moeilijk starten

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 moeilijk starten

  • Maker
    Discussie

  • MDMIKE
    Deelnemer

      Hoi,

      Heb een vraagje,de wagen mag twee of drie weken stil staan,een maal starten is slaat aan,geen probleem.
      Nu als ik rijdt of direkt stil leg ,start hij zonder problemen,mag zelfs een half uur zijn er tussen,nu als er twee of drie uur tussen zit,kan ik hem zeer moeilijk starten ,slaat niet direkt aan,alsof hij geen naft krijgt,
      Zijn er nog mensen die da hebben ,of is er truk voor het starten
      De wagen is van BJ 82

      Alvast bedankt,
      Groeten Mike.

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
      • Oei had de 2e pagina niet gezien, ik reageerde op MDMIKE’s probleem.
        Dat de 928 van Toivi injectie heeft dat weet ik wel…

        Heb zelf ook een hoofdstroomschakelaar maar geen startproblemen (meer) na het vervangen van de injectiecomputer.

          Just my 2 cents: ik had met Pasen het probleem dat de motor niet startte bij hete motor, dus iets anders dan hier.
          Bleek de injectiecomputer te zijn, zou hier ook kunnen dat er een storing in zit.
          Bij de garage een andere proberen en zien of het hiermee opgelost is.

          Verder zit er een sensor op het vliegwiel die een verkeerd signaal kan doorgeven waardoor er niet geïnjecteerd wordt.

          Vapour lock komt heel zelden voor bij de 928 injectiemotor, of heb jij nog caburateurs?

            Batterij aankoppelen / of via de batt. sleutel. Dan een kwartiertje wachten alvorens te starten. Probeer dat eens…

              heb ook een raar probleem met mijn 928

              ik heb een batrij sleutel die ik gebruik in de winter om dat mijn wagen dan lange tijd binnenstaat

              nu het probleem is als ik de batrij terug aan koppel
              dan start hij in 1keer maar klinkt de motor nie goed te draaien en dan plots draait de motor mooi en dan valt hij uit

              vervolgens hoor ik dan water lopen van de ene naar de andere kant van de wagen
              2 de maal gestart draaid hij perfect en geen problemen

              het ligt niet aan de benzine pompen deze hoor ik draaien als ik het contact aanleg

              ik vind het zelf niet zo erg dat ik 2 maal moet starten na een stroom onderbreking maar vind dit wel raar

                Natuurlijk wordt hier de “bougie” (zoals het in de volksmond genoemd wordt) bedoeld en dus ja een ontstekingskaars en niet gloeikaars .
                Shame on me 🙄 😳
                Doch ik denk dat de persoon het wel zo gelezen heeft zoals ik bedoelde en zijn probleem ondertussen opgelost is .
                We zijn dan ook al bijna 7 maanden verder sinds de laatste post hier :mrgreen:

                  [quote=”911-lover”:2408dtoo]Ook kan je een gloeikaars uitdraaien en zien of die nat is .
                  .[/quote]

                  Koen heeft hier duidelijk een punt en als je dit kan nazien weet je al veel meer. Nu even iets verduidelijken en dit is niet slecht bedoeld hoor. Maar een gloeikaars zit in een diesel motor om de ingespoten diesel mengsel te kunnen doen exploderen. In een benzine motor zit een ontstekingskaars en deze zal een vonk geven zodat het benzine mengsel kan exploderen.
                  Nu om terug te komen op het probleem dan ik dat de klep op de toevoer leiding die er voor instaat dat de benzine niet terug loopt zal stuk zijn. Als deze stuk is dan zal er geen druk meer zijn op de verdeel kop en zal de wagen ook niet snel starten.

                  Bij zo een probleem monteer je best eerst een druk meter en dan weet je alles.

                    Hoi,

                    Neen ga hem achter verlof,eens met walter over hebben,moet zegen rij er veel mee ,en stop niet te lang is toch zalig om er lang mee t rijden,zo heb ik ook reden om eens lang en goe ddor te trekken, 😀

                    Ho je zeker op de hoogte he,want ga nu op verlof voor 2 weken,en neen met de p maar met de moto.
                    Groeten Mike

                      MDMIKE
                      En,is het probleem met het soms moeilijk starten al opgelost?

                        Ik sluit me bij Wiml aan .
                        Eerst wordt er gepraat over het feit dat het lijkt alsof de wagen geen benzine krijgt en een paar posts later dat de wagen verzuipt .
                        Dat zijn twee uitersten .
                        Bij verzuipen heb je idd steeds de sterke benzinegeur .
                        Ook kan je een gloeikaars uitdraaien en zien of die nat is .
                        Zoniet , is het dus het eerste en krijgt ze geen benzine .

                          De reden van het soms niet direkt aanslaan van de nog half warme motor,kan door verschillende oorzaken komen.
                          De koudstart is het eerste idee dat in m’n gedachten kwam.

                          Wim

                            [quote=”MDMIKE”:1pmbj019] slaat niet direkt aan,alsof hij geen naft krijgt[/quote]

                            Als hij benzine krijgt moet je dat volgens mij ruiken.

                              Volgens mij is het de sturing voor de koudstart die niet goed werkt.
                              Deze geeft waarschijnlijk een koudstart bij een nog warme motor,met een verzuipen van de motor tot gevolg.

                                Hoi,

                                Je zegt bij koude moter,maar als hij een of twee weken stil staat ,start hij direkt

                                Groeten Mike

                                Wim

                                  [quote=”MDMIKE”:12yc0ksn]de wagen mag twee of drie weken stil staan,een maal starten is slaat aan,geen probleem.[/quote]

                                  Dus werkt het koud start systeem (extra inspuiting) dus wel.

                                    MDMIKE.
                                    Door het gepruts van de vorige eigenaar,is het bijna niet meer te achterhalen hoe of waarvoor sommige elektrische
                                    leidingen voor dienen.Feitelijk zou de hele wagen opnieuw moeten bekabeld worden.
                                    Dat koudstart systeem mag enkel in werking treden bij een koude motor.
                                    We gaan dit oplossen door een simpele drukknop.
                                    Wanneer ik de wagen wil starten met koude motor,hoef ik dan enkel de knop in te drukken.
                                    Eens de motor aanslaat word dan de knop terug los gelaten.
                                    Bij het starten van een warme motor hoef ik niks te doen.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.