moeilijker starten bij open kleppen in uitlaat?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen moeilijker starten bij open kleppen in uitlaat?

• Maker
    Discussie
  • vraagje: als men bij een sportieve wagen met uitlaat met kleppen in, met een beetje foefelare er voor zorgt dat de kleppen in de uitlaat blijven open staan (om een sportievere sound te krijgen), is het dan mogelijk dat door die ingreep de auto een beetje minder vlot (koud) start?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • tja, het was dan ook een Ferrari hé, de kans is dus niet gering dat het aan wat anders zal gelegen hebben… 😉

0

Bij mij ook geen verschil, of ik nu start met de kleppen toe of open.
        Alleen het aantal decibels verschilt 😆

0
        917

Mijn kleppen staan ook altijd open en de wagen start altijd zonder problemen, koud of warm. Hier geen verschil dus.

Groeten, Frank.

0

Bruno RS schrijft:

Dat heb ik ook met mijn moto met open uitlaat
            Ik denk dat het iets met tegendruk te maken heeft

met stuurdoosje à la Carnewal of heb je gewoon de stekker uitgetrokken?( ik doosje Carnewal, de rest is voorlopig nog origineel)

en als de kleppen openstaan om te starten heb ik er geen merkbare last van, kzal er es op letten…

-edit- tging over uw moto… geen Carnewal toch maar kan idd iets te maken hebben met de tegendruk idd

0
            Anoniem

Hier geen verschil merkbaar.
              Start nu trouwens altijd met kleppen open.
              Moet wel zeggen dat de 997 iets moeilijker start dan mijn vorige Porsches (met uitzondering van de RS, die had RUF uitlaat steken)

0

Dat heb ik ook met mijn moto met open uitlaat
                Ik denk dat het iets met tegendruk te maken heeft

0
              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.