Moeilijk schakelen en schiet uit 3e versnelling

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Moeilijk schakelen en schiet uit 3e versnelling

• Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal,

Mijn 3.2 begint steeds moeilijker te schakelen, ‘t is te zeggen van 1 naar 2 of terug van 3 naar 2 en zelfs soms naar 1.
    Sinds het begin had ik opgemerkt dat hij af en toe uit 3e schoot bij een constante snelheid van bvb 50km/h, indien ik de pook vasthield, bleef alles mooi zoals het moet, dus m.a.w. duwde hij hem niet uit 3e…

Nu is het constant als ik in 3e rij aan een gelijke snelheid, bij het optrekken blijft hij zitten.

De bushings van de pook en gewrichtje achteraan tss de twee stoelen zijn vernieuwd, en de pook is afgesteld zoals het zou moeten.

Moet ik nu denken aan een revisie van de boite? Zoja, heeft iemand ervaring met dit probleem, tips, etc.

Het gaat hem over een 915 bak in een ’84 3.2

Alvast bedankt

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Is het lang geleden dat er nieuwe versnellingsbakolie ingegaan is? Mijn 2.7 ging heel moeilijk van 1 naar 2. Bleek dat olie vervangen het probleem oploste!

Wim

1 en defenitieve conclusie, is niet goed afgesteld en uitgelijnd.
        Staat te krap afgesteld voor 1ste en 3de versnelling, dus pakt er niet goed in, met gevolg dat deze er terug uitschiet.

Denk dat je niet moet “denken” aan een revisie, maar zal moeten doen :popcorn:

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.