- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
31 januari 2017 om 02:53
… om volgend bericht in HLN van vandaag maandag 30 januari 2017:
🙂 😀
”
Sanne Cant vierde gisteravond haar wereldtitel met de Nederlandse dames. Dat vertelde de kersverse wereldkampioene zondagochtend tijdens een persmoment. “Het was een fijne avond”, sprak ze. “Ik heb me goed geamuseerd”.Na de dopingcontrole gisteren trok Cant richting het Belgische ploeghotel waar ze haar wereldtitel kort vierde met een glaasje. “Daarna heb ik iets gegeten op restaurant met de ploeg en de sponsors en dan nog met de Nederlandse ploeg een paar glaasjes gedronken. Marianne Vos (beste veldrijdster ter wereld en NL) was ook van de partij. Het was een plezante avond.”
Geen feestje dus met de Belgische vrouwen. “Er was niet meteen iets voorzien in het Belgische hotel”, aldus Cant. “Dat is ook de gewoonte: als we op zaterdag koersen, moet je ook op zaterdagavond naar huis en dat was nu niet anders.” “Wij hebben Sanne opgevangen met de ploeg”, sprong manager Philippe Roodhooft in. “Ze heeft vannacht in ons hotel geslapen. Wij hadden iets voorzien, ongeacht of ze nu wel of niet een titel zou behalen”, merkte hij fijntjes op.
”(Noot van de plaatser: Bij de vrouwen wonnen we gisteren ook het veldrijden. Alleen vierden onze Noorderburen dat op passende wijze en gingen de Vlamingen blijkbaar heel spaarzaam voortijdig naar huis … Sanne Cant reed heel jong bij een Nederlandse club, gewoon tegen de jongens, dat scheelt misschien wel wat, maar ik vond het zo koddig, a-typisch en tegen alle clichés in. En hartverwarmend)
:drink:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.