted in the 909, sometimes called the “plastic Porsche”. It was given a 2.0L, 275 hp (205 kW),0-60 mph under 2 seconds, flat-8 engine, and a lightweight chassis and body that resulted in the car only weighing in at 385 kg (849 lb).

                                Unfortunately Porsche’s drivers preferred the 910 Bergspyder, which was a year older but still in use. For the 1968 year though, between the 910 Bergspyder and the 909 Bergspyder, Porsche dominated the hillclimbing competitions, and the previously announced Ferrari did not even compete, being plagued with technical issues.

                                  Porsche 909 Bergspyder
                                  in 1968 al van 0 naar 100 km/h in 2,4 seconden


                                  The Porsche 909 “Bergspyder” was a spyder sports car designed and built by Porsche in 1968 specifically for competing in hillclimbing competitions. It was a short lived model, but its basic design went on to become the successful 908/3.
                                  History

                                  Porsche had great success with earlier models, the 910, 907, and 908, they had won hillclimbing championships in 1966 and 1967, but in 1968 their competition announced that they had an all new lightweight car for competition, the 212E that was to race in 1969. Ferdinand Piëch immediately set out to develop a new model designed specifically to outdo Ferrari’s new car. This focus resulted in the 909, sometimes called the “plastic Porsche”. It was given a 2.0L, 275 hp (205 kW),0-60 mph under 2 seconds, flat-8 engine, and a lightweight chassis and body that resulted in the car only weighing in at 385 kg (849 lb).

                                  Unfortunately Porsche’s drivers preferred the 910 Bergspyder, which was a year older but still in use. For the 1968 year though, between the 910 Bergspyder and the 909 Bergspyder, Porsche dominated the hillclimbing competitions, and the previously announced Ferrari did not even compete, being plagued with technical issues.

                                    The Porsche Carrera Abarth GTL (David Fitzsimons & Bill Wykeham) tgv de RAC Tourist Trophy voor Historics op Silverstone Classic 22juli2012

                                  15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 173)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.