Moeilijker Starten bij warme motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Moeilijker Starten bij warme motor

  • Maker
    Discussie

  • Mikey
    Deelnemer

      Ik heb een 911 3.2 bwj 1987 en het valt me de laatste tijd op dat deze moeilijker start bij warme motor.
      Wanneer de wagen koud is start deze zonder enig probleem van de eerste klik.
      Indien de wagen goed warm staat en stilstaat voor 10min tot 2u start deze moeilijk.
      Ik heb ook het idee hoelanger hij stilstaat met warme motor hoe moeilijker hij start.

      Wat zou dit kunnen zijn?

    12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
      • Hey,

        Zelfde prob bij 911 SC 1979
        Was blijkbaar een probleem met lucht in benzineleiding en was niet oplosbaar zonder duur stuk te vervangen.

        Walter van Evolutione Motors loste dit op door een knop te plaatsen op dashbord.
        Deze indrukken en tegelijk starten werkt perfect.

        Blijkbaar start de motor dan op oliedruk……Zou zelf is moeten navragen wat ” e truuk met de duif” juist is maar werkt wel prefect.

        Wim

          Zoals ik al schreef Marc, is geen complex systeem maar wel veel componenten om na te lopen en te meten.
          Ik zelf zou eens beginnen met warme motor de benzineruk te meten en dan eens een kop koffie gaan drinken, en daarna kijken of de druk nog het zelfde staat of terug gelopen is.

            @ward ja dit is dan gelijkaardig

            Bij koude start na de 1ste sec starten
            Bij warme start en 15min stilstand na 5 sec starten
            Bij warme start na 40 min stilstand na 10 sec starten

            Maar als ik het hierzo lees, kan het dus vanalles zijn, hmmm gaat leuk worden om uit te zoeken….

              [quote=”Mikey” post=205285]@ward de 911 start nog steeds maar niet zo vlot dan wanneer hij koud staat[/quote]
              BIj mij startte de auto ook wel, maar pas nadat de starter hem pakweg een 10-tal seconden liet ronddraaien

                temp sensor op 3de cilinder
                of bdp sensoren op boite achter linker achterwiel

                  Misschien een lekkende injector ?
                  Na de stop blijft er dan benzine in de cilinder lekken zolang er benzinedruk is .
                  resultaat :
                  -In de cilinder van de lekkende injector zit of komt veel teveel benzine wat die niet of slecht verbrand krijgt bij warme start.
                  -Door de lekkende injector zakt je benzine rest druk te snel weg .
                  Koud start is meestal geen probleem omdat een koude motor zowiezo een rijker mengsel wil .

                    @ward de 911 start nog steeds maar niet zo vlot dan wanneer hij koud staat

                      Heb bij mijn 944 ooit net hetzelfde probleem gehad. Bij mij was het terugslagklepje in de brandstofleiding versleten, waardoor de benzine in de leiding belletjes vormt en de motor niet meer start. Vapor lock noemt men dat.
                      Een 911 is natuurlijk niet vergelijkbaar, maar misschien eens met een manometer de druk op de benzineleiding nameten?

                        Tis voorlopig nog niet dramatisch maar het valt mij op dat hij wat moeilijker start bij warme motor.
                        Zijn er zaken waar ik op moet letten, of kan proberen als het nogeens voorvalt?

                        Wim

                          Dan kan het meerder oorzaken hebben, maar dan zul je moeten laten meten en nakijken of bepaalde zaken nog goed staan.
                          Is natuurlijk moeilijk om zo een antwoord te geven, eigenlijk zou ik het moeten meemaken met een warme motor om te zien of te horen.

                            Het ligt volgens mij niet aan de startmoter want deze doet best de nodige moeite om te starten.

                            Bij koud start hij zonder aarzelen, bij warm na enige stilstand duurt het gewoon langer, de startmotor blijft draaien zonder dat hij start

                            Wim

                              Draait de startmotor dan vlot rond of minder hard/snel als ‘morgens met koude motor.
                              Als dat het geval is de massa schoonmaken links achter carrosserie bij benzinefilter.

                            12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.